10 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou zeker voor de 2e keuze gaan, dus je contract behouden en dan 8 uur onbetaald ouderschapsverlof opnemen. Aangezien je dan ten alle tijden nog recht hebt op jou 40 uur contract mocht je dat weer terug willen.

6 maanden geleden

Optie 2 is gunstiger (pensioen, terug naar 40, en meer maar weet dat zo even niet uit mijn hoofd).

6 maanden geleden

Altijd onbetaald doen, want dan behoud je je 40 urige contract en dus je 40-urige pensioen opbouw!

6 maanden geleden

Ik neem 1 dag per 2 weken onbetaald ouderschapsverlof op. Dat heb ik voor nu ingepland tm oktober. Dan kijk ik of ik het zo laat, of nog minder ga werken. Maar in ieder geval behoud ik wel mijn 32 uurs contract!

5 maanden geleden

40 behouden! Voor mij is de reden een vaste vrije dag (7 dagen per week open, retail) als ik onbetaald ouderschapsverlof opneem.

5 maanden geleden

40 uur. Je pensioenopbouw is dan op basis van 40 uur en je behoudt je 40-uur contract.

5 maanden geleden

Velen suggereren dat je pensioen opbouwt als je je contract op 40 uur laat staan en onbetaald verlof opneemt, maar dit verschilt per werkgever. Even bij HR nagaan of dit van toepassing is. Wellicht even informeren bij HR welke voor- en nadelen er aan zitten.

5 maanden geleden

Bij mij bouw je geen pensioen op, maar als je verlof hebt of ziek bent krijg je wel voor 40 uitbetaald! Dus mocht je binnen een paar jaar voor een 2e kindje willen gaan dan zou ik zeker onbetaald ouderschapsverlof opnemen!

5 maanden geleden

Ik weet niet waar er een overzicht staat, maar ik kies ook voor behoud van mijn fulltime contract en neem een aantal uren onbetaald verlof op. Echter start ik met vakantieuren opmaken.Met name i.v.m. de wens voor een tweede op termijn en dat je dan meer verlof krijgt als je je volledige contract houdt..

5 maanden geleden

Thanks voor alle reacties! Heb nu inderdaad onbetaald ouderschapsverlof doorgegeven!