26 Reacties

9 maanden geleden

Is heel normaal, moet je even doorheen. Uiteindelijk wordt het wat beter weet ik uit ervaring🙈

9 maanden geleden

Hier hetzelfde en bij een gastouder gaat het niet beter zijn want daar lopen evengoed andere kindjes rond met allerlei virussen. Om vele andere redenen zou ik wel een gastouder aanraden maar dit is er niet per se één van haha. Hou er maar rekening mee dat je kindje bij reguliere opvang (kdv, gastouder) de eerste paar jaar nog alle virussen oppakt. De hevigheid kan wel afnemen, na het 2e jaar zijn het vooral nog veel snotneuzen. Na het 7e jaar wordt dat minder. Je kind niet naar de opvang doen is ook een optie, maar dan krijg je dit wanneer ze naar de peuterspeelzaal of basisschool gaan. Dus het is in dat geval het uitstellen van het probleem. We moeten allemaal vooral hopen dat het snel zomer wordt 😊

8 maanden geleden

Reactie op naer

Oh jeetje wat pittig.. hopelijk nu alles goed met jullie kindje !!
Gaat gelukkig heel goed hoor nu! Een blij mannetje van bijna 3. Zijn kleine broertje gaat het wat beter af op de opvang qua ziek zijn, gelukkig.

8 maanden geleden

Mijn zoontje gaat op dit moment niet naar de opvang maar wel elke keer verkouden dus zeg niks dat het van de opvang komt

8 maanden geleden

Hier ook hoor :) echt heel vervelend ! Maar ze zeggen indd dat wanneer de kinderen naar de basisschool gaan dat ze dan veel weerstand hebben opgebouwd en dan minder vaak ziek zijn. En het is op dit moment ook wel heeeeeeel extreem met de virussen !!! Iedereen is ja ziek . Tijd voor de zon en het voorjaar 🌞

8 maanden geleden

Ik denk dat het ook een beetje verschilt per kindje. Ons zoontje gaat niet naar de opvang maar komt wel bij mijn ouders/zusjes als zij verkouden o.i.d. zijn en hij neemt dit dan niet over.. Hij is wel is wat dagjes niet helemaal fit geweest maar nog nooit in 9 maanden echt verkouden of ziek terwijl hij wel met ' zieke' mensen in aanraking komt..