4 Reacties

3 maanden geleden

Dag lieve mama, Allereerst: wat vervelend en veel beterschap!! Weet niet of dit het antwoord is dat je wil lezen, maar ik ben daar vrij hard in. Als mijn achterban niet kan, blijf ik thuis. Mijn kind staat voorop als het mij nodig heeft. Ik kan me heeeel goed voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft, maar bekijk het eens zo: Als je wel zou werken, zou je wellicht het gevoel hebben dat je je kindje tekort doet. Ik lees dat je leidinggevende begripvol reageert, dan zou ik me er persoonlijk ook goed bij voelen om er naar te handelen. Mega vervelend voor de ouders die morgen werken, maar dat is (heel bot gezegd) niet jouw verantwoordelijkheid.

3 maanden geleden

Ahh zo zielig als ze ziek zijn! 😢 en zo pittig voor jullie. Vind het altijd heel stressvol om het allemaal rond te krijgen. En het schuldgevoel ken ik. Maar zoals @bobbiedil al zegt, als je kindje je nodig heeft, dan is dat zo. Als ouder staat zij op 1. Als mijn dochter ziek is wil ze ook alleen maar bij papa of mama zijn, ik kan haar dan ook echt niet ergens anders brengen. Daar zijn ook bepaalde verlofdagen voor bedoeld. En je bent echt niet de enige, ik werk in een team met meerdere ouders met jonge kinderen, regelmatig kan een collega niet werken omdat zijn/haar kind ziek is. Over je schuldgevoel heen zetten en je kleine meisje verzorgen 😘 Het kdv waar je werkt heeft het niet op orde door zo krap te staan dat er geen ruimte is om het op te vangen. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Als je zelf ziek bent kun je ook niet werken. Beterschap! 🍀 hopelijk knapt je dochter weer snel op 💕

3 maanden geleden

Hier ook vandaag thuis ivm een zieke kleine, vind het ook vervelend voor collega’s, maarja.. “Kan je niet thuis werken?” Nee dat gaat niet met een ziek kind wat nu even extra aanhankelijk is en overal op klimt enz.

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie fijne reacties! 😘 Dat helpt me enorm om me over mijn schuldgevoel heen. Ik weet wel dat het misschien niet eens nodig is en uiteraard is mijn dochter mijn eerste prioriteit maar ik vind het soms wel lastig combineren met werk omdat ik daar ook wel een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb liggen. Maar ontzettend bedankt, ik ga weer verder knuffelen met mijn zieke meisje 💕