25 Reacties

9 maanden geleden

7.00 melk 180ml, 10.00 fruit met water op opvang 12.00 melk 180, 16.00/17.00 melk 180, 19.00 avond eten met sap beker of thee 120 ml, 22.00 150-180 ml papfles

9 maanden geleden

op deze leeftijd hebben ze rond de 500-600 ml vocht nodig dus ja ik vind het best veel. hier 1x 210+7 2x 180+6 En tussendoor misschien 50cc water/thee. Meer krijg ik er niet in

9 maanden geleden

op deze leeftijd hebben ze rond de 500-600 ml vocht nodig dus ja ik vind he ...
correctie: 500-600 ml melk

9 maanden geleden

tussendoor eet hij 2 boterhammen, 200gr fruit en 200gr warme maaltijd

9 maanden geleden

Hier 4 keer per dag borstvoeding en bij alledrie de hapjes krijgt hij z'n rietjesbeker met water, waar die soms veel soms weinig van drinkt. Maar ik denk niet zoveel als bij jou. De hapjes zijn wel veel groter. Ochtend 200cc fruithap, middag boterham en avond 220cc groentehap.

9 maanden geleden

Hier 8 maanden 7/8 fles 180 10 uur fruit plus water 12:00brood plus water 15:00 fles 180 17:00 avond eten plus water 18:30/19:00 fles 180 Ze dronk lange tijd altijd rond 23:00 nog voeding maar die sinds een week nu weg gelaten want dat had ze echt niet meer nodig

9 maanden geleden

Het is teveel.. baby's mogen niet meer dan 1 liter vocht per dag. Het is slecht voor de nieren. Ik heb dit uit het Sophia kinderziekenhuis meegekregen van de arts

9 maanden geleden

baby 8 maanden 7 uur , 240 ml papfles een paar korstjes brood tussendoor gewoon flesje water waar ze vrij uit mag drinken 11 uur groentepap 15 uur fruitpap 18:15 240 ml papfles , paar korstjes brood

9 maanden geleden

Water/thee wil hier ook niet zo goed.. denk dat als ik aan de 60 cc kom het idd veel is😅 Doe er soms een mini drupje diksap in.. dat gaat iets beter, maar wil hem daar niet te veel aan laten wennen🫣 Vraag me altijd af of andere babytjes idd al wel goed water drinken..

9 maanden geleden

Verder krijgt hij hier: Papfles 180 +6 Fruit 160 gram Broodje met thee Snackje met water/diksap Groente 160 gram met soms een beetje yoghurt. Fles 180 + 6

9 maanden geleden

Reactie op 00me00

Verder krijgt hij hier: Papfles 180 +6 Fruit 160 gram Broodje met thee Snac ...
Ooh en in de middag na t broodje nog 120 + 4

9 maanden geleden

Reactie op Stefnie

baby 8 maanden 7 uur , 240 ml papfles een paar korstjes brood tussendoo ...
hoe maak je die groentepap, fruit pap en papfles? welke hoeveelheden? ik merkte vandaar dat als hij een knijpzakje krijgt ipv met een lepel dat hik wel groente en fruit eet.

9 maanden geleden

Reactie op Ssjsjnsla

hoe maak je die groentepap, fruit pap en papfles? welke hoeveelheden? ik me ...
papfles is gewoon flesvoeding met Olvarit fijne granen erin. groentepap en fruitpap dit zijn gewoon potjes eten volgens mij, alleen sommige mensen noemen dit pap 🤭

9 maanden geleden

Reactie op 00me00

Water/thee wil hier ook niet zo goed.. denk dat als ik aan de 60 cc kom het ...
Ik struggle daar ook mee. Ons zoontje (nu 8,5 maanden) drinkt nog s morgens en 's avonds 220ml afgekolfde melk, maar overdag wil hij geen melk meer drinken. Met het vocht uit z'n eten en water krijgt hij mss 500ml vocht binnen per dag. Ik zit er mee in dat dit te weinig is. Ondanks dat we hem overdag regelmatig water aanbieden, drinkt hij gewoon heel weinig 🤷‍♀️ Welke thee geef jij?

9 maanden geleden

Reactie op LaritaV

Ik struggle daar ook mee. Ons zoontje (nu 8,5 maanden) drinkt nog s morgens ...
Ik geef rooibos en dan de smaakjes mango en perzik.. dat ging een tijdje heel goed, maar je hebt ook cafeine vrije fruit thee. (Dronk ik tijdens mn zwangerschap veel) misschien dat ik die ga proberen😇

9 maanden geleden

Mijne krijgt 3x 210+7, gaat niet altijd op. Dan drinkt hij vaak nog 60 tot 80 water.

9 maanden geleden

Reactie op Ssjsjnsla

hoe maak je die groentepap, fruit pap en papfles? welke hoeveelheden? ik me ...
Hallo, ik maak kook of stoom groenten ( allerlei ) en klein beetje-+ koffielepel vlees of vis of gekookt ei. Ik prak deze samen met een vork. 200 gram in totaal. fruitpap. verschillende soorten fruit prakken met een vork en ik doe een klein beetje koekjesmeel erbij. 200 gram

9 maanden geleden

Reactie op Stefnie

Hallo, ik maak kook of stoom groenten ( allerlei ) en klein beetje-+ kof ...
Ik maak vaak op voorhand verschillende potjes eten klaar en vries ze in. Kan je altijd snel nemen en even in de microgolfoven 🙂

9 maanden geleden

Reactie op Stefnie

s morgens en s avonds krijgt mijn dochtertje 240 ml water met 8 schepjes nan poeder( pap) en eet ze daarbij nog een boterham in stukjes Ik vul s morgens een drinkbeter water en daar kan ze in de loop van de dag van drinken, en bij haar groente en fruitpap

9 maanden geleden

Reactie op Stefnie

natuurlijk bij de groente pap ook een beetje aardappelen, pasta, rijst...