19 Reacties
8 maanden geleden
Onze oudste moest niks hebben van zijn ledikant.
Overgegaan op vloerbed/peuterbed en dat helemaal overstuur zijn was weg.
Toen kunnen 'afbouwen' door bij hem te blijven met het in slaap vallen maar niet actief in slaap wiegen. Wat overigens echt soms wel uur of 2 kon duren.
En uiteindelijk naar aan einde van slaapritueel nu kus knuffel en doei en we kunnen de kamer uit.
Maaar groot verschil is dat die wel wat maandjes ouder was, iets na zijn eerste verjaardag was het wel.
Succes en hoop dat jullie iets kunnen vinden wat voor jullie werkt!
8 maanden geleden
Bij ons is dit precies hetzelfde gegaan met de oudste als hierboven, langzaam wiegen afgebouwd dmv een vloerbed en toen ze +- 14 maanden was, kon ze opeens zelfstandig in slaap vallen. Daarna weer overgegaan op een ledikant en dit ging wel weer met wat gehuil de eerste paar keer, maar dat vond ik toen iets beter te verdragen omdat ze wat ouder was. Sindsdien slaapt ze ook zelf in zonder problemen in een ledikant, vond ik handiger dan het vloerbed ivm logeren en vakantie.
8 maanden geleden
Wij hebben de methode Estivill gebruikt, voor ons zoontje die nu 2,5 is toen hij acht maanden was nadat we een plateau hadden bereikt met de chair methode. Nu heb ik twee meisjes van negen maanden en bij hen hebben we deze methode ook toegepast toen ze zeven maanden waren en nu vallen ze zelfstandig in slaap. Het is een methode waarbij je met zelfvertrouwen en veel liefde aan je kindje laat zien dat het goed in slaap kan vallen, maar dat hij het wel zelf moet doen. Het is volgens mij wel een gecontroleerde huilmethode, dus met intervallen die per dag toenemen. De eerste dagen zijn pittig maar we merkten wel binnen enkele dagen verschil. Hoe dan ook heel veel sterkte gewenst!
8 maanden geleden
Gewoon lekker in slaap wiegen, dat gaat wel over. En vooral niet luisteren naar mensen die zeggen dat je hem moet laten huilen. Je bent er altijd voor hem dat is de boodschap die hem geeft ❤️ hadden dat ook met onze eerste zoon. Wat ook hielp was bij me in bed nemen en daar hem zelf in slaap laten vallen. Dus laten spelen of wat hij dan ook nog moet doen en dan viel hij zelf in in slaap. Stap 1 was dat.
8 maanden geleden
Volg want papa ligt weer in de logeerkamer en mini me naast mij op het grote bed
8 maanden geleden
Wij wiegen ons dochtertje van bijna 9 maanden ook nog in slaap, soms lukt het aan de borst en ze slaapt zowel overdag als ‘s nachts in ons bed. Het gaat goed en ze is nog zo klein. Het wiegen wordt steeds korter. Ze heeft het nog nodig.
Ik vertrouw er op dat het helemaal goed gaat komen!
Het ene kindje heeft net wat meer hulp nodig dan de ander.
8 maanden geleden
Reactie op Jonah2023
Wat voor een vloerbed hebben jullie? En bleven jullie er dan bij liggen?
Wij hadden toen een vloerbed tipi. Op google zie je veel verschillende. Wij wilde juist met niks aan de zijkanten maar je hebt ook bedden die wel een hekje hebben eromheen met een opening om in en uit te gaan.
Jaaa wij bleven erbij liggen.
Maar wilde de overstap maken van het actief in slaap wiegen naar het zelf proberen in slaap te vallen maar wel dat hij wist dat wij er waren.
8 maanden geleden
Reactie op Debbie1208
Wij wiegen ons dochtertje van bijna 9 maanden ook nog in slaap, soms lukt h ...
Mee eens hoor!
Want mijn zoontje van nu bijna 9 maanden die slaapt ook bij ons in bed.
Hij heeft het ook nog nodig.
En gezien met de oudste dat het uiteindelijk goed is gekomen dus komt nu ook wel weer goed.
En stiekem ook wel lekker genieten van de knuffels in de nacht 🩵
8 maanden geleden
Sommige kindjes hebben je gewoon langer nodig. En ik ben volledig van mening dat, doordat je hem helpt rustig te worden en in slaap te vallen, hij leert om zichzelf rustig te krijgen en in slaap te vallen.
Ons dochtertje heeft dit ook nogsteeds, tegenwoordig voed ik haar vaak in slaap en anders wieg ik haar in slaap in mijn armen of de draagzak. Ook midden in de nacht als dat nodig is. Ik merk wel dat het langzaam steeds beter wordt. Als ik kijk naar hoe het 1 á 2 maanden geleden ging zijn we echt alweer een sprong vooruit.
Wat gebeurt er als je hem gewoon in slaap wiegt na/tijdens het slaapliedje zingen?
Ik merk hier dat ze steeds sneller in slaap valt inmiddels en het echt weinig tijd kost en heel veel tranen scheelt. Maar inderdaad, het is pittig hoor ❤️
8 maanden geleden
Zelfde hier! En midden in traject slaapcoach. Is zwaar maar zou moeten gaan opleveren. 🤞🏻
8 maanden geleden
Hier ook! En slaapt sinds deze week naast me op bed 😵💫 totaal geen zin in maar hij slaapt dan opeens uuuuuren zonder een geluid terwijl in zn eigen bed hij elke 1,5-2 uur wakker is
8 maanden geleden
Ik en mijn vriend wiegen onze dochter al sinds dag 1 in slaap. Ze is nu bijna 10 maanden oud. Beiden vinden we het geen probleem, zelf in slaap vallen komt wel met de tijd..
‘S nachts lukt het haar wel om zelf in slaap te vallen en in haar bedje te slapen. Of als ze onrustig is slaapt ze tussen ons in, helemaal prima.