7 Reacties
2 maanden geleden
Hier wisselt het enorm, soms bordje spaghetti leeg (en dan dus veel meer dan 3el pasta), soms alleen vlees/vis (dan ook meer dan 2el), maar soms gaat alleen komkommer op gevolgd door een mandarijn 😂 Zij krijgt altijd veel extra groenten overdag dus van mij hoeft zij niet x aantal groenten in de avond.
Het is elke dag een verassing, doe tegenwoordig minder op haar bord en desnoods extra portie (zij kan dit heel goed aangeven).
Ik vertrouw volledig erop dat zij met elke maaltijd pakt wat zij nodig heeft en totaal overdag niets tekort komt. Dus zo gaat bijv brood thuis wat minder, dan eet ze extra koolhydraten met avondeten of soms extra behoefte aan eiwitten dan kiest zij juist die bij elk eetmoment. Als je vooral gezonde dingen blijft aanbieden, kunnen kindjes het in de juiste verhouding samenstellen, is mijn ervaring ☺️
Mijn dochter vindt het leuk om het zelf op te scheppen (ook extra portie soms) dus als je die optie soms ziet zitten, let it go, wat extra schoonmaken desnoods haha!
2 maanden geleden
Dankjulliewel voor de reacties! Fijn om de herkenning te lezen dat het zo wisselend kan zijn. De ene dag een groot succes, de andere dag beperkter.
2 maanden geleden
Wat fijn een goede eter! Hier ook een goede eter :) ik die meestal wel overal een aantal lepels van. Ik heb zo’n bordje met van die vakjes en die vul ik eigelijk gewoon.
Ik denk dat ze op deze leeftijd goed aankunnen geven (tenminste ons zoontje) wanneer ze niet meer willen. Vooral vissticks gaan er hier goed in maar daar krijgt die er maar max 4 van haha