1376 Reacties
één jaar geleden
Zijn er dames die nu al gaatjes hebben geprikt voor oorbellen bij hun dochtertje? Zo ja hoe ging het? En waar hebben jullie het laten doen?
één jaar geleden
Ons kleintje is vandaag 14 weken en sinds een paar dagen is elk slaapje overdag een beetje een gevecht. Ik leg haar op bed als ik haar 2x heb zien gapen en/of in haar oogjes zie wrijven (meestal na uurtje wakkertijd, soms ietsje langer). Dan gaat ze in haar slaapzak en wieg ik haar in slaap. Dat ging altijd heel vredig, maar sinds paar dagen moet ze altijd even huilen en kronkelen voordat ze zich 'overgeeft' aan de slaap. Klinkt dit bekend?
één jaar geleden
Reactie op FloorM
Zijn hier meer kindjes die 's nachts supergoed slapen, maar overdag niet of ...
Herkenbaar! Geen tips behalve wachten. Hier viel hij van de een op andere dag overdag opeens in slaap overdag. Al is het nog wel wisselend. De ene dag slaapt hij zowat de hele dag en de andere is hij bijna de hele dag wakker. In de avond heeft hij ook veel behoefte aan geborgenheid. Dus dan slaapt hij nog op mij.
één jaar geleden
Reactie op Julia321
Herkenbaar! Geen tips behalve wachten. Hier viel hij van de een op andere d ...
Ja hier is het de ene dag ook beter dan de andere. Vandaag is hij wakker geweest van kwart voor 9 tot kwart voor 1 (kwartiertje geslapen tussendoor) en slaapt nu voor t eerst sinds dagen al 1,5 uur. Wel op mij, zodra ik hem weg leg is het over haha. Ik moet dus ook verplicht blijven zitten.
één jaar geleden
Reactie op FloorM
Hoe oud is hij nu? Die van mij 10 wk +5
Hij is nu 11 weken en sinds een week gaat het beter gok ik. Maar dan ook echt omgeslagen als een blad aan een boom. Maar ik zou me niet teveel focussen op de leeftijd en andere baby’s. Elke baby doet het op zijn/haar eigen tempo.
Mijn oudste zoon heeft bijvoorbeeld overdag altijd heel goed geslapen. In de nacht alles behalve. Nu 1,5 jaar later slaapt hij over het algemeen heel goed, maar heeft echt wel periodes/fases waarin het een kleine drama is.
één jaar geleden
Reactie op Felimba
Wat fijn! Is de operatie goed gegaan?❤️
Operatie is goed gegaan hij is alweer lekker thuis, en heeft alweer praatjes
één jaar geleden
Misschien een beetje een gekke vraag.. maar kan je baby ook teveel slapen?
Dochterje van 13w slaapt zo'n 17u op een dag. Als ze wakker is even in de wipper, en ze is alweer moe. Ook maakt ze nog bijna geen geluidjes en bewegingen ook niet echt. Ik weet dat t heel fijn is, zo'n fijne slaper, maar ik maak me dan ook weer zorgen om de ontwikkeling
één jaar geleden
Reactie op Louisje
Misschien een beetje een gekke vraag.. maar kan je baby ook teveel slapen? ...
Mijn zoontje van 12,5 week slaapt ook nog steeds 16 tot 18 uur per dag. Na krap een uur wakker zijn wordt hij weer moe en altijd binnen 5 kwartier wakker tijd slaapt hij weer. Hij is wel actief als hij wakker is maar dat kan ook karakter verschil zijn. Drukke baby/rustige baby, zou me geen zorgen maken!
één jaar geleden
Reactie op Louisje
Misschien een beetje een gekke vraag.. maar kan je baby ook teveel slapen? ...
Hier 15 weken en slaapt ook veel (behalve op de opvang 🙈). Ik merk dat er zo ook weinig tijd is voor spelen/tummy time. Of net wakker en honger of volle buik en uitbuiken. Hierdoor doet ze ook echt niet haar hoofd omhoog. Herkennen jullie dat ook?
één jaar geleden
Doen jullie overdag de babyfoon aan bij het middagslaapje? Ik merk dat ik bij elk geluidje/beweging of kreetje (geen huilen) alweer bijna naar boven sprint om te sussen, speentje erin te doen etc. Dit werkt echt enorm op mijn zenuwen, maar heb het idee dat als ik dat niet doe dat hij binnen no time weer wakker is🤣.. (11 weken oud).
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Doen jullie overdag de babyfoon aan bij het middagslaapje? Ik merk dat ik b ...
Ik heb wel een babyfoon maar gebruik hem niet meer, net zoals wat jij zegt bij elk geluidje etc begon het op mijn zenuwen te werken. Heb ik hem opgeruimd geeft een hoop rust als hij wakker begint ie wel te huilen
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Ja ik wel. Hij kan nog niet de slaapcyclussen aan elkaar breien dus na 45 min wordt ie vaak wakker, als ik op tijd kan helpen slaapt ie verder. Als ik te lang wacht en hij over de flos is lukt het niet meer.. dus voorlopig houd ik m er nog bij
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Ja want anders hoor ik hem niet. Huis is goed geïsoleerd