1376 Reacties

één jaar geleden

Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat je peuter ‘s ochtends niet wakker wordt van de baby? Onze jongste komt altijd tussen 5 en 6 voor een voeding en de oudste van 2,5 wordt daar wakker van en die weigert dan nog te gaan slapen. Terwijl hij zonder baby eigenlijk altijd sliep tot minstens half 7.

één jaar geleden

Ons meisje kwam eerder twee keer per nacht. Om 23:00, 3:30 en 7:30. Dit is weken zo geweest. Nu meldt ze zich om 3:30, 4 a 5 uur en om 6:30 weer. Herkent iemand dit? Ik vind het erg zwaar merk ik

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Ons meisje kwam eerder twee keer per nacht. Om 23:00, 3:30 en 7:30. Dit is ...
Heeft mijn zoontje ook een paar weken gehad

één jaar geleden

Reactie op Waterrat

Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat je peuter ‘s ochtends niet wak ...
Hadden wij ook. Nu staat alles om een flesje te maken op de slaapkamer. Dus waterkoker, poeder toren, flesjes met wat water er in (wat ik meng met wat kokend water). Zo hoef ik de slaapkamer niet uit en wordt onze dreumes niet wakker. Moet er wel bij zeggen dat mijn man en ik tijdelijk apart slapen. Anders was hij er niet gelukkig van geworden denk ik

één jaar geleden

Reactie op Lampje88

Om de 2 uur is inderdaad wel heel erg vaak. Zeker voor 4 maanden, op hoevee ...
Pak hem beet zo rond de 1 liter. En het is écht honger want dat laat hij heeeel duidelijk merken hahaha.

één jaar geleden

Reactie op Waterrat

Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat je peuter ‘s ochtends niet wak ...
Ik leg hem dan wel is bij me neer en gaat ie wel even weer slapen.

één jaar geleden

Hey moeders, mijn kleine mannetje is denk ik niet helemaal fit..(eerste week kdv gehad😅) hij slaapt heel veel, vanmorgen 2,5 uur vanmiddag zeker 2 uur, en ligt nu ook alweer bijna een uur te slapen.. Ik ben een beetje bang dat hij vannacht niet zal slapen.. wat denken jullie? Wakker maken of laten slapen?

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Hey moeders, mijn kleine mannetje is denk ik niet helemaal fit..(eerste wee ...
Ik maak mn hier altijd wakker zodat ie voor zn normale bedtijd altijd wel een complete wakkerwindow heeft gehad. Dus zon 2 uur vantevoren. Dat is bij ons half 6 dan. Slaapt vaak 2 keer 2 uur en 1 x 1uur, naast daarna nog 11 uur snachts. Zn slaap hóeft er dus niet onder te lijden. Zeker niet als ie niet fit is. Maar wij hebben geloof ik ook wel slapert die meer uitzondering dan regel is🙈😅😘

één jaar geleden

Reactie op IBekkers

Ik maak mn hier altijd wakker zodat ie voor zn normale bedtijd altijd wel e ...
Hahaha jullie hebben inderdaad een uitzonderlijk goede slaper.. dat is me vaker opgevallen aan je berichten hahaha! Hij werd gelukkig rond kwart voor 5 zelf wakker.. en ligt er net weer in met een volle buik en een uitje naast zn bed... hoop dat hij lekker slaapt en morgen weer een stukje opgeknapt is🙃🥰

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Hey moeders, mijn kleine mannetje is denk ik niet helemaal fit..(eerste wee ...
Ik volg altijd mn zoontje, maak hem nooit wakker. Tenzij ik weg moet uiteraard. Slaapt altijd goed, zowel overdag als s nachts

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Hahaha jullie hebben inderdaad een uitzonderlijk goede slaper.. dat is me v ...
Dit zijn de slaapjes van gister, eigenlijk altijd zo met half uur speling

één jaar geleden

Reactie op Lampje88

Wat een goede slaper! Die van mij slaapt op een goede dag 2 uur verdeeld over de hele dag 😅 s nachts daarentegen vaak wel van 20/20:30 tot 6 en daarna vaak weer door tot 8/9. Rest van de dag is drama. Mocht daar iemand tips voor hebben... GRAAG!

