13 Reacties
6 maanden geleden
Wij hebben een dochter van 11 maanden en zij sliep vanaf 6 weken door. Op dit moment is ze vaak in de nacht wakker.. met ongeveer 11 maanden zitten ze in een sprongetje. Daarnaast heeft onze dochter weer last van doorkomende tandjes wat de nachten extra lastig maakt voor haar.
Zou dit jouw zoontje ook het geval kunnen zijn?
Ik merkte bij mijn andere kinderen wel dat overgaan op de fles.. met borstvoeding of kunstvoeding.. de nachten beter verliepen. De oudste 2 zijn inmiddels 17 en 20😂
6 maanden geleden
Reactie op MarijeMS
Bij mijn hielp het om de laatste voeding te kolven en dan te geven. Geen id ...
Grappig hoe anders dat kan zijn. Mijn dochter komt juist altijd eerder als ik haar een fles geef 's avonds. Heb haar zelfs een keer 180 gegeven, om te checken of ik niet te weinig gaf, en alsnog kwam ze weer eerder. Bij haar is het vooral het momentje wat ze nodig heeft. Niet het aantal ml.
Maar heerlijk als dat voor jullie werkt!
Helaas geen tips voor je Rosanne31.
6 maanden geleden
Hier sliep hij altijd door afgelopen nacht 8x wakker en ja hier komen tandjes weinig geslapen
6 maanden geleden
Ik zou de ochtendslaap inkorten tot max 45 min.. en proberen te rekken tot 9.30 uur naar bed . Dan om 13.00 weer naar bed voor middagslaapje. Vervelend wel dat je je kindje steeds wakker moet maken in de middag voor ophalen van je zoon. Kan je daar geen oplossing voor bedenken? Ik weet niet hoe ver die school is maar ik ken zat moeders die ff snel heen en weer gaan en kind op bed laten. Als je bijvoorbeeld video babyfoon hebt via je telefoon kan je contact houden. T is maar een idee maar ik denk dat de oplossing zit in het slaapritme overdag, je kindje eet voldoende zo te lezen
6 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Ik zou je echt aanraden om hem overdag minder te laten slapen. In de ochten ...
Denk dat het heel erg verschillend is per kind. Tuurlijk, het is het proberen waard maar een oververmoeid kind slaapt over het algemeen niet beter. Kan er over mee praten😵💫.
Sommige kinderen hebben nu eenmaal veel meer slaap nodig. Ik heb, en laat nog steeds, alledrie mijn kids zoveel als ze zelf willen slapen overdag. Mijn jongste slaapt thuis 's morgens 2-3 uur en dan 's middags nog 1-1,5 uur en slaapt de nachten van 19:00/19:30 - 6:30 met 1 voeding tussendoor. Op de opvang slaapt ze over het algemeen 2x 1,5-2 uur en dan gaat ze er iets eerder in 's avond en is ze vaak wat vroeger wakker.
6 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Denk dat het heel erg verschillend is per kind. Tuurlijk, het is het probe ...
Hey! Ik ben het met je eens inderdaad.. Ik weet uit ervaring dat een oververmoeid kind juist nog vroeger wakker is en slechter in slaap komt. Uiteindelijk kom je in een visuele cirkel terecht!
Bedankt voor het meedenken!! Jouw ritme overdag en de nacht ziet er ongeveer wel hetzelfde uit als mijn zoontje, dat stelt me gerust :)
6 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Denk dat het heel erg verschillend is per kind. Tuurlijk, het is het probe ...
Ik heb mijn zoontje ook nooit wakker gemaakt tijdens dutjes en merk geen verschil tussen: overdag lange dutjes en korte dutjes. De nachten waren hetzelfde. Zowel goede als slechte nachten gehad. Alleen met bv heb ik geen ervaring helaas…
6 maanden geleden
Hee! Misschien dat het met borstvoeding wat anders werkt maar ik zou wat minder eetmomenten in het schema doen. Dan kan hij misschien wat beter wennen aan langere momenten zonder te eten. Als je het dutje wat kan uitstellen zou ik het fruit ook wat opschuiven en dan om 12 uur een boterham met voeding. Dan misschien 1 tussendoortje en dan avondeten en nog een voeding voor het slapen. Hopelijk gaat hij snel wat langer slapen!