35 Reacties

9 maanden geleden

Wij zitten ook nog op 5 flessen. Zijn wel eindelijk sinds 2 weken van de nachtvoeding af gelukkig. Overdag heeft hij in principe 4 flessen, maar hij heeft begin van de avond nog een flesje nodig. Die hebben we laatst geprobeerd weg te laten, dat was 1 groot drama . Gelukkig hebben we hem al wel een uurtje eerder gekregen ipv 22:00 om 21:00, wel zo fijn op dagen dat we beide werken en mooi op tijd naar bed kunnen gaan. Eten van vast voedsel gaat ook pas beter sinds 2 weken. Hey begint allemaal wat te komen, maar het gaat niet zo snel.

9 maanden geleden

hier 8 maanden, eten gaat goed, maar slapen drama! Heeft soms zelfs in de nacht alleen al 2 tot 3 (kleine) flessen. 🥲 Proberen dit af te bouwen, maar tot nu toe geen succes...

9 maanden geleden

En als je geen rapley doet maar gewoon voert?

9 maanden geleden

Wij zijn pas net over op 4 flessen (zoontje is dik 8,5 maand nu) en de hapjes gaan er heeel wisselend in🥲 denk dat je zeker niet de enige bent hoor! Food under one is just for fun zeggen ze niet zonder reden ☺️

9 maanden geleden

Hier borstvoeding thuis, maar hij drinkt 's nachts nog steeds elke 3 uur. Wordt bijna elk uur wakker. Ook rapley, doet hij heel graag... Maar veel dagen gaat er toch weinig binnen. Ik probeer niet te vergelijken, en hard te denken aan de uitspraak 'food under one is just for fun'. Hij is gezond, meer ga ik niet verwachten... Alleen is de hoop er wel dat hij binnenkort terug iets langer aan een stuk slaapt, want elk uur is wel echt dodelijk...

9 maanden geleden

bij ons zijn de dagen heel erg onregelmatig. fruitpap en groentepap gaan op de opvang heel goed, maar hier thuis een pak minder. Dus op die dagen drinkt ze veel meer flesjes. s nachts krijgt ze ook nog twee voedingen. Een ritme creëeren is hier heel moeilijk omdat ze op de opvang bijna geen dutjes doet maar wel goed eet en hier thuis wel goeie dutjes doet maar veel moeilijker eet.

9 maanden geleden

Allereerst.. maak je niet druk😘 Ik denk dat het werkelijk nergens perfect gaat😊.. En dat iedere ouder(s) wel strugglen met een bepaald deel. Hier gaat het eten en slapen bijvoorbeeld heel goed, maar hoe hard we ook oefenen, het rollen en of kruipen gaat hier eigenlijk amper😅.. Dus waar jij je zorgen maakt om voeding.. maak ik me juist weer zorgen om zn ontwikkeling. En zo heeft elke ouder denk ik wel iets😘 heb geduld.. niet alles hoeft perfect😇

9 maanden geleden

Bij mijn jongste verloopt het allemaal wel soepel. Maar bij de middelste destijds was het drama. Hij heeft tot een jaar minstens 6 a 7 flessen per dag gehad, waarvan 2 a 3 's nachts. Hij at nauwelijks fruit of groente en brood zeker niet. Uiteindelijk met 13 maanden ging hij beter eten maar nog steeds geen fan van brood en veel flessen. Zeker nog 3 per 24 uur. Nu met 2,5 is hij van zijn flessen af en eet hij echt heel goed. Nog steeds wel voorkeur voor warme maaltijd of rauwkost/fruit. Brood eet hij wel maar meer omdat het "moet" dan dat hij het lekker vindt.

9 maanden geleden

Hier gaan de nachten in mijn optiek super goed. Maar het is minstens 1 nachtvoeding en vaak ook nog 2, soms nog 3 (gelukkig niet al te vaak). Ik hou me er maar aan vast dat een nachtvoeding goed is voor de hersen ontwikkeling 😅. T is maar net hoe je er naar kijkt. Bij mij eet ze overigs overdag prima vind ik, dus het is ook niet zo dat door meer eten, ze langer gaat slapen. 12 uur aan een stuk slapen is natuurlijk ook heel lang.

9 maanden geleden

Hier is het de ene dag horror en de dag erna alles leuk Pas 3 nachten zonder nachtfles en hij is bijna 8 maanden De ene dag eet die als bouwvakker en de dag erop amper een hap Facking irritant 😂

9 maanden geleden

Hier wilden wij ook rapley, maar zoon vindt "voeren" fijner. Banaan in stukjes duurt heel lang en na een paar stukjes is hij er klaar mee (en wij ook). Veel drama. Als ik de boel prak, gaat het beter. Tja. En de laatste dagen gaat zelfs dat niet. Maar het lukt beter als hij bij een van ons op schoot zit, ipv in z'n kinderstoel. Misschien is dat voor jullie nog het proberen waard?

9 maanden geleden

Reactie op Rana4AA

Hier wilden wij ook rapley, maar zoon vindt "voeren" fijner. Banaan in stuk ...
Oh en wij hebben nog steeds 5 flessen per dag. Gaat vanzelf wel minder worden, neem ik aan. We kijken naar wat zoon zelf aangeeft. Hij weet zelf het beste of hij trek heeft of niet, denk ik dan maar. En die flessen bevatten alle noodzakelijke voedingsstoffen, dus het zal allemaal wel prima zijn.

