15 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben een kindje met een neusmaagsonde. Daarom vanaf augustus naar een medisch kinderdagverblijf! Ik heb er een heel goed gevoel bij! Maar ervaring nog niet echt! Komt goed mama!😘

8 maanden geleden

Reactie op Babyyyy012023

Wij hebben een kindje met een neusmaagsonde. Daarom vanaf augustus naar een ...
Aahh mijn zoontje ook hopelijk tijdelijk omdat hij de flessen niet wilt drinken. Wel wil hij fruit en pap groente nog niet maar dat doen we door fruithapje op aanraden van logopediste. Heb jullie lang op een wachtlijst gestaan?

8 maanden geleden

Hoi hoi, In welke regio ben je opzoek? Ik ben namelijk werkzaam als kinderverpleegkundige in die setting.

8 maanden geleden

Reactie op xjoycev

Hoi hoi, In welke regio ben je opzoek? Ik ben namelijk werkzaam als kinderv ...
Regio meppel

8 maanden geleden

Aahh mijn zoontje ook hopelijk tijdelijk omdat hij de flessen niet wilt dri ...
Uhmmm wij zijn een aantal weken terug voor kennismaking geweest en kunnen dan in augustus terecht

8 maanden geleden

Reactie op Babyyyy012023

Uhmmm wij zijn een aantal weken terug voor kennismaking geweest en kunnen d ...
Pfff jeetje duurt nog best lang of bewuste keuze? En tot die tijd thuis of reguliere opvang?

8 maanden geleden

Pfff jeetje duurt nog best lang of bewuste keuze? En tot die tijd thuis of ...
Tot die tijd kunnen opvangen met ouderschapsverlof…. En mijn moeder die oppast. Vanaf dat ze 1 is gaat de ouderschapsverlof bij mijn man eraf… vandaar haha

8 maanden geleden

Reactie op Babyyyy012023

Tot die tijd kunnen opvangen met ouderschapsverlof…. En mijn moeder die opp ...
Oke dat heb ik niet mijn moeder past de donderdagochtend op en zelf ben ik de dinsdag vrij. Dus hoop ik dat hij dan tot die tijd nog bij de gewone opvang terecht kan ik weet niet hoe hun daarin staan want dan zal de thuiszorg moeten komen voor de sonde

8 maanden geleden

Oke dat heb ik niet mijn moeder past de donderdagochtend op en zelf ben ik ...
Dit moet vaak wel te regelen zijn toch met de thuiszorg. Zelf werk ik bij Vivre Kinderthuiszorg. Wij hebben reguliere zorg voor bijvoorbeeld blokzorg, maar ook sonde achterwacht. Zelf werk ik bij Villa Vivre, een kindzorghuis waar 24/7 verpleegkundige zorg geboden kan worden. We hebben ook kinderen die structureel een aantal dagen komen voor dagopvang zodat ouders kunnen werken. Maar wij zitten volgens mij niet helemaal in jouw regio, vooral het zuiden van het land. Volgens mij zit villa expert care ook in Wezep. Misschien is dat een optie. Hier in noord Brabant heb ik genoeg opties voor je

8 maanden geleden

Reactie op xjoycev

Dit moet vaak wel te regelen zijn toch met de thuiszorg. Zelf werk ik bij V ...
Wezep is voor mij een uur rijden dus geen optie. Ik ga morgen even bellen met de kinder thuiszorg die bij ons komt waarschijnlijk is de sonde maar tijdelijk.

8 maanden geleden

Wezep is voor mij een uur rijden dus geen optie. Ik ga morgen even bellen m ...
Dat is wel ver inderdaad, dan houd het op. Verder ben ik echt niet bekend in jouw regio. Succes!

8 maanden geleden

Wat betreft de gewone opvang: Ik als kinderverpleegkundige ben ook vaak mee gegaan naar het kinderdagverblijf om de pedagogisch medewerkers te scholen in het gebruik van de sonde. Dus voeding of medicatie geven, doorspoelen met water enzovoorts. Ik ken natuurlijk jouw situatie niet en waarvoor de sonde gebruikt wordt. Als de sonde er uit gaat, moet de thuiszorg wel komen. Maar voeding geven is geen handeling is die persé door een (kinder)verpleegkundige uitgevoerd hoeft te worden. Maar hier moeten ze op het kinderdagverblijf dan wel voor openstaan. Maar dat gebeurd wel steeds vaker

8 maanden geleden

Reactie op xjoycev

Wat betreft de gewone opvang: Ik als kinderverpleegkundige ben ook vaak me ...
Mijn zoontje is 15 febr geopereerd aan zijn luchtwegen vanaf dat moment wil hij niet meer drinken en daarnaast nog een luchtweginfectie erbij gekregen waardoor hij een week op de ic heeft gelegen aan de beademing. Ze verwachten wel dat hij weer gaat drinken maar wanneer weten we niet. Maar hij gaat zowiezo wel willen we proberen naar een medische kinderopvang omdat hij zover in ontwikkeling achterloopt hij mist ook een stukje chromosoom 5 een zeldzame afwijking is dat.

7 maanden geleden

Regio meppel
De Schavuiten in Zwolle is nog een tip!

7 maanden geleden

Reactie op Mom2020

De Schavuiten in Zwolle is nog een tip!
Ik ga aankomende donderdag bij 1 kijken in meppel