11 Reacties
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Mijn zoontje kan echt lopen en doet dit wel tussen ons in maar vind dit heel spannend dus na 1 a 2 stappen zonder ons gaat hij zitten. Als hij gaat lopen hoor je hem ook heel zenuwachtig lachen. Iedereen zij met 11maanden al oh die loopt voor zn verjaardag, inmiddels isn hij nu 15maanden hahaha.
2 maanden geleden
Herkenbaar. Mijn zoontje loopt nog niet, maar hij kan het gewoon. Hij loopt aan 1 vinger van mijn hand gewoon mee of pak ze mouw, dan gaat hij het hele huis door. Staat hij alleen los zakt hij meteen op ze knieën en gaat kruipen. Hij vind ook veel spannend. Dus Soms als hij iets spannend vind trek ik hem toch even over die drempel heen en doe dan heel enthousiast als het dan toch gelukt is, daarna gaat hij wel vaak. Maj met lopen is dat lastig, geen idee hoe.
2 maanden geleden
Dit is heel normaal, kindjes lopen tussen 1 jaar en anderhalf jaar. Het ene kindje is een doener, die leert door te doen en de ander is een denker. Deze kindjes doen er vaak wat langer over, maar als ze het doen hebben ze niet 100 blauwe plekken ;). Zegt veel over de persoonlijkheid van je kindje en met beide persoonlijkheden is niks mis! Fijn dat als ze een peuter zijn minder brokken maken, dat wel ;)
2 maanden geleden
Mijn oudste dochter was ook zo. Zij liep met net geen 18 maanden. Heel lang 1 a 2 stapjes en dan weer zitten en verder kruipen en toen met 18 maanden ineens hele stukken. Zij heeft heel lang alleen maar aan een loopwagentje gewandeld. Toen ineens had ze het vertrouwen gevonden en liep ze hele stukken. Geduld en lekker blijven uitdagen om wel wat meer stapjes te gaan zetten. Hij krijgt vanzelf vertrouwen dat hij het kan.
Het bedachtzame herken ik ook in mijn oudste. Nog steeds vindt ze eerst dingen erg spannend en vervolgens moet ze echt even over de streep getrokken worden en daarna vind ze het leuk. Ze wordt eind volgende maand 5. Ze fiets bijvoorbeeld al heel lang hele stukken maar alleen op een fiets met zijwieltjes. Zonder durft ze echt niet. Daar gaan we nu mee aan de gang. Eraf halen en met papa(die geeft haar in dit soort dingen meer vertrouwen) oefenen.
2 maanden geleden
Mijn zoontje heeft ontzettend lang gecruised langs meubels, daarna van meubel naar meubel of meubel naar mens maar echt lopen (terwijl hij echt stukken kon lopen al) ho maar. Ik kon doen wat ik wilde, het enige wat hij wilde was aan mijn hand lopen, dat hebben we veel gedaan.
Uiteindelijk ging het vanzelf, ZONDER vallen, het is dus ergens goed voor denk ik dan. Lekker de tijd geven
2 maanden geleden
Hier ook een die ging met ongeveer 10 maanden cruisen tot en met 13,5 maanden die kwamen voorzichtig de stapjes nu bijna 15 maanden en loopt hij door het huis en moet ik hem goed in de gaten houden komt ineens goed
2 maanden geleden
Ons dochtertje had dit ook. Ze durfte niet maar kon het al wel. Stapte af en toe een paar stapjes over maar ging dan verder met kruipen of ergens langs cruisen, vanaf datze een maand of 9/10 was. Ook stond ze wel al vaak los zelf te spelen bij de zandtafel of het speelkeukentje.
Op vakantie stak ze ineens zo het veld over van de kinderboerderij. (Ze was toen net 1). Daarna een week steeds stukjes los gaan lopen. Vooral in haar eigen spel. Als we haar zelf probeerden te laten lopen wilde ze het juist niet. Vanaf toen heeft ze nog maar een handjevol keren gekropen en rent ze het hele huis door. We hebben ook geen fase gehad dat ze steeds omviel oid. Alsof ze pas los wilde/durfde te lopen als ze het écht goed kon. Dus die tijd is echt niet voor niks geweest.
Ze is verder niet bang aangelegd maar we merken in veel dingen bij haar: ze wil het goed doen of ze doet het niet.
Blokkendoos is ook niet aan haar weggelegd want als het niet perfect lukt is het stom. Haha.
Mijn tip: lekker laten rommelen en het zelf laten ontdekken. Motiveren hielp hier het beste door te zorgen voor speelgoed waar ze staand mee spelen (dus of op de salontafel bijv, of echt een speeltafel/zandtafel/keukentje). Dan kunnen ze het zelf ontdekken.
Loopwagentje heeft ze nooit leuk gevonden trouwens.
2 maanden geleden
Zijn er hier ook kindjes die een tijdje op hun knietjes liepen? Onze zoon kan al wel paar stappen los lopen en loopt vaak aan de hand. Soms merk ik dat hij kleine stukjes op zijn knietjes loopt, maar de fysio maakt zich geen zorgen. Mijn oudste heeft dit heel lang gedaan tot bijna 2,5 jaar dus vandaar mijn zorgen
2 maanden geleden
Reactie op K.A.S.
Zijn er hier ook kindjes die een tijdje op hun knietjes liepen? Onze zoon k ...
Ons zoontje deed dit ook tot hij 1 jaar en 3 maanden was. Nu loopt hij sinds een maandje los