17 Reacties

8 maanden geleden

Lastigg.. ik volg even want hier ook een zoontje met een klein hoofdje altijd al onder de curve..

8 maanden geleden

Muts eronder? Wij hebben laatst voor t eerst gefietst en was nog wat fris, muts eronder gedaan en dan heb je wat meer speling. Wel zorgen dat ie goed vast zit, is natuurlijk wel wat minder veilig

8 maanden geleden

Reactie op Lisa1007

Muts eronder? Wij hebben laatst voor t eerst gefietst en was nog wat fris, ...
Ik kan ws pas gaan fietsen als het wel lekker weer is, moet dat arme kind er een dikke muts onder. Denk dat dat te warm gaat worden, maar ga de tip zeker onthouden!

8 maanden geleden

Ik heb zo’n babyhelmpje van de decathlon en daar zit zo’n verstelbandje in. Misschien is dat wat? Mijn dochter had ook een smal koppie, maar paste het wel op een jaar.

8 maanden geleden

Reactie op Elisabeth90

Ik heb zo’n babyhelmpje van de decathlon en daar zit zo’n verstelbandje in. ...
Ja dat helpt zeker, alleen alle baby helmpjes hebben zo’n verstelbandje. En de minimale maat is overal 44cm, kleiner bestaat niet. Dus ik heb een gat van 3 cm helaas

8 maanden geleden

Een hoofdband opdoen? Ik heb geen idee hoe je t anders kan oplossen.. weet alleen niet hoeveel zin die helm dan nog heeft

8 maanden geleden

Ik zou lekker deze bestellen en passen. Onze dochter heeft klein hoofdje en ik besprak het met mijn vriend hoe we zelf het gaan doen. Hij wees me erop dat een helm echt niet strak hoeft te zitten bij zo’n kleintje zoals bij ons. Wie weet groeit haar hoofdje nog 1-2 cm tegen die tijd (en je schat moet nog gaan stevig zitten) en het zal reuze meevallen 😊

8 maanden geleden

Mijn dochter kan al vanaf 6 maanden op de fiets, maar haar hoofdje was toen ook te klein. Ik heb er wel eens een mutsje onder gedaan. En verder gedacht ze zal er wel ingroeien

8 maanden geleden

Reactie op marrie112

Mijn dochter kan al vanaf 6 maanden op de fiets, maar haar hoofdje was toen ...
Ja dat scheelt, met 6 maanden was het natuurlijk winter. Dan is een muts fijn en niet te warm, dat zit dan ook prettig voor de kleine. Ik ga wel even een helmpje bestellen en kijken hoe het zit.

8 maanden geleden

Ik heb ook een gevraagd bij de fietsenmaker. Bobike heeft de kleinste maat. Die heeft XXS. Alle andere maten zijn iets groter begreep ik.

8 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Ik heb ook een gevraagd bij de fietsenmaker. Bobike heeft de kleinste maat. ...
Bobike go is idd 44-48cm, maar er zijn wel meer merken die dat hebben zoals Polisport, Meteor, Schwinn, KED, Urban Iki… Ik ga maar gewoon ff wat passen, en hopen dat dr hoofdje snel gaat groeien (maar niet téveel, ze heeft zo’n mooi klein koppie 🥰)

8 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Bobike go is idd 44-48cm, maar er zijn wel meer merken die dat hebben zoals ...
Oh goed om te weten dat meerdere merken kleine maatjes hebben. Inderdaad gewoon wat passen. Al die merken zullen wss net weer iets anders zitten. Wij gaan binnenkort ook maar eens opzoek naar een goed passend helmpje

8 maanden geleden

Weet je zeker dat je het goed hebt gemeten? 41 cm is namelijk voor gemiddeld 3 maanden. Hebben ze dan bij het cb nooit gezegd dat het wel klein was?

8 maanden geleden

Reactie op Lampje88

Weet je zeker dat je het goed hebt gemeten? 41 cm is namelijk voor gemiddel ...
Laatste keer is ze gemeten bij het cb was het daar ook 41cm zag ik in mn boekje. Dat was in november, dus het is wel gek dat het hetzelfde is gebleven hè. Mja de volgende afspraak is pas in mei, voor de 11 maanden prik. Nou heeft ze al de hele tijd een klein hoofdje, en zat ze daarmee mooi in dr eigen lijntje. Maar deze heb ik natuurlijk zelf gemeten, voor m’n gevoel wel goed gedaan. Maar miss dat ik wel ff naar het inloopspreekuur ga morgen ja.

8 maanden geleden

Nou ik heb m’n moeder nogmaals laten meten net, en die meet 43,5 cm. Dus ik heb iets niet goed gedaan denk ik, dus dan past het helmpje ws wel over een maandje als ze hopelijk kan zitten. Yeah!

8 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Nou ik heb m’n moeder nogmaals laten meten net, en die meet 43,5 cm. Dus ik ...
Ah fijn! Dat lijkt idd meer te kloppen! Mijn zoontje had in november idd ook 41 cm ook kleiner dan gemiddeld maar vond met 9 maanden 41 wel erg klein🤪 Maar fijn dat je nu gewoon kunt slagen!

8 maanden geleden

Reactie op Lampje88

Ah fijn! Dat lijkt idd meer te kloppen! Mijn zoontje had in november idd oo ...
Ja stom, haha! Maar uiteindelijk heeeel fijn ja