964 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Linda97

Leuk ik ben 14 juni uitgerekend dit is ons eerste kindje 2 goede echo's geh ...
Ik merk bij mezelf ook dat de spanning wat toeneemt. Ik heb volgende week de termijnecho en ik hoop dat de week voorbij vliegt

één jaar geleden

Reactie op Junejune

Ik merk bij mezelf ook dat de spanning wat toeneemt. Ik heb volgende week d ...
Ja het is echt heel erg spannend hoor allemaal voor al als het de eerste keer is en wij best een tijdje bezig waren 4 jaar en toen plotseling in eens zwanger ik hoop ook dat het snel voorbij vliegt

één jaar geleden

Hebben jullie trouwens ook wat tips/smoesjes? Zaterdag heb ik een teamuitje+etentje en borrel. Mijn collega's weten dat ik normaal wel van een wijntje hou. Ik wil het nog niet vertellen maar ben bang dat ik door de mand val als ik niet drink. Mijn collega's zijn hele gehaaide dames en ik denk dat ze het gelijk doorhebben als ik de antibiotica smoes gebruik, al helemaal omdat eentje vorige week uit het niets vroeg of ik zwanger was(3x). Ook de auto smoes werkt niet, omdat ik in het centrum woon. Dus, mochten jullie een fantastisch goed idee hebben, laat het weten! 😀

één jaar geleden

Reactie op Junejune

Hebben jullie trouwens ook wat tips/smoesjes? Zaterdag heb ik een teamuitje ...
Als ik bang ben door de mand te vallen, dan zeg ik af.. dan maar even niet gezellig 🙈🙄😅 haal ik wel weer in. Sommige ontstekingsremmers mogen ook niet met alcohol.. valt miss iets minder op dan antibiotica? Van te voren even het restaurant binnen lopen en vragen of ze jou alcoholvrij willen schenken en dat dat echt geheim is? Vind t overigens best brutaal als mensen iets vermoeden, dat ze dan zo pushen. Als je ze het had willen vertellen, had je dat al wel gedaan. 😘

één jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 15 juni uitgerekend, het is ons eerste kindje, zo spannend en bijzonder 🥹💓

één jaar geleden

Reactie op IBekkers

Als ik bang ben door de mand te vallen, dan zeg ik af.. dan maar even niet ...
Ik kan het eigenlijk niet afzeggen, het staat al een halfjaar gepland en het is ook gelijk het afscheid van een paar collega's. Die ontstekingsremmers klinkt goed, ik ga vandaag eens even googlen welke ontstekingsremmers niet in combi met alcohol mogen. Eens, ze zei ze zelf ook "oh sorry wat k*t eigenlijk dat ik dit vraag". Ik snap nog steeds niet waar haar vermoeden vandaan komt, ik ben nog zo plat als wat. Alsof ze het kon ruiken haha

één jaar geleden

Bij mij zijn de klachten gelukkig nu minder. In week 6 had ik buikgriep en heel veel klachten. Ze versterkten elkaar enorm. Moe, misselijk, hoofdpijn, spugen, buikpijn en dat een dikke week. Die maandag erop was ik nog steeds heel misselijk, dus heb het moeten vertellen op werk. Daarna ging het gelukkig veel beter. Mijn klachten zijn soms weg en sommige dagen nog wel wat last van. Nu af en toe lichte menstruatie achtige steken in mijn onderbuik. Morgen de 1e echo, dus ik ben heel erg benieuwd. Ik ben nu zwanger van de 2e. Onze 1e is nu 16 maand. Hij begrijpt nog niet dat er een broertje of zusje aan komt. (Ik heb een gevoel dat het een zusje is, nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel haha) Hier weten al heel veel mensen het. Bijna de hele familie, mijn werk en mijn handbalteam en mijn 2 beste vrienden. We willen het na de echo aan de andere familie en vrienden gaan vertellen. En aan de opa van mijn man (hij weet het nog niet omdat hij het niet voor zich kan houden). Ik ben wel benieuwd naar de intake, want die hebben we nog niet zo lang geleden ook al gehad.

