19 Reacties
7 maanden geleden
Hier werkt pure zinkzalf (Kruidvat huismerk) beter dan sudo. In sudo zit namelijk ook nog parfum. En het percentage zink in de Kruidvat zalf is mooi hoog.
Daarnaast een beetje maizena erop deppen (met een wattenschijfje of een make-up kwast) zodat de billetjes echt goed droog zijn.
7 maanden geleden
Als het echt open is, dan beter geen sudo op smeren. Je kan het beste zo droog mogelijk houden. Wat goed helpt is maïzena erop strooien en billen zoveel mogelijk laten luchten. Ik heb toen mijn kleintje op van die onderleggers neergelegd.
7 maanden geleden
Op aanraden van de huisarts zinkolie van dr swaab. Dik smeren. Het helpt erg goed bij open wondjes tot bloeden aantoe . Verder waterdoekjes gebruiken en eerst met een hydrofiel de billetjes drogen.Het blijft erg zielig.
7 maanden geleden
Waterwipes, hebt niet als de billen al open zijn maaar wel tegen huidirritatie voorafgaand
7 maanden geleden
Reactie op LindaWee
Maizena wordt afgeraden!
Hier meestal sudo en als het echt heftig is, zink ...
Oh echt? Mag ik vragen waarom? Ik gebruik het altijd werk namelijk ook op een kinderdagverblijf.
7 maanden geleden
Reactie op LindaWee
Dit is wat ik ervan lees in ieder geval…
Ohjeetje heftig! Dankjewel, ik ga het niet meer gebruiken.
7 maanden geleden
Wij maken schoon met aqua doekjes van Pampers (Harmonie) en als er ook maar even rood aan komt bepanthen baby of Sudo smeren en dan is het bij de volgende luier “opgelost”. Wanneer er toch -over de nacht bijv- flink rood is, maak ik de billen niet met doekjes maar met olijfolie en een wattenschijfje schoon en dan weer zalf, en zo vaak als kan luchten met de billen blood op een onderlegger en vaak een droge luier aan.
7 maanden geleden
Mijn zoontje heeft dit ook een aantal keren gehad wanneer er tandjes doorkwamen.
Wij gebruiken zelf reinigingsmelk van Weleda en bij een poepluier eerst de op waterbasis billendoekjes van DM. Ook gebruiken we billencreme van Weleda ipv sudocreme. Allemaal zo natuurlijk mogelijk ivm snel huidirritaties bij ons zoontje. Bevalt ons erg goed!
7 maanden geleden
Wanneer ze een poepje doen, gelijk wassen onder de douch. Mijn kleintje had dit ook, en verging elke keer als ik met een doekje er langs ging. Nu maak ik haar uiteraard wel eerst schoon met een doekje, de grote stukjes goed weg vegen. Maar direct onder de douch. Enkel haar beentjes en billetjes. Goed afdrogen en merk oprecht verschil. Zuurgehalte van poep gemixt met plas is extreem hoog, waardoor hun billetjes pijn doen.
7 maanden geleden
Ja wij maken de billen dan schoon met hydrofiel washandjes met water en niet met billendoekjes. En dan als kan even aan de lucht laten drogen en goed inzalven met zinkzalf of weleda. De twee hier hebben vaak luieruitslag dus we smeren elke luier standaard een beetje sudo al