1376 Reacties

één jaar geleden

Hoi allemaal, ik ben het boek Baby in een droomritme aan het lezen en heb er een vraag over. Voor een baby van 2-4 maanden wordt er aangegeven dat ze 14/15 uur slapen per 24 uur. 24 uur - 14/15 uur slaap = 9/10 uur wakker. Maar als ik dan naar het voorbeeldritme kijk voor een baby van 16 weken oud, zie ik maar 6 uur wakkertijd overdag en dan nog een klein beetje tijd voor de nachtvoedingen. Waar blijft de rest van de wakkertijd?

één jaar geleden

Reactie op Waterrat

Heel normaal hoor. Mijn zoontje heeft dat overdag ook. Vind het wel vreemd ...
Heeft te maken met slaapdruk. Die is op t eind van de dag zo hoog dat ze genoeg slaap druk hebben om m door te trekken. Maar is idd normaal. En dan hebben ze t een btje onder de knie wordt je weer met een slaapregressie om de oren geslagen 🙈

één jaar geleden

Hoi allemaal, ik ben het boek Baby in een droomritme aan het lezen en heb e ...
Ik denk dat dat komt omdat een baby van 16 wk al aan het einde van die 2 -4 maand periode zit waar t over gaat en dat de baby dan in dit voorbeeldritme misschien al in de volgende groep valt?

één jaar geleden

Reactie op IBekkers

Ik denk dat dat komt omdat een baby van 16 wk al aan het einde van die 2 -4 ...
Voor de periode 4-6 maanden schrijft ze ook dat een baby 14-15 uur slaapnodig heeft, waarvan circa 11 uur in de nacht. Maar in de voorbeeldritmes zie ik ook daar langere nachten?

één jaar geleden

Voor de periode 4-6 maanden schrijft ze ook dat een baby 14-15 uur slaapnod ...
Hmzz dat ligt natuurlijk ook aan hoeveel tijd ze voor het voeden en gaan slapen telt? 18 uur voeden en slapen. Telt ze een uur voor voeden? Dan is dat pas vanaf 19 slapen. En dan bv om 23uur nog een uur voeden voor t verder slapen. Dan zit je al aan 2 extra wakker uren? Misschien zit het em daar in?

één jaar geleden

Hoi allemaal, ik ben het boek Baby in een droomritme aan het lezen en heb e ...
Ik zit daar idd ook mee… wordt aanbevolen om ritme te creëren waarbij na het wakker worden gevoed wordt. Dus 5x voeding per dag is 5x een wakkertijd van 1,5 uur. Dan kom je ook niet op die hoeveelheden uit. Weet niet hoe ik het anders moet doen haha.

één jaar geleden

Reactie op Nuiltje

Ik zit daar idd ook mee… wordt aanbevolen om ritme te creëren waarbij na he ...
Er staat wel bij dat dat niet geldt voor de laatste voeding vd avond en voor de 23uur voeding. Dus als je op een ritme van 7 - 11 - 15 - 19 - 23 zit. Dan is de wakkertijd van 1.5 (/2uur) uur na 7 , na 11 en na 15. Het laatste slaapje rond half 5 tot half 6 ofzo. Dan weer 1.5/2 uur wakker tot 19u voeding en dan 19.30 naar bed en om 23 uur een voeding en doorslapen. Zou je daarmee een beetje aan de gewenste hoeveelheden slaap/wakker tijd zitten?

één jaar geleden

Reactie op IBekkers

Er staat wel bij dat dat niet geldt voor de laatste voeding vd avond en voo ...
Ja het probleem is, mijn dochter is vaak al eerder dan 1,5 uur moe. Ze is 3 maand oud, dus wakkertijd is 90 minuten. En als ik dan ga zitten rekken, dan is zij gefrustreerd en aan het jammeren en ben ik bang dat slapen helemaal niet meer wat wordt. En slaapjes zijn ook niet een gegeven iets hier. Dat gaat ook moeizaam met cycli verlengen enz. Dus alles bij elkaar is het rommelig ofzo. Het frustreert mij dan ook dat de dag er dan niet uitziet zoals dat bij anderen gaat haha. En als je die schema’s ziet in de boeken.

