28 Reacties
6 maanden geleden
Ik geef ons zoontje dit zelf echt nog niet, vind het totaal niet nodig. Maar mocht hij dit een keer aangeboden krijgen ergens zou ik dit denk ik prima vinden voor een keer. Ik geef ons zoontje wel is een klein spelt koekje van de kleine keuken, deze bevatten ook suiker, zijn gezoet met appelsap maar bevatten ook vezels en granen. Maar geef hem dit zeker niet dagelijks. Als tussendoortje krijgt hij ook knijpfruit, Griekse yoghurt met wat fruit, stuk banaan, maisstengel etc
6 maanden geleden
Mijn dochter, net 10 maanden pakte vandaag zo een chocolate chip cookie die mij aangereikt werd. Ze zette daar heerlijk d'r tandjes in. Ze heeft hem niet opgegeten hoor, maar zeker wel een paar kleine stukjes afgebeten en gegeten.
Ben er persoonlijk niet moeilijk in en als ik kijk naar zo een nijntje babykoekje, die ze eigenlijk had, en het koekje dat ik kreeg, snap ik de voorkeur. Zolang het niet elke dag is maar heel af en toe zou ik d'r niet te moeilijk in zijn. Gezien ze op deze leeftijd toch maar een klein deel van een koekje daadwerkelijk binnen krijgen en het meeste gewoon op de grond of elders beland al helemaal.
6 maanden geleden
Mijn zoontje eet al een paar maand de koekjes die je normaal in de fruitpap plet. Dus speciale koekjes voor baby's, geen gewone koekjes. Laatst heb ik ook koekjes met havermout, honing en pindakaas voor hem gebakken. (geen boter of gewone suiker) Hij vond ze lekker, maar had er wel wat moeite mee.
Dus ja, hij krijgt koekjes, maar niet zomaar elke soort.
6 maanden geleden
Ik heb inderdaad ook al de vraag gekregen of hij lange vingers lust, maar ik wil hem zo weinig mogelijk suiker geven. Ze hebben het echt niet nodig en het kan prima vermeden worden. Ik wil ook niet dat anderen hem dingen aanbieden, dus ik geen voorlopig geen enkel koekje. Rijstwafels, maissticks, fruit en soepstengels krijgt hij als tussendoortje.
6 maanden geleden
Ow ja hoor hier wel bij 6 of 7 maand af en toe al, weet je er is geen goed of fout vind ik, en onze meningen zouden jou niet moeten overhalen, ieder hun ding ieder hun manier, wil jij het niet is dat prima en moeten anderen dat respecteren, wil jij het wel is het ook prima
6 maanden geleden
Reactie op Felimba
Wij geven alleen liga koekjes, lange vingers etc wachten we nog even mee 😊 ...
Vanwege de suikers? (Interesse hoor geen oordeel!) Want de liga bevat meer suiker dan de lange vinger mocht dat de reden zijn (1 lange vinger 2,5 gram en de liga 3,3 voor 1 liga)
6 maanden geleden
Al sinds maand 6 eet die koekjes. Minimale hoeveelheid. Maar ook suiker hoort in een gezond dieet, dus kan af en toe geen kwaad.
6 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Vanwege de suikers? (Interesse hoor geen oordeel!) Want de liga bevat meer ...
Haha nee! Meer omdat we nu alleen nog dingen geven die op de baby-afdeling van de supermarkt te koop zijn 🤣 Klinkt heel onlogisch nu ik het zelf zo zeg hahaha maar ik wist niet eens dat ze bijvoorbeeld al lange vingers mochten🤣
6 maanden geleden
Hier geef ik niet echt koekjes, alleen van die baby mais snacks, vind hij super... Maar tegenwoordig is hij heel geïnteresseerd in wat mama en papa eten, en dan laat ik hem vaak een stukje proeven, al is dat vaak eerder een kruimel groot 😛 op die manier heeft hij al geproefd van een koekje, van ijs, van mijn yoghurt (waar best wel wat suiker in zit geef ik toe), wafel, pizza,... Hij vind alles leuk om te proberen. Maar echt een heel koekje voor hem alleen, dat gebeurt nog niet echt
6 maanden geleden
Reactie op Felimba
Haha nee! Meer omdat we nu alleen nog dingen geven die op de baby-afdeling ...
Nee joh niks onlogisch aan, snap de gedachtegang opzich wel
6 maanden geleden
Reactie op JessieK90
Onze dochter heeft vandaag wat softijs op, gisteren stukje tompouce. Rond e ...
Haha wat vond je dochter van de tompouce? Hier was hij bijna boos dat t stukje op was 🤣 af en toe hier ook wel een hapje ijs. Krijgen ze niks van als t maar met mate is allemaal. 🤷♀️
6 maanden geleden
Onze dochter eet in principe mais vingers, (volkoren) soepstengels/crackers, rijstwafels, knijpfruit, vers fruit of kwark als tussendoor maar ik was net op een verjaardag en dan mag ze van mij gewoon proeven van de appeltaart/chipje/toastje. Ik zie dat als meedoen. Thuis weer haar menu.
6 maanden geleden
Hier krijgt ze regelmatig een lange vinger. Vandaag had ze er zelfs 3 te pakken 😅 ach weet je, ze is niet dik of mega groot. Zolang ze netjes haar fruit/groente en brood eet. Hoe druk moet ik me er dan om maken 🤷 zo krijgt ze ook lekker elke avond een half danootje als toetje.