één jaar geleden

Reactie op Junejune

Hebben jullie trouwens ook wat tips/smoesjes? Zaterdag heb ik een teamuitje ...
Ipv stoptober een alcoholvrije november? Kijken hoe je je daarbij voelt aangezien je de laatste tijd misschien wel vaak een wijntje te veel dronk? Ik zit in een re-integratie proces en heb het op m’n mentale welzijn gegooid, niemand die dan nog door durft te vragen 😂

één jaar geleden

Reactie op Junejune

Hebben jullie trouwens ook wat tips/smoesjes? Zaterdag heb ik een teamuitje ...
Misschien dat je van te voren bij de bar kan zeggen dat jij alcoholvrije wijn moet drinken?🤪

één jaar geleden

Hi ik sluit even aan :) Vorige week eerste echo gehad van ons 3e kindje. Uitgerekend 15 juni. Pas 6 december de volgende echo (12w) en dat is zooo lang nog.

één jaar geleden

Rond 10 juni uitgerekend🙋‍♀️ 2e kindje, onze dochter word in februari 2. Hebben inmiddels 4 echo’s gehad en helemaal blij. 24-11 termijn echo. Dus nu 9 weken ongeveer. Wij hebben het iedereen al verteld. Heb deze keer geen zin om moeilijk te doen en er om heen te draaien. Als het fout gaat dan kan dat altijd nog, is onze instelling. En ik kan het overigens ook niet echt meer verbergen. 😅 Hier alleen extreem moe, verder mag ik deze keer in mn handjes klappen. Bij onze dochter 8 maanden boven de pot gehangen. 🥲 Succes allemaal!

één jaar geleden

Hey hey, hier 11 juni uitgerekend. Eigelijk totaal geen last van klachten op vermoeidheid en af en toe buikpijn na. Dit maakt wel dat ik me soms enorm zorgen maak of alles nog wel goed gaat daarbinnen.. volgende week de termijnen echo. Ook laten we de nipt test doen zonder neve. Ik ben anders echt te bang dat ik mezelf uiteindelijk zorgen ga maken om niks. 😅 Van het weekend aan de vriendengroep vertelt.. daarin bleek nog een stel een kleine op komst te hebben! Enorm grappig en fijn dat we met elkaar erover kunnen hebben.

één jaar geleden

Ik ben net terug van de verloskundige en ben al iets verder dan gedacht, dus mag in deze groep. Nu op 14 juni uitgerekend. De frummel was al druk aan het bewegen en ook het hartje klopte goed. Nu 8+5, dus al bijna 9 weken. Over 2 weken terug voor de volgende echo.

één jaar geleden

Reactie op Eagerhearts

Ik ben net terug van de verloskundige en ben al iets verder dan gedacht, du ...
Ik ben ook net bij de vk geweest en ook vooruit gezet naar 14 juni. 8+6 weken. Ik heb over 3 weken de volgende

één jaar geleden

Reactie op Eagerhearts

Ik ben net terug van de verloskundige en ben al iets verder dan gedacht, du ...
Oh wauw dat is een mooie binnenkomer. Hoever dacht je te zijn? Dat is wel fijn dat je dan gewoon over 2 weken de termijnecho al heb. Zie er leuk uit hè als ze zo bewegen op de echo 🥰

één jaar geleden

Reactie op Felimba

Ik trek al 1,5 week mijn spijkerbroeken niet meer aan 😂 zit voor geen mete ...
Oeh hier heb ik ook erg behoefte aan (nu 9 wk😅). Heb je toevallig een linkje?🤗

één jaar geleden

Hoi dames ik heb vandaag. Echo gehad 8 weken en 2 dagen super mooie echo en goed kloppend hartje.

één jaar geleden

Oh wauw dat is een mooie binnenkomer. Hoever dacht je te zijn? Dat is wel f ...
Ik dacht 8+1

één jaar geleden

Reactie op Eagerhearts

Ik dacht 8+1
Oh dat toch paar dagen vooruit gezet. Dat is lekker zeg. Geniet ervan 😄

één jaar geleden

Hi allemaal! Ik ben uitgerekend op 10 juni. Zwanger geworden met behulp van een IVF traject. Het is ons eerste kindje en het duurde alemaal erg lang, dus ik vind het heel erg spannend. Wel al 2x een echo gehad en alles is goed. Ik woon in de VS, dus het is hier een beetje anders dan in NL. Zijn er nog andere dames die zich ondanks dat ze super blij zijn omdat ze zwanger zijn ook een beetje neerslachtig voelen door het moe en ellendig (misselijk) zijn?