14 Reacties
3 maanden geleden
Ik volg even want wij hebben dit ook, maar dan met bv. Maar er zijn ook tandjes en sprong/slaapregressie aan de gang dus ik wil het daarna pas proberen op te lossen.
Maar hier ook huilen wat overgaat in krijsen als ze geen voeding krijgt. Ook als papa gaat en ik bewust wehg blijf, echt niet te doen.
3 maanden geleden
Bedankt voor het meedenken! Verdunnen hebben we wel geprobeerd, meerdere keren, maar dan gaat ze vaak toch na die verdunde fles weer huilen. En dan verhoogde we het vaak weer omdat ze dan bijvoorbeeld weer in een sprong zat of ziek was en in zo'n negatieve spiraal kwam van moe zijn in de nacht en overdag en niet willen slapen. Ergens denken we daarom dat we dan maar beter in één keer kunnen stoppen, zodat het even een paar dagen doorbijten is. Of met water zoals een aantal als tip geven. Dat kunnen we nog als tussenstap doen.
3 maanden geleden
Hier ook zo een kind gehad. Van alles geprobeerd, fopflessen maar die weigerde hij en bleef blèren tot er een gewone fles kwam, water geven met dezelfde reactie als de fopflessen en cold turkey stoppen maar dat resulteerde in slapeloze nachten voor iedereen in huis en de buren erbij. Uiteindelijk besloten dat hij er vanzelf een keer mee zou stoppen. Tot 2j echt kunstvoeding gegeven daarna overgegaan op 100ml halfvolle melk met 50ml gekookt water. Toen binnen 3 maanden was hij klaar met de flessen en sliep hij door.
Misschien niet de reactie die je graag had gewild maar wel hoe het bij ons verlopen is. Wij kozen voor de lieve vrede van ons allemaal en gaven 2 a 3 flessen per nacht. Ik nam wel een thermosfles gekookt water, een flesje kraanwater en een bakje afgemeten poeder. Dus was in 1 minuut gemaakt en gaf hem de fles en ging weer mijn bed in. Hij dronk zelf de fles en die vond ik de keer erna wel weer. Nam gewoon 3 flessen mee naar boven.
3 maanden geleden
Zelf hebben wij het zo gedaan
Ml verlagen tot 90+3
Toen verdunnen
Toen alleen nog slokjes water en ernaast slapen op een matras op de grond voor troost en nabijheid
Sliep na 1 keer al zonder fles de dag erna “door”
3 maanden geleden
Ik geloof dat ons zoontje tot 8 a 9 maanden ook om nachtvoeding bleef vragen. Wat wij toen hebben gedaan is om de zoveel dagen minder aanbieden. Op een gegeven moment zijn we de flessen er 1 voor 1 af gaan halen. Op de momenten dat hij huilde, zijn we alleen maar gaan wiegen. Uiteindelijk kreeg hij de link, okee ik krijg geen melk en is hij door gaan slapen. Heeft wel lang geduurd en soms waren we echt wel een uur aan het wiegen. Maar uiteindelijk is hij nu 14 maanden en slaapt hij door van 7 tot 6 a 7 uur.
3 maanden geleden
Hier geen tips, alleen herkenning. Mijn dochter komt ook nog gemiddeld één keer per nacht voor een voeding. Ze krijgt live borstvoeding, dus ik weet helemaal niet hoe ik af zou moeten bouwen. Tot nu toe ook geen behoefte aan gehad. Maar ben er nu met 14 maanden wel een beetje klaar mee. Ze slaapt alleen zo snel weer als ze iets heeft gedronken. Zo schattig, en dan denk ik ach...het gaat vanzelf voorbij 😅😭🥲🥰
3 maanden geleden
Wat lastig voor jullie! Wij hebben dit ook heel lang gehad. Uiteindelijk zijn we de flesjes gaan afbouwen en namen we hem bij ons. We zijn uiteindelijk volledig gestopt en gaven we hem handjes in bed en praatte we rustig tegen hem. Als hij begon te huilen pakte we hem op en legden we hem weer weg als hij rustig was (maar wakker). Twee nachten was het pittig, daarna ging dit goed. Hij heeft nog wel onze hand nodig om in slaap te vallen maar slaapt de nacht sindsdien aardig door. Als je er echt vanaf wilt moet je denk ik accepteren dat het even pittige nachten worden.
3 maanden geleden
Ik heb ook een kleine van 14 maanden en hij krijgt melk als hij dat wil. Tot 2 jaar zal ik dit blijven doen. (Of langer zien wel) in de nacht werd hij idd soms ook 3 of 4x wakker en alleen met fles sliep hij door. En dan werd vanzelf 2x , en ik heb er niks mee gedaan. Ging vanzelf x
Ik heb in mijn werk altijd mensen "pedagogisch" geadviseerd en ik ben daar nu als moeder zo enorm op terug gekomen. Heb er spijt van , ik ben geen fan van cold turkey en tot 2 jaar melk waneer hij of zij hier behoefte aan heeft
3 maanden geleden
Hier doe ik als hij s nachts komt 180cc water en 3 scheppen ipv 6. Dan heeft hij wel een volle buik, maar minder zuivel binnen over de hele dag. Dan slaapt hij daarna ook beter in en door dan wanneer ik minder geef.