33 Reacties

4 maanden geleden

Ik denk dat als je hem sochtends 30/45 min korter laat slapen, het gaat helpen. Het is eigenlijk net iets te lang bij elkaar voor zijn leeftijd. Maar fijn dat hij stil is , denk dat je dat verder goed aanpakt!

4 maanden geleden

Ons zoontje heeft die periode ook moeilijker geslapen. Z'n dutjes zijn vergelijkbaar (hij slaapt zelfs meestal tussen 1,5 en 2u) en hij gaat op ongeveer hetzelfde moment slapen als jullie zoontje. Hij werd ook vroeger wakker (5u/5u30) maar sliep soms nog een uurtje als hij bij ons lag. Of we kregen hem niet naar bed, we hebben een avond eens tot 23u gewandeld om hem in slaap te krijgen 😅😅 Kwam door combinatie tandjes, grote motorische sprong en bijhorende slaapregressie en verlatingsangst die wel eventjes heel erg was. Heeft 3/4 weken geduurd en nu slaapt hij weer zoals voorheen 😊 Dus veel moed en onthou: het is een fase 😁

4 maanden geleden

Gok ook op een te lang ochtenddutje. Effect van inkorten kan een paar dagen duren.

4 maanden geleden

Slaapregressie, hier nu ook feest, zou na een aantal weken over moeten gaan

4 maanden geleden

Zn wakkertijd is ong 4 uur Met deze leeftijd. ooit van een slaapcoach gehoord dat hun biologische klok zich aanpast aan hun gewende ritme. Als de gem. Wakkertijd dus 4 uur is en je hem om 9 uur in bed blijft leggen gaat zn lijfje en biologische klok anticiperen op dat dutje om 9 uur en dus vroeg wakker worden om zo alsnog aan die 4 uur wakkertijd te komen. Probeer miss dat eerste dutje eens te rekken tot 10u tot 11.30ofzo en dan van 15.-15.30/16.00u dutje en rond 19/19.30 naar bed. Als je dat eens 3 dagen probeert dan zou het moeten verschuiven naar later wakker worden als het daaraan ligt... ♡

4 maanden geleden

Wij ervaren nu precies hetzelfde. Heb je al wat veranderd? Ik heb hem nu 2 dagen eerder uit z'n ochtenddutje wakker gemaakt, maar is dan zo chagrijnig. Vind dat ook zo sneu.. bij ons ligt hij trouwens ook stil in z'n bed, dus halen hem er ook pas later uit haha!

4 maanden geleden

Of in de avond 1930 naar bed ipv 1830? Dat je als laatste de langste wakkertijd van 4uurtjes pakt?

4 maanden geleden

Ons dochtertje slaapt pas om een uur of 9 en wordt dan half 8 wakker. Een nacht van 11-13 uur is heel normaal. Hier bijna altijd 11 uur, als ze heel moe is 12. (Wordt wel nog vaak wakker snachts). En als hij tevreden wakker wordt lijkt hij ook echt uitgeslapen. Misschien het hele ritme iets op proberen te schuiven? Zodat hij later naar bed gaat savonds en dan ook later wakker wordt. Ons dochtertje is na haar middagslaapje 4 uur wakker, als ik haar een uur eerder naar bed doe is de nacht helemaal drama want dan is ze nog niet moe genoeg. Misschien zou je dat eerst kunnen proberen, iets later naar bed.

4 maanden geleden

Bij ons gaat hij idd ook 4 uur na middagslaap naar bed, maar toch ineens vroeg wakker. Allemaal fases, maar ik vind het zo sneu om hem sochtends wakker te maken haha!

4 maanden geleden

Ja wij doen hem nu een week ongeveer om 19:00 naar bed, maar ik heb nog niks gemerkt omdat ik gewoon uit mezelf om 6:30 wakker wordt en dan op de babyfoon zie dat hij al wakker is😂 geen idee hoelang dan al..

4 maanden geleden

Hier echt precies het zelfde maar dan stipt om 6 u maar hoor hem al eerder bewegen .. nu 5 dagen aan de gang. Vandaag 1 geworden🥰. Dacht misschien aan sprong? Of vorm van slaapregressie. Was normaal tussen 6:30 en 7 meestal. Doordat hij rond 6 wakker is slaapt die weer meer overdag… voorheen waren het nachten van 12 u maar sliep die weer minder overdag..

4 maanden geleden

Ik denk dat dit slaapregressie is. Ik zou gewoon lekker je gevoel volgen en als je kindje ‘s morgens 1,5 uur wil slapen dat gewoon lekker laten doen, dat doe ik hier ook. Ik heb zelf een slaapcoach gehad en die geeft aan dat het meer kwaad doet dan goed om je kindje wakker te maken midden in een cyclus ‘s morgens omdat ze de rest van de dag die vermoeidheid met zich meedragen. Hier hanteer ik het 2,5-3-4 ritme misschien dat je einde van de dag nog eens 4 uur wakkertijd zou kunnen proberen?

4 maanden geleden

Reactie op Shannonjck

Ik denk dat dit slaapregressie is. Ik zou gewoon lekker je gevoel volgen en ...
Jaa ik heb het nu 5 dagen geprobeerd om hem wakker te maken sochtends, maar merk geen verschil in later wakker zijn. Het enige verschil dat ik merk is dat hij chagrijnig is tussen zijn eerste en tweede dutje haha! 🤣

4 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Jaa ik heb het nu 5 dagen geprobeerd om hem wakker te maken sochtends, maar ...
Hahaha naja precies dat. Al die regeltjes en dingetjes over wakker maken ‘s morgens dat dat voorkomt dat ze vroeg wakker worden dat is echt onzin 🫢

4 maanden geleden

Reactie op Shannonjck

Hahaha naja precies dat. Al die regeltjes en dingetjes over wakker maken ‘s ...
Ja ik heb de hele 13 maanden hem volledig gevolgd. Maar nu kreeg ik van iedereen te horen dat hij teveel sliep overdag, dus dacht nou geef het een kans. Nou prima, dan ga ik zelf ook wel vroeg naar bed. Word ooit wel weer later haha! 🤣

4 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Ja ik heb de hele 13 maanden hem volledig gevolgd. Maar nu kreeg ik van ied ...
Update: ben hem sinds dinsdag weer volledig gaan volgen en hij is weer om 7:00 - 7:30 wakker. Heeft zo'n 2 weken geduurd dat hij om 5.30-6.00 wakker werd. Waarschijnlijk toeval geweest en idd echt een fase..

4 maanden geleden

Hier nogsteeds om 5:45 steeds, maar brengen hem wel nu vanaf 19:00 naar bed.. hopelijk heeft het ff tijd nodig

3 maanden geleden

Reactie op elinlag

Hier nogsteeds om 5:45 steeds, maar brengen hem wel nu vanaf 19:00 naar bed ...
Hier momenteel nu 2 dagen ook 5:15-5:30.. bij jou ook nog?

3 maanden geleden

Reactie op Shannonjck

Hier momenteel nu 2 dagen ook 5:15-5:30.. bij jou ook nog?
Ja nogsteeds… ik begrijp er niks van🫠

3 maanden geleden

Reactie op elinlag

Ja nogsteeds… ik begrijp er niks van🫠
En houd je kindje het wel makkelijk vol tot 09:00? Ik hoop dat het een fase is.. ik zelf heb ook niks veranderd en ineens is het zo.