18 Reacties
7 maanden geleden
Ik ga alvast meelezen al hoop ik hier niet doorheen te hoeven.
Succes 🍀
7 maanden geleden
Reactie op CJxxxx
Oh jee.. hier hetzelfde ineens.. bijna 10mnd. Hoe lang duurde dit bij julli ...
Ik denk dat je dat liever niet hoort 😅 van 6 maanden tot 9.5 maanden. Nu sinds 2 weken terug normaal en flink slapen. Waren heftige maanden, vooral vermoeiende maanden! Maar we zijn erdoor durf ik voorzichtig te zeggen..
7 maanden geleden
Reactie op Mama’tje
Ik denk dat je dat liever niet hoort 😅 van 6 maanden tot 9.5 maanden. Nu s ...
Ohh amaai, dat is pittig! Ik moet zeggen dat het vandaag al weer beter gaat 🤞 hopelijk blijft het ook bij jullie goed!
7 maanden geleden
Reactie op Roosframboos
Wat voor schema had je hiervoor?
7u wakker, 9u15 ongeveer dutje van meestal een uurtje, rond 13u30 terug slapen voor 1,5u tot 2u en om 18u45 naar bed Is het schema wat de onthaalmoeder gebruikt overdag en daar ging het goed. Nu hebben we vakantie en loopt het mis. Vandaag ging de namiddag weer helemaal niet. Avond gelukkig wel!
7 maanden geleden
Vervelend dat het even wat minder gaat met slapen, fijn dat hij vanavond wel weer goed is gaan slapen. Op de opvang is het vaak wat drukker, meer prikkels, waardoor soms wat eerder moe. Mijn zoontje is ongeveer even oud en word echt boos als we hem te vroeg in bed leggen. Hier probeer ik ongeveer dit aan te houden sinds kort en helpt hier goed:
+- 7:00 wakker
3 uur wakker tijd
+-10 uur naar bed
Max 11:30 eruit
+-3 uur wakker tijd
Uiterlijk 16:00 wakker
19:00 start bedtijd ritueel
Ik werk zelf ook als pedagogisch medewerker en dit schema houden we vaak ook aan voor de kindjes van 10 maanden.
Daarnaast kan het ook zijn dat op deze leeftijd de nieuw doorkomende tandjes wat problemen geven bij het slapen. Tijdens het liggen is er meer druk op het gebit, wat meer last kan geven. In dat geval kan dentinox, hoofdeinde hoger zetten en evt een zetpilletje wat verlichting geven.
Hoop dat je zoontje gauw weer goed slaapt kan me voorstellen dat het frustreert 😘
7 maanden geleden
Reactie op Roosframboos
Vervelend dat het even wat minder gaat met slapen, fijn dat hij vanavond we ...
Dankje voor je fijne reactie! Altijd fijn als er iemand even meekijkt/tips geeft. Ik ga morgen dit eens proberen. Er zijn inderdaad ook tandjes onderweg denk ik, dus dat kan natuurlijk ook...
7 maanden geleden
Reactie op AnoniemeMe
Dankje voor je fijne reactie! Altijd fijn als er iemand even meekijkt/tips ...
Hoop dat je er wat aan hebt en het werkt voor je zoontje 😘
Nog laatste dingetje.. dit is ook dé periode dat verlatingsangst een beetje kan beginnen helaas. Wat vaak helpt is om voorspelbaar te zijn, vertellen wat je gaat doen. Beetje standaard volgorde.
Hier ziet dat er zo uit: 'we gaan je luier doen en slaapzak, mama gaat je zo in bed leggen' na het verschonen nog even dikke knuffel en een kus, liedje zingen. 'mama gaat je in bed leggen kleine vent, ga maar lekker slapen, love you' tijdens neer leggen 'we gaan je konijnen (knuffels) zoeken, ooh hier zijn ze al' en leg ze speels bij hem neer. 'Tot zo liefie, mama komt zo bij je kijken'
hij weet dat mama na deze zin de kamer uitloopt en schrikt dus niet als ik weg loop. Heeft wel even geduurd voordat het voorspelbaar was en daardoor zonder gehuil lukte om te gaan slapen, maar maakt het nu al zoveel makkelijker ☺️
7 maanden geleden
Reactie op Roosframboos
Hoe gaat het nu?☺️
Beter wel, nog steeds even snikken als we hem wegleggen, maar daarna valt hij wel gewoon zelf in slaap. Dus positief!
7 maanden geleden
Reactie op AnoniemeMe
Beter wel, nog steeds even snikken als we hem wegleggen, maar daarna valt h ...
Fijn dat er wat verbetering is😁