13 Reacties
5 maanden geleden
Ik dacht echt die van ons is zo snel met alles die loopt net zoals de 1ste voor z'n verjaardag... Maar nee hoor! Ook overal langsaf, optrekken, kan trap op en af, zelf bank op en af, maar verder nog 'niks'. Laat sinds een kleine week wel eens de bank los zodat hij helemaal los staat, ben benieuwd 馃き
5 maanden geleden
Alles op eigen tijd 馃槄 zoontje van bijna 3 liep met 1 jaar en 4 maanden ons zoontje is net 1 geworden en tijgert volop en nu net aan optrekken hij heeft wel veel in ziekenhuis gelegen maar maak me geen zorgen als ik zie wat hij allemaal weer ontdekt komt vanzelf en heb in me naaste omgeving kindjes gehad van 9 en 10 maanden die rond liepen nou berg je dan maar 馃ぃ馃構
5 maanden geleden
Ik lees niks geks of zorgwekkends, wat ik lees klinkt als een doodnormaal kind馃槉 komt vanzelf
5 maanden geleden
Ons zoontje is nog druk bezig met het kruipen onder de knie te krijgen ( 2 weken geleden 1 geworden). Hij probeert zich af en toe op te trekken en dit lukt nog niet.. dus ik denk zeker niet dat het zorgwekkend is! We krijgen het straks druk genoeg als ze gaan lopen, dus ik geniet nog even van het afhankelijke 馃ぃ
5 maanden geleden
Hier precies hetzelfde stadium als TS.
Optrekken, langs bank lopen, en ook van bank naar tafel en weer terug. Lekker cruisen. Maar nog niet los.
Ze kan ook nog niet los staan. Ze is 13 maanden
Vroeger (lees, voordat ik een kind had) dacht ik dat alle kinderen voor hun eerste jaar lopen. (Ikzelf scheen met 10/11 maanden te lopen). Maar ondertussen weet ik beter, en dat het veel gespreider gaat. Elk kind anders en genoeg na hun eerste jaar.
5 maanden geleden
Hier wordt er flink gerold en getijgerd. Sinds deze week zie ik hem ook rocken. Kruipen echter nog niet, laat staan optrekken of staan.
Maak me hier geen zorgen over. Heb nog nooit een volwassene over straat zien kruipen of tijgeren 馃槄. Ieder kind doet het op z鈥檔 eigen tempo.
5 maanden geleden
Hey! Ik heb precies deze vraag bij het laatste consult gevraagd bij de GGD arts. Ons zoontje is over 2 weken 1 jaar. Hij kruipt pas en kan al goed tijgeren en gaat zich ineens ook optrekken en langs meubels lopen. Gaat snel ineens maar hij heeft lange tijd geen interesse gehad in staan, laat staan proberen te lopen 馃ぃ
Hij kruipt vliegensvlug en ik maak me over zijn ontwikkeling geen zorgen. Wel was ik nieuwsgierig want ik liep zelf met 10 maanden. Hielp wel day ik kon "afkijken" bij mijn zusje van 1,5 jaar ouder.
Maar weet je, het is
gemiddeld rond de leeftijd van anderhalf dat een baby kan lopen. De GGD arts zei dus ook geniet van je kindje. Hij ligt makkelijk op schema. Het komt vanzelf en kan ineens binnen een week of 2 helemaal anders zijn.
Komt goed! Heb geduld en vertrouw op je kindje 馃挋馃憤