één jaar geleden

Reactie op Nuiltje

Ja het probleem is, mijn dochter is vaak al eerder dan 1,5 uur moe. Ze is 3 ...
Hahaha hier dus net zo rommelig.. en al bijna 4 maand oud. Na 7/8 uur haalt hij ong 1 uur wakkertijd en is dan wel weer klaar voor bed... 45 min slapen.. en weer wakker dan rond 12/12.30 weer in bed voor 45 min.. maar dan word hij niet uitgeslapen wakker.. dus probeer t dan met man en macht te rekken.. vaak resulteerd het in nog een dutje rond 14.30😅 en dan eind vd dag nog een klein dutje.. en rond 19.00/19.30 slaapt ie.

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Hahaha hier dus net zo rommelig.. en al bijna 4 maand oud. Na 7/8 uur haalt ...
Jaa exact onze situatie 🤣🤣 Heel vermoeiend wel. Heb zere beenspieren van het continu de trap op rennen voor de speen, in de hoop het slaapje te verlengen haha.

één jaar geleden

Reactie op Nuiltje

Jaa exact onze situatie 🤣🤣 Heel vermoeiend wel. Heb zere beenspieren van ...
Hahaha! Ik ben iets minder fanatiek tegenwoordig.. ik probeer t wel even.. maar lukt t niet, dan lukt t niet en dan slaapt ie iets later nog maar n keer🤷‍♀️ hij is overigens nu niet helemaal fit.. dus gister sliep hij ongeveer de hele dag.. en dan kan ik me meteen daar weer druk om maken hahaha.. dus eindeloze zorgen denk ik😂 komt vast een keer goed haha

één jaar geleden

Reactie op Nuiltje

Oh hier helemaal geen schema qua slapen of vaste patronen! Wisselt iedere dag weer, daar stoeien we ook wel mee maar komt vast wel ooit. Zijn wakkertijden wisselen ook behoorlijk, wij doen hem naar bed als hij moe is, soms na 1 uur, soms na 2 uur..

één jaar geleden

Reactie op IBekkers

Hmzz dat ligt natuurlijk ook aan hoeveel tijd ze voor het voeden en gaan sl ...
Voeden in de nacht duurt hier max 15-20 minuten, en dan slaapt onze dochter weer. Maar ik denk dat voor nu vooral de wakkertijd belangrijk is, en dat ik nog maar even niet moet kijken naar de totale hoeveelheid slaap.

één jaar geleden

Reactie op Nuiltje

Het maakt ook helemaal niet uit natuurlijk! Ik dacht dat je graag naar een schema toe wilde werken en wat in het boek stond niet helder was. Vandaar mn voorbeeld. 😊 En het loopt bij ons ook zeker niet altijd zo. Ik neem bij alles een uur een slag om de arm en als hij besluit een keer niet of langer te slapen, dan passen we daar weer op aan. En ook ik ren ook tig keer de trap op voor die speen haha. Wij bieden het ritme aan, en meneer bepaalt of ie er zin in heeft die dag. ❤️ ze valken vanzelf in een schema, voor zover dat kan! (Hij is overigens hier 16wk nu)

één jaar geleden

Maakt het echt veel uit welke billendoekjes je gebruikt? Ik gebruik nu Pampers Sensitive doekjes maar aangezien Kruidvat goedkoper is zou ik die anders willen proberen. Iemand ervaring? 😄

één jaar geleden

Reactie op zomerbaby1

Maakt het echt veel uit welke billendoekjes je gebruikt? Ik gebruik nu Pamp ...
Hangt af van hoe gevoelig je kindje is denk ik. Ons zoontje krijgt direct rode billen als we omschakelen dus wij blijven bij pampers sensitive

één jaar geleden

Reactie op zomerbaby1

Hier ook pampers sensitive. Koop ze in grote dozen als ze met korting zijn. Alles waar parfum of alcohol bij zit krijgen onze dochters rode billen. Van Kruidvat gebruiken we dan alleen de waterdoekjes, deze zijn wel wat droger dan pampers.

één jaar geleden

Reactie op zomerbaby1

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2023/billendoekjes-X9lwVQ Al een wat oudere topic. Maar staan meerdere reacties en ervaringen 👍🏻

één jaar geleden

Reactie op zomerbaby1

Hier maakte wel wat uit. Mijn zoontje kon niet goed tegen Kruidvat we hebben nu pampers harmonie aqua. Soms is ook kwestie van uitproberen gewoon ff 1 pakje kopen.

één jaar geleden

Onze dochter gaat richting de 62-68. Bijna tijd voor nieuwe rompertjes. De koudere dagen komen eraan. Heb je evengoed nog korte rompers of worden het dan met name rompers met lange mouwen, of maakt het niet zoveel uit?🤭