10 Reacties

4 maanden geleden

Loslaten... geen strijd van maken, het is een fase 😉 zo'n beetje alle kindjes gaan hier doorheen blijven aanbieden wil hij niet tja dan maar niet... als hij echt honger heeft gaat hij wel eten. Slaap en eten zijn echt een machtsmiddel voor kindjes en zijn nou net de dingen die je niet kan afdwingen, Mijn oudste heeft bijna een jaar lang haar avondeten geweigerd met af en toe eens een uitzondering, tja dan maar niet he.... ben benieued wanneer mijn jongste met deze fase begint🤣

4 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Loslaten... geen strijd van maken, het is een fase 😉 zo'n beetje alle kind ...
Ha, goede tip! Ik denk dat ik ook bíj́na aan het loslaten toe ben, haha. Het lastigste vind ik dat als hij niet eet s avonds, hij vaak s nachts wakker wordt en huilt tot hij een flesje krijgt. Met avondeten op (lees groente-yoghurt) slaapt hij wel gewoon lekker door 🤭

4 maanden geleden

Onze oudste word in oktober 4 en zit al al bijna 2 jaar in die fase 😭

4 maanden geleden

Reactie op Limoli

Ha, goede tip! Ik denk dat ik ook bíj́na aan het loslaten toe ben, haha. He ...
Ah ja... ik had het geluk dat mijn oudste er wel prima om sliep Hier is het wel gewoon een toetke want dat is hier onderdeel van de maaltijd en geen beloningsysteem, dus ja prima als hij de yoghurt dan neemt toch

4 maanden geleden

Mijn dochter vindt eten ook maar matig interessant, al lijkt er wel vooruitgang in te zitten. Ze eet inderdaad ook yoghurt en soms echt wel veel op een dag. Het lijkt hier wel beetje een structuur-ding. Liever zacht en soepel. Ach, dan maar wat water door t eten. Dat kan geen kwaad. Ik probeer ook maar te blijven denken: dit is oefenen, laat haar maar. Tegelijk wil je ook dat je kleine genoeg groeit. In jouw geval zou ik gewoon de yoghurt-truc toepassen. Wellicht kun je dat op termijn ook wat afbouwen.

4 maanden geleden

Na 1 jaar zouden 3 flessen niet echt meer nodig moeten zijn, misschien heeft die daardoor juist minder eetlust?

4 maanden geleden

Mijn middelste geeft destijds heel slecht gegeten vanaf dat we vast voedsel introduceerde al. Hij at misschien 2 baby lepeltjes avondeten en 2 stukjes boterham en een half fruithapje. Voor de rest 4 a 5 flessen Melk per 24 uur. Toen hij 13 maanden was, was ik het zo zat dat ik hem een bord avondeten gaf zoals wij aten en geen moeite deed om hem te voeren. Wat hij wilde moest hij zelf eten. Daarnaast de flessen Melk overdag gestopt.'s morgens pap vam kunstvoeding en voor de rest zocht hij het maar uit. Dan als hij wakker werd in de nachten wel een fles voor de nachtrust van ons allen. Hij is vanaf 13 maanden aanzienlijk beter gaan eten. De nachtflessen zijn nog wel een hele tijd gebleven maar doordat ik het losliet en geen alternatief bood overdag, is hij wel gewoon gaan eten. Stukje loslaten en consequent geen ander iets aanbieden als hij niet eet.

4 maanden geleden

Same here! Terwijl de pureetjes in het 1e jaar wel goed gingen. Nu 13 mnd en al weken moeilijk moeilijk bij avondeten. Wat er hier wel goed ingaat zijn bijv. gebakken aardappeltjes en stukjes avocado. En ik maak bananenbrood voor tussendoor, echt favoriet hier! En verder vooral samen eten, dus hem uit mijn bord met havermout laten eten vindt hij geweldig. Dan ga ik op de grond zitten met mijn kom en dan komt hij opeens zelf om hapjes vragen🫢 Zo probeer ik maar een beetje door deze fase heen te komen..

4 maanden geleden

Hier ook een lastige avondeter... gepureerd is prima maar verder niet. Ik bied alles eerst grof aan en als hij echt niet eet pureer ik het. Komt vanzelf goed denk ik maar, als hij 18 is eet hij vast geen gepureerde potjes meer 🤣

4 maanden geleden

Hier ook. Ik denk maar het is een fase. En idd avondeten is dan uitdaging.. we laten hem nu van t zelfde bord eten als dat wij hebben en we eten echt met hem mee en doen met elkaar gezellig. De ene dag werkt het de andere dag krijst hij alles bij elkaar 😅