9 maanden geleden

Nee hoor!! Voel je alsjeblieft niet zo. Ik weet dat je het soms echt heel verdrietig voelt als je dingen leest van andere mama’s en kindjes.. Hier ook echt nog minimaal 4 flessen overdag en 3-4 keer per week ook in de nacht weer een fles sinds 3 weken. Ene dag lukt een boterham redelijk andere dag krijgt ze alleen een knijpfruitje weg. Avondeten wil ze bijna nooit iets van weten. Ze vindt crackers heel erg lekker dus als we bijvoorbeeld een potje geven met stukjes cracker eet ze wel iets. Beetje creatief proberen op te lossen🤷🏼‍♀️ Ik probeer mij ook te focussen op wat wel goed gaat en alles wat nu nog niet lukt… dat komt vanzelf wel.

9 maanden geleden

Ik geef borstvoeding en voed nog zo'n 8x overdag en 2-6x snachts. Sochtends krijgt ze een papje, moest vanmorgen erg lachen want er staat op: maak met 200 ml melk of een halve portie van 100 ml. Hier eet ze nooit meer dan 50 ml en ook regelmatig maar een paar hapjes. Fruit gaat er niet in (max 2 hapjes of een slokje smoothie). Brood redelijk. Avondeten eet ze met rapley en vind ze machtig mooi maar veel krijgt ze niet binnen. Het komt allemaal vanzelf wel denk (en hoop) ik. Wij proberen het vooral leuk te houden en haar keuze te geven waar mogelijk, door bijv verschillende stukjes fruit/groente aan te bieden zodat ze alles kan proeven en voelen.

9 maanden geleden

Hier wil onze kleine vent niets hebben van groentjehapjes. Vandaag geprobeerd om weer potjes aan te bieden die vanaf 4 maand bedoeld zijn. pompoen rijst ging er vandaag goed in! Dus ook al is het niet zoals het hoort en zou hij al aan de potjes van 8+ moeten zitten.. ik zie het van vandaag toch als een succesje.

9 maanden geleden

Hier ruim 8 maanden oud en 5 flessen 🫠 en soms ook nog midden in de nacht ook eentje…. Haar eten gaat wisselend. Ze heeft heel snel last van haar buikje en heeft dus vaak last waardoor ze heel weinig eet… fruit gaat altijd goed. Maar rijst, pasta, brood kan ze moeilijk hebben. Haverzemelen in kleine hoeveelheden wel. Rijstebloem dan weer niet. Enige wat er altijd in gaat zijn maisvingers. Dit kind is half baby half maisvinger zo ongeveer 😂

9 maanden geleden

8.5 maand hier! Ze krijgt ochtend, overdag twee en soms een kleintje, in de avond, late avond en in de nacht een fles. De hapjes gaan goed en ze is een vrolijke bolle baby dus ze mag prima met een flesje minder, maar nee, dan slaapt madam niet verder. Ik probeer die in de nacht nu klein te maken. Los van haar ritme zou ik graag ook beter slapen 🙈 Lastig als mensen er commentaar op hebben (die hoeft toch geen nachtvoeding meer? Zo went ze er alleen maar aan, etc). Mijn oudere dochtertje ging niet goed op de hapjes en het duurde lang voordat dat echt een maaltje tenoemen was. maar ineens was het zover, zonder dat wij daar iets extra voor deden en hup zomaar een keer de late en de nachtfles eraf. Elk kindje heeft een eigen ritme. De richtlijnen zijn gemiddelden van wanneer ze ergens aan toe zijn. Dus, volg je kindje. Biedt structuur aan, laat alles proberen and keep calm!

9 maanden geleden

Hier nog elke nacht 2 a 3 keer! En nu met Slaapregressie en ziek zijn meer (!!!). Overdag ook nog niet een super ritme… maar wel heel vrolijk joch dus ik houd me daaraan vast!

9 maanden geleden

Hier ook nog 5-6 flessen op t moment. Fruit en brood doet ze goed, groente/warm eten een stuk slechter. Ze heeft nog nooit echt doorgeslapen en krijst op t moment zoveel in de avond dat ze in t grote bed bij mij of m’n vriend slaapt (de ander mag dan op zolder bijtanken). Daarnaast is ze nu voor de 4ex ziek in 5 weken tijd. Dus hier gaat t vanalles, maar zeker niet vlekkeloos 😅🙈

9 maanden geleden

Ik snap je gevoel hierover, maar mensen zijn heel snel geneigd alleen het positieve te delen. Ik denk niet dat er ook maar bij iemand alles volgens het boekje loopt, alleen al omdat dat gewoon niet mogelijk is. ieder mens is anders, dus iedere baby ook. Hier wil zoon nog iedere 2-3 uur de borst, ook in de nacht. Er zijn regelmatig nachten dat hij alleen op mij wil slapen, en ik avonden achter elkaar om zeven uur al in bed lig. Wij doen ook Rapley en de ene week gaat alles lekker naar binnen, en de week erop belandt alles op de grond (dat laatste overigens vaak als hij last heeft van zijn tanden). Mij helpt het heel erg om het eten als 'spel' en 'ontdekken' te zien. Het is nogal wat: al die nieuwe structuren, smaken, geuren. Voor de kleine is het nog helemaal geen voeding, dat is de melk tot 1 jaar. Ik heb hierin ook heel veel gehad aan het boek van Stefan Kleintjes van de Kleintjes methode. Misschien heb je daar nog iets aan. Als iemand iets vreemd vindt, of er wat over zegt dan helpt het mij in het dagelijkse leven heel goed door te denken: 'wat jij zegt, zegt niets over mij maar heel veel over jou.'