7 Reacties

3 maanden geleden

Als leeftijdsgenootjes de enige reden is om over te stappen van opvang dan zou ik het persoonlijk niet doen. Speelt er meer mee dan kan het ontbreken van leeftijdsgenootjes natuurlijk wel een meewegende factor zijn. Als hij straks 2 jaar is kan het een hele andere samenstelling zijn(en kindjes van zijn leeftijd erbij) en kan hij zich juist gaan optrekken aan de oudere kindjes. Als je dan gaat merken dat hij zich verveelt vanwege het ontbreken van leeftijdsgenootjes kan je altijd nog kijken naar een andere opvang. Mijn zoontje is toen hij van de babygroep naar de peutergroep overging gewisseld van opvang en dat ging helemaal prima. De eerste paar keer was het even huilen en de eerste keer was hij erg boos maar daarna was het helemaal oké.

3 maanden geleden

Ik zou juist willen dat er meer variatie is in leeftijden ipv alleen leeftijdsgenoten. Ze kunnen super veel leren van kinderen van andere leeftijden. En uiteindelijk spelen ze vaak met van alles en nog wat toch, niet alleen met speelgoed voor die leeftijd of kindjes van dezelfde leeftijd

3 maanden geleden

Hier is ze de jongste van de groep, af en toe een kindje van haar leeftijd, maar merk dat ze ontzettend veel leert van de oudere kindjes. Vind ze echt super leuk en zij vinden haar leuk. De andere kindjes staan echt klaar bij het hekje om haar te onthalen als we aankomen. Juist voor het leren van oudere kinderen, straks ook met zindelijkheid etc, voor een verticale groep gekozen. En als er op een gegeven moment een (veel) jonger kindje bij komt voor haar ook weer heel leerzaam. Zou niet willen wisselen 😁

3 maanden geleden

Bij ons is er op de woensdag ook geen echt leeftijdsgenootje voor mijn dochter van 1, maar ze speelt altijd heel leuk met 1 kindje van 1,5. Ik heb het nooit echt als een probleem gezien. Bovendien, ik kan nu wel gaan overstappen, maar als ik eindelijk een keer door die wachtlijst ben, zullen er vast wel meer nieuwe kindjes bij de opvang zijn.

3 maanden geleden

Ik zou niet overplaatsen. Bij mijn oudere dochter (3,5 jaar) zitten 3 meiden van haar leeftijd maar daarmee klikt t niet echt. Ze vormen een groepje en sluiten de rest buiten. Ze speelde eerst hele tijd met een meid die een jaar ouder is, die is inmiddels naar school en nu met meisje dat een jaar jonger is. Echte vriendschappen komen later wel op de basisschool ;-)

3 maanden geleden

Ik zou ook niet overplaatsen. Mijn dochter heeft nog nooit met leeftijds genootjes gespeeld (13 maanden en thuis moeder) maar die mist echt helemaal niks in haar ontwikkeling. Ze speelt dan het meeste met haar oom 1 a2x per maand. Vind ze geweldig! ( Oom is 7)

3 maanden geleden

Bedankt mama’s voor jullie reacties!! Ik heb er niet zo over nagedacht dat dit ook juist positief kan zijn! Ik zag de band met het andere kindje maar indd het hoeft met iemand anders van dezelfde leeftijd helemaal niet te klikken.. Fijn dat jullie wilden reageren voelde er zoveel stress van!