18 Reacties

8 maanden geleden

De dokter gaf ons een puffer ventolin

8 maanden geleden

Hi, je maakt je duidelijk zorgen. En terecht denk ik als het niet beter wordt en alleen maar erger. Wat eng snachts zeg! Ik denk dat ze eens gezien moet worden door een kinderarts. Dus erop staan bij de huisarts dat je een verwijzing krijgt. Denk dat daarbij twee dingen uit je verhaal belangrijk zijn: - dat het alleen maar erger wordt - dat ze zonder ingrijpen van jullie dus in gevaar is in de nacht Sterkte en beterschap hoor!

8 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, je maakt je duidelijk zorgen. En terecht denk ik als het niet beter wor ...
En ik zit nu om 05.28 mijn chat geschiedenis met mijn moeder door te speuren en een soort ‘ dossier’ op te bouwen. Ik schrik ervan het is al vanaf half november..

8 maanden geleden

Ahh lieve mama toch ik snap dat je hier helemaal radeloos van word! Is ze misschien niet allergisch voor iets? Zoals huisstofmijt? Daar kunnen ze ook benauwd van worden en veel van hoesten.

8 maanden geleden

Kook je nog steeds elke avond de flessen en spenen uit?

8 maanden geleden

Misschien moet je het een keer filmen/ opnemen? Zodat ze zelf ook zien en horen hoe erg het is?

8 maanden geleden

Bij ons duurde het vanaf november tot kort geleden en was het over na een antibiotica kuur. Na 2 dagen al eigenlijk. Hij is getest op allergieën en kinkhoest, dat was het niet. Wat het wel was… geen idee

8 maanden geleden

Oja hier sinds gisteren ook een oogontsteking. Ik schrok even want heb tegelijk een koortslip. Hij is gisteren in het oogziekenhuis getest op herpes. Gelukkig “gewoon ontstoken” door waarschijnlijk z’n oneindige verkoudheid. Maar nogmaals; hoesten was vrijwel direct weg na antibiotica en komt nu echt sporadisch nog maar voor!

8 maanden geleden

Heel herkenbaar en slopend voor de ouders. Concrete oplossingen: * Uitzitten * speeksel/slijm swap, de huisarts kan (net als in het ziekenhuis) een swap maken van het slijmvlies en deze naar het lab sturen. Ze zien dan om welk virus het precies gaat. Dat geeft jou misschien meer rust/houvast. * Starten met Ventolin puffer, hierdoor krijgt je baby meer zuurstof en kunnen de longen beter herstellen, hielp goed bij mij dochter en knapte binnen 1 dag op. * Starten met Antibiotica, soms is een baby dusdanig verzwakt door het ene na het andere virus dat het werkt als een soort reset, dit zou ik alleen doen als al het andere niet werkt en is uitgezocht. * Starten met probiotica om de darmen en het immuunsysteem te versterken voor toekomstige virussen. *Tijdelijk (als het kan) even weghouden van de opvang om het immuunsysteem even te laten herstellen. De eerste twee jaar is bij onze beide kinderen elke maand raak geweest. Ik werd gek! Inmiddels is dat volledig bijgetrokken.

8 maanden geleden

Weghouden opvang werd ons absoluut niet aangeraden door de huisarts omdat wij als ouders, opa’s en oma’s, iedereen je kindje van alles kan geven en juist op deze leeftijd ze moeten wennen aan weg zijn van ouders en het zijn op de opvang… onze huisarts is btw papa van 4 en gaf om die reden ook misschien vlot antibiotica omdat er uit alle testen niks kwam en antibiotica zoals sfn8989 hier ook zegt het lichaam “reset”. Ik raad het je echt aan om te vragen na zo’n lange tijd!

8 maanden geleden

Nog wat mee gedaan?

8 maanden geleden

Hey! Wij hadden hetzelfde en na 5 weken drama, bleken het zijn amandelen te zijn. Heb je die misschien al laten checken bij de KNO arts? Bij ons had de huisarts en de huisartsenpost dit niet gezien. Wij hadden ‘m ook even weggehouden bij de opvang enzo (om aan te sterken, advies van het CB) maar dat hielp uiteindelijk niets omdat die amandelontsteking alleen over ging met antibiotica. Heel veel succes en sterkte voor jullie kleine gup!

8 maanden geleden

Misschien ook al geprobeerd maar wat hier heel goed helpt tegen hoesten zijn druppels van VSM.

8 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, je maakt je duidelijk zorgen. En terecht denk ik als het niet beter wor ...
Dankjewel voor je reactie! Ik kan vrijdag terecht bij de huisarts en neem alle beetje tips van de reacties mee !

8 maanden geleden

Dankjewel voor alle reacties Ik kan vrijdag terecht bij de huisarts en neem alle beetje tips van de reacties mee ! Deels heb ik al geprobeerd maar er staan ook zeker nieuwe dingen waar ik wat mee kan!!

8 maanden geleden

Update! 4 april is onze afspraak in het ziekenhuis op de longafdeling.

8 maanden geleden

Reactie op Jenniferelize

Wat fijn dat je nu een verwijzing hebt gekregen! Hopelijk wordt je kindje gauw beter!

8 maanden geleden

Reactie op Jenniferelize

Ben benieuwd, onze kleine man hoest ook al sinds beginn november 😵