28 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben de middagfles aan het mengen met melk. Ik wil die eigenlijk pas 'laten vallen' als hij bij de lunch een bekertje melk drinkt. S avonds krijgt hij ook nog een fles voor het slapengaan. Die zal uiteindelijk ook wel vervangen worden door warme normale melk. Mijn zoontje kan nog zo genieten van een flesje, dan denk ik: waarom zou ik hem helemaal geen fles meer geven? De fles 's avonds is vaak ook een momentje samen waar ik zelf ook van geniet als ik gewerkt heb bijvoorbeeld

4 maanden geleden

Hier ook nog 2 flessen van 180cc, nog geen idee hoe ik die ga stoppen. Ze vindt ze nog zo lekker. Ze is vorige week 1 jaar geworden.

4 maanden geleden

Ow zolang ze erom vraagt krijgt ze het hier gewoon hoor. Dus sochtends 1 fles van 180. Overdag ranja, smiddags Optimel of melk, savonds weer een fles van 100 en heeeeel soms als ze snachts komt krijgt ze gewoon een fles tot ze vol is.

4 maanden geleden

Ik kan me er echt niet druk over maken, en het is ook helemaal niet erg volgens mij. Hier nog 2x 150 (en soms 30 meer per fles) in de ochtend en avond voor slapen. Hij slaapt er fijn op, vind het lekker, extra vocht, en 't is inmiddels echt z'n bedritueeltje. Ik zie geen reden om nu al te stoppen tenzij hij dat zelf wilt 🥰

4 maanden geleden

Ons zoontje krijgt nog 2x opvolgmelk, ‘s morgens als pap met een lepel en een klein flesje voor het slapen gaan (120+4) ☺️ Verder overdag alleen water en met de lunch gewone melk. Hij weegt nog steeds maar 7,5kg dus we blijven hem nog even vetmesten 🥲

4 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Ik kan me er echt niet druk over maken, en het is ook helemaal niet erg vol ...
Ja hier precies hetzelfde! Het is het bedritueel en ik denk ook dat hij er lekkerder door slaapt 😊

4 maanden geleden

Reactie op Ss_uus

Hier ook nog 2 flessen van 180cc, nog geen idee hoe ik die ga stoppen. Ze v ...
Ja hier precies hetzelfde. Allebei de flessen voor het slapen gaan. Middag slaapje en ‘s avonds naar bed. Blijf het voorlopig nog lekker doen dan😊

4 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Ow zolang ze erom vraagt krijgt ze het hier gewoon hoor. Dus sochtends 1 fl ...
Ah fijn! Ik blijf het ook gewoon doen 😊

4 maanden geleden

Reactie op Felimba

Ons zoontje krijgt nog 2x opvolgmelk, ‘s morgens als pap met een lepel en e ...
Ah jeetje wat dan mag hij idd wel wat extra’s. Mijn zoontje is wel echt aan de hele grote kant, nu al 84 cm en weegt 13 kilo. Maar is wel goed in verhouding met lengte/gewicht en niet te dik

4 maanden geleden

Hier om 5 uur nog een fles (anders wil hij niet meer terug slapen), met broodje tussen de middag kleine fles (combi kv en (rauwe) volle melk) en s avonda naar bed gaan nog een fles. Ik wil zelf als eerste de middagfles eraf, zal wel fijn zijn voor de vakantie (makkelijker ergens eten) maar hij eet tussen de middag niet bijster veel.

4 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Ow zolang ze erom vraagt krijgt ze het hier gewoon hoor. Dus sochtends 1 fl ...
Mag ik vragen waarom ze ranja en optimel krijgt? En bv geen water? Op deze leeftijd al zoete drankjes aanbieden heeft veel negatieve gevolgen namelij (gebit, eetrelatie, overgewicht, suikerverslaafd). Ik schrijf dit niet om te oordelen, maar om te waarschuwen want misschien ben je niet op de hoogte hiervan. Hier alleen water en melk. Zoete meuk zolang mogelijk buiten de deur.

4 maanden geleden

Hier ook nog 2x 180. Ze is nu 13 maanden. Ook nog iets aan de kleine kant, dus dat lijkt me geen probleem. Voor de rest gewoon water tussendoor

4 maanden geleden

Hier ook nog ochtend en avond 180+6. Wij zijn net een week of 2 van de middagfles af. Die hadden we langzaam afgebouwd en gewone melk bij het broodje gegeven. Dat gaat prima (kind eet in 5 minuten 2 boterhammen weg...). Ik heb straks 6 weken zomervakantie, dus dan ga ik eerst de ochtenfles afbouwen. Omdat hij zo goed brood eet, denk ik dat dat prima gaat. Avond weet ik nog niet zo goed. Ga ik denk ik mengen en afbouwen naar klein flesje gewone warme melk (voor het ritueel en rustmoment). Maar doe wat bij jou en je kindje past! Dit is wat mijn gevoel zegt over mijn kind, dus wellicht is het wat inspiratie hihi

4 maanden geleden

Reactie op Moesje3

Mag ik vragen waarom ze ranja en optimel krijgt? En bv geen water? Op de ...
Omdat ze dat niet drinkt 😂

4 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Omdat ze dat niet drinkt 😂
Maar zo ie zo ben ik niet zo iemand die zoete meuk zo lang mogelijk buiten de deur houd. Wij geven haar gewoon lange vingers en zoet beleg op brood als ze dat wilt. Ieder zo zn opvoeding natuurlijk 😁

4 maanden geleden

Mijn dochter van 2 jaar en 9 maanden krijgt nog 2x 180 opvolgmelk, soms zelfs nog grotere flessen. Dus doe wat jij en zij fijn vinden :)

4 maanden geleden

Geen fles meer. ‘s morgens melk met pap S avonds toetje van yoghurt

4 maanden geleden

Hi, ik werk als kinderdiëtist, hier mijn advies: Advies in NL is idd tot 1 jaar bv/opvolgmelk. In het buitenland is het heel gebruikelijk (en WHO richtlijn) om tot 2 jaar opvolgmelk te geven. Ik zou er dus niet perse mee stoppen als je je er goed bij voelt. Er is namelijk niks mis mee. Hou wel in de gaten dat de zuivel behoefte op deze leeftijd nog maar 300cc totaal per dag is. Dus je mag dan bv ook naar 2*150cc, en als je ook nog yoghurt geeft is 2*90 cc ook voldoende.

4 maanden geleden

Hier krijgt hij in de avond nog een fles van 180ml en hij is er helemaal gek van. Hij is veel beweeglijk en niks te zwaar dus vinden het nog wel prima zo. Overdag 2x 150 ml halfvolle melk bij de boterhammen vind hij ook heerlijk. Op het consultatiebureau zeiden ze dat te veel halfvolle melk voor diarree kan zorgen dus daarom in de avond nog opvolgmelk

4 maanden geleden

Reactie op SuRoRoSi

Mijn dochter van 2 jaar en 9 maanden krijgt nog 2x 180 opvolgmelk, soms zel ...
Mijn zoontje ook idd!