35 Reacties

9 maanden geleden

Dankje voor alle lieve tips en ervaringen! Helpt enorm❤️

9 maanden geleden

We bieden elke dag wat fruit aan, wat brood en wat avondeten, en dat gaat steeds iets enthousiaster maar dan nog zijn het maar een paar hapjes. Als ik lees dat anderen nu al potjes van 200 gram wegkanen denk ik echt HOE DAN 😅. Komt vast vanzelf... ieder z'n eigen tempo. Tot die tijd gewoon lekker bv en blijven aanbieden.

9 maanden geleden

Hier ook nog steeds 5 flessen hoor en ik word ook helemaal zenuwachtig dat ik die (volgens de adviezen van het Voedingscentrum die ik volg) binnen nu en 5 weken zou moeten afbouwen naar 3 flessen … Hapjes gaan wel redelijk, maar sommige dagen ook niet super. Ze laat vaak nog wel wat staan. Slapen gaat gelukkig wel redelijk, hoewel vannacht ook wel weer pittig was (toen om 03:30 nog een half flesje gegeven, ze wilde echt niet verder slapen). Ook nog steeds veel spugen en verder vind ik het gewoon intensief zo’n dagje. Tijdens haar slaapjes, moet ik zelf ook wel echt bijkomen van alles. Huishouden doe ik in t weekend/‘s avonds of als ze wakker is (dan kan ze kijken wat ik doe). Op die manier is het wel vol te houden en kan ik wel van haar genieten. Ik zie veel mama’s om me heen die tegelijk met mij zijn bevallen al nadenken over een 2e kindje. Dat is hier echt nog niet aan de orde! Misschien wel nooit !

9 maanden geleden

joeee hier ook! van 7 tot 7 zeker 5 flessen en daarna ook zeker nog 2 snachts 🙈 qua eten, ik ben al blij dat hij überhaupt ergens even aan likt of in zn mond stopt. maar, alles komt er met dezelfde gang weer uit. er komt niks binnen (ook rapley) ik weet vanwege resultaten uit het verleden dat het echt goed komt. tegelijkertijd heb ik weinig geduld 😅

9 maanden geleden

Reactie op EsseBb

Wij zitten ook nog op 5 flessen. Zijn wel eindelijk sinds 2 weken van de na ...
wat fijn, doorslapen! heb je nog iets specifieks daarvoor gedaan?

9 maanden geleden

Reactie op Moesje3

wat fijn, doorslapen! heb je nog iets specifieks daarvoor gedaan?
we merkten dat hij vooral erg lag te ouwehoeren als hij wakker werd om zijn nacht voeding. We gaven al minder, maar hadden niet echt het idee dat hij nog heelveel behoefte had, maar wakker werd uit gewenning. Op een gegeven moment hebben we hem gewoon laten kletsen en viel hij vanzelf weer in slaap. Hij komt soms nog wel 1 of 2x om zijn speen, maar is niet meer anderhalf uur in de nacht wakker 😅

9 maanden geleden

Reactie op EsseBb

we merkten dat hij vooral erg lag te ouwehoeren als hij wakker werd om zijn ...
haha oh beter kletsen. hier is het gillen en schreeuwen 😅

9 maanden geleden

Ach hier gaan hapjes ook gewoon niet super. fruit vaak paar inie minie stukjes, brood 1/4e boterham en avondeten klein beetje. verder nog borstvoeding om de 3 a 4 uur en snachts vaak nog 1 a 2 keer. gewoon lekker je kindje volgen. ik ben van mening dat kleinere porties ook veel beter is voor die kleine maagjes en ze geven zelf wel aan als ze meer willen !

9 maanden geleden

Hier gaat alles ook niet perfect. Besprak dat laatst met het CB en die vroegen me toen: maar moet dat? Als je kindje goed groeit en tevreden is, gaat alles goed. Laat je vooral niet onzeker maken door anderen. Uiteindelijk komt het goed :)!

9 maanden geleden

Hier hetzelfde hoor.. onze dochter van 8 maanden wilt dus écht geen hapjes/brood of wat dan ook. Ze raakt gefrustreerd of speelt er alleen maar mee. Allerlei manieren geprobeerd te geven maar ze houd stijf haar mond dicht. Wij zitten ook nog op 5 volle flessen..

8 maanden geleden

Hoe gaat het hier met jullie? En met name de hapjes overdag?

8 maanden geleden

Reactie op Moesje3

Hoe gaat het hier met jullie? En met name de hapjes overdag?
Net zo gevarieerd als mijn humeur nog steeds helaas 🥹😂

8 maanden geleden

Net zo gevarieerd als mijn humeur nog steeds helaas 🥹😂
Same. Soms zo frustrerend. Kost mij ook zoveel tijd..

8 maanden geleden

Hier het zelfde maar ik vergelijk ook niet met andere babys. Mijn baby doet het op deze manier en dat vind ik helemaal prima. Ze krijgt ook nog steeds 5 flessen.

8 maanden geleden

Hier drinkt hij nog 10-12x borstvoeding per dag. Hij drinkt in kleine beetjes, snel afleiding. Vast voedsel krijgt hij ook. Food before one is just for fun. Is zeker niet abnormaal. En als we de ‘natuurlijke portiegrote’ zouden volgen drinken ze heel weinig ivm maagje niet uitrekken. Maak je geen zorgen, ieder kind zijn eigen tempo. Als een kind happy is met 1-3 voedingen goed, is die dat met 10 voedingen even goed. Een gevoed gelukkig kind is het beste ❤️ je doet het goed mama, geen reden tot onzekerheid!