één jaar geleden

Reactie op Lampje88

Wow lekker. Geef je bv? Hier gaat t ook best goed. Het lukt hem alleen niet goed meerdere cycli aan elkaar te koppelen. De +/- 4 dutjes overdag zijn vaak niet langer dan 45 min. Nog tips daarvoor? ☺️

één jaar geleden

Reactie op FloorM

Wat een goede slaper! Die van mij slaapt op een goede dag 2 uur verdeeld ov ...
Die nachten zijn wel top dan! Hier wel tussen 6 en 7 een voeding maar slaapt daarna weer 2,5 uur door. Wij hebben het helemaal aan hem gelaten, niet naar de klok kijken of het ons toevallig uitkomt. In het begin heel veel thuis gebleven zodat hij goed ritme konden creëren. Ook naar bed doen bij de eerste signalen.. voor zn leeftijd zou hij best al 1,5 uur wakkertijd kunnen hebben, maar meestal is het hier max 5 kwartier, soms nog eerder🤷

één jaar geleden

Reactie op Daantje M

Wow lekker. Geef je bv? Hier gaat t ook best goed. Het lukt hem alleen niet ...
Dit heb ik ook.. mijn moeder vind het helemaal raar dat hij dit niet kan.. en dat heeft ze nog nooit mee gemaakt .. geeft me een beetje het gevoel dat ik iets verkeerd doe.. maar het is toch vrij normaal dat ze dit nog niet kunnen?

één jaar geleden

Reactie op Daantje M

Wow lekker. Geef je bv? Hier gaat t ook best goed. Het lukt hem alleen niet ...
Nee ik geef kunstvoeding! Hier is het meestal 2 slaapjes die hij doorpakt en vaak 1 slaapje waar ik ook na 45 min er heen moet. Meestal na minuut of 37 gaat hij al lichter slapen, in het begin zorgde ik ervoor dat ik dan al naast zn bed stond om te sussen en speen te geven. Nu is dat dus nog maar bij 1 slaapje nodig alleen dan loop ik er nu gewoon 1 zodra ik hem hoor en geef ik speen en pikt hij het.. denk door gewenning. Verder heb ik altijd zijn ritme volledig gevolgt en daar heeft hij zelf dit ritme van gemaakt..:)

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Dit heb ik ook.. mijn moeder vind het helemaal raar dat hij dit niet kan.. ...
Heel normaal hoor. Mijn zoontje heeft dat overdag ook. Vind het wel vreemd dat hij het ‘s nachts wel kan

één jaar geleden

Reactie op Lampje88

Die nachten zijn wel top dan! Hier wel tussen 6 en 7 een voeding maar slaap ...
Ja die nachten zijn wel fijn, maar overdag zou voor hem ook zo fijn zijn. Ik let heel bewust op eerste slaapsignalen en probeer hem dan op bed te leggen. Vaak 3x proberen weg te leggen maar blijft huilen, daarna proberen bij mij te laten slapen maar als dit hem al lukt dan is dat ook maar kort helaas. Ben ook veel thuis gebleven in het begin om een ritme te creëeren maar heeft niet zo mogen zijn helaas haha. Vind het vooral zo zielig voor hemzelf, je merkt aan alles dat hij moe is maar gewoon de slaap niet kan vatten.

één jaar geleden

Reactie op FloorM

Ja die nachten zijn wel fijn, maar overdag zou voor hem ook zo fijn zijn. I ...
Ja lastig inderdaad, heb hem ook vanaf het begin ingebakerd. Inmiddels slaapt hij nu op zijn buik. Meer tips heb ik helaas niet sorry! Maar het komt echt vanzelf.. 3 maanden is echt heel vroeg hoor dat hij dit kan. Wellicht zal hij bijvoorbeeld later zijn met rollen omdat hij zoveel slaapt 🤪

één jaar geleden

Reactie op Lampje88

Ja lastig inderdaad, heb hem ook vanaf het begin ingebakerd. Inmiddels slaa ...
Haha ik houd moed! Hopen dat hij snel leert hoe fijn het is om lekker te slapen overdag. Nu het nog kan en mag haha.