12 Reacties
5 maanden geleden
Mijn zoontje is vorige week 1 geworden. Kruipt ook niet, heeft pas ontdekt dat hij kan zitten vanuit de lighouding. Dus beetje bij beetje komt het denk ik. Maak mij er verder niet ongerust over.
5 maanden geleden
Hier optrekken, heel goed zelf zitten…. Maar al sinds kerst tijgeren ipv kruipen!!! Super irritant 🤣🤣🤣
5 maanden geleden
Hier ook een dochter die net 1 geworden is en eigenlijk nu pas interesse toont om zich te verplaatsen. Ze kruipt nog niet, tijgert inmiddels wel achteruit, draait om haar as en begint met billenschuiven...al blijven we oefenen om haar alsnog te laten kruipen. Ze is wel sinds een maand veel bewegelijker, dus er zit ineens veel meer schot in. Volgens het consultatiebureau is ze aan de late kant maar zolang we zien dat ze zich blijft ontwikkelen hierin, kan het ineens snel gaan en hoevem we ons nog geen zorgen te maken omdat ze verder wel sterk is.
4 maanden geleden
Is er een reden waarom je met hem bij de fysio loopt? Onze oudste heeft nooit gekropen of getijgerd. Onze fysio gaf als tip om vooral niet te pushen. En geloof me, dit helpt echt. Elk kind gaat op zijn of haar eigen tempo. Onze oudste stond pas toen ze 1,5 was. Ze is 1 mei 2 geworden en loopt pas sinds een paar weken. Misschien gebruikt hij zijn energie om op andere vlakken te ontwikkelen.
4 maanden geleden
Mijn zoontje, kon pas met 9 maanden half omrollen, vanaf 10 maanden tijgeren. Op zijn 1ste verjaardag gaan kruipen. Sinds twee weken van lig houding zelf gaan zitten. Vanaf 5de maand kom thuis fysio. Maar eerlijk gezegd toch heb ik het idee dat hij gewoon op zijn eigen tempo doet. Zolang er geen specifiek achterliggende problemen zijn zou ik me niet zo druk maken. Het is makkelijk gezegd natuurlijk. Misschien kan je voor de zekerheid een verwijzing naar kinderarts vragen.
4 maanden geleden
Mijn zoontje is vorige week 1 geworden. Kruipt ook niet, heeft pas ontdekt ...
Even een update: hij kruipt sinds een week😂 en kan langs de tafels en banken lopen. Echt bizar hoe snel dat ineens gaat. Hoe is het bij jullie?
3 maanden geleden
Reactie op Berlinda
Hoi meiden hoe gaat het met jullie kleintjes qua lopen zitten kruipen de mi ...
Die van ons 13 maanden tijgert nog steeds en sinds een week kruipt ze ook een beetje maar met tijgeren komt ze er sneller dus dat is haar voorkeur..
Ze staat aan de tafel en loopt soms langs de banken en als ik haar handjes vast hebt dan doet ze een paar stapjes maar dat vind ze dood eng …
Ik las laats ergens dat ze het echt op eigen tempo doen en soms forceren dmv fysio of oefenen averechts kan werken …
Ik laat het gewoon zo en geniet nog even van het niet over achterna rennen ..😂