10 Reacties
8 maanden geleden
Hier ook 9 maanden eet potjes dat wel, 200 gram fruit meestal in 1x soms in 2x over de dag verdeeld afhankelijk hoe dik het potje is groente 200gram
8 maanden geleden
Hier ook 9 maanden en qua fruit doe ik eigenlijk maar wat🫣
Fruit krijgt hij vers dus bijvoorbeeld 1 banaan+ handje frambozen.
Als ik wel is weg ga neem ik wel is een potje fruit mee+ een halve banaan ofzo dus wel meer dsn 200 gram gok ik.
Avondeten krijgt hij wel uit een potje omdat hij vers niet goed eet. Hij krijgt een potje van 12 maanden van 250gram dit eet hij met gemak op en gaat qua structuur prima bij hem. Hij krijgt dan ook altijd nog een toetje, wat yoghurt. En savonds nog een fles van 240ml( hij krijgt nog 2 flessen per dag)
Ik snap soms niet hoe hij het allemaal weg krijgt maar hij doet het er prima op, t his een klein/smal ventje dus hij kan t hebben😉
8 maanden geleden
Maar ik denk dat als ze snachts niet wakker word dat het wel goed zit hoor. Ons zoontje eet heel moeilijk brood, vaak maar een halve. Daar maak ik me ook wel eens zorgen om als ik hoor dat andere 2 boterhammen eten maargoed hij groeit, en hij geeft verder geen honger aan dus het zal wel goed zijn 😊
8 maanden geleden
Mijn zoontje is net 9 maanden en eet 2 stuks fruit in de ochtend en zo'n 200a250 gram warme maaltijd en 2 sneetjes brood tussen de middag. Hij is een goede eter, ik denk soms dat hij te veel krijgt maar hij heeft echt snel honger en vindt alles lekker. Hij slaapt nog niet door maar dat komt niet omdat hij honger heeft in de nacht.
Ik denk dat een kindje prima zelf kan aangeven wanneer ze meer willen eten of genoeg hebben. De ene volwassenen eet ook meer dan de andere.
8 maanden geleden
Ik weet niet precies wat hij binnenkrijgt want wij maken alles klaar en gaat in de vriezer. Maar als ik het weeg is het rond de 200 vaak weet niet of dit dan klopt? 7/8 ijsklontjes. Ik gaf hem gister bijv.
200gr fruit met 3 scheppen yoghurt en 1 beschuit kapot erdoor.
2 boterhammen en dan 4 reepjes komkommer.
200gr groenten
4 flessen van 180+6 maar wil er 1 fles vanaf gaan doen.
8 maanden geleden
Geven jullie bij het brood ook melk en hoeveel de laatste tijd wil hij of 150 cc en geen brood of 1 boterham en 100cc over de dag wil hij maar 500cc over 3 flessen en de laatste fles drinkt hij niet goed meer leeg
8 maanden geleden
Ik geef mijn dochter hele dag door eten 😂zonder schema. Ik volg haar ritme op wanneer ze honger heeft maar in het algemeen drinkt ze nog maar 2flesjes van 210 maar niet altijd leeg. Verder geef ik geen pap of fruitpotjes ed. ik geef haar ontbijt 2 boterhammen met beleg die krijgt ze makkelijk op soms wilt ze meer. Lunch meestal 1 eitje of aardappel en wortel. Avond maaltijd rond 19 uur vlees met rijst of pasta of alleen bloemkool/courgette/aubergine. Eigenlijk gewoon wat wij zelf eten maar dan apart koken zonder toegevoegd zout. Wel kruiden. Tussendoor bied ik haar fruit aan en water. Ze gerft altijd aan als ze vol zit of als ze nog meer wilt. Ik weeg nooit haar voeding .alle fruit en groente die ze niet in het geheel kan eten doe ik zelf in mixer en in vriezer. Sommige fruitsoorten geef ik in het geheel zoals banaan en aardbeien. Vlees haal ik altijd van de slager. Ik geef haar vanaf begin al geen gepureerde eten want dat lust ze niet! Spuugt eruit dus vanaf begin af aan de rapley methode. Eerste week ging ze vaak kokhalzen tot dat ze het door had. Nu eet ze prima alles met haar handen zonder kokhalzen. Ik zet wel een eetlepeltje erbij maar 9 van de 10 x lijkt het alsof ze die niet ziet 😂