13 Reacties

6 maanden geleden

Hier gaat dat helemaal niet zo haha... Ons zoontje word ook binnekort 1 jaar en word rond 7 u/7.30 wakker. Krijgt rond 8.30 pas een fles 150+5 en daarna ook al een ontbijtje erbij. Dit doen we al een aantal weken. Hij krijgt dan als ontbijt havermout met fruit of brood.

6 maanden geleden

Hier gaat die echt hard huilen zodra die eten ziet en dit duurt soms het hele ontbijt lang. We laten het maar gaan omdat we denken dat ook dit “een fase” is. Mega irritant is het wel. Ik geef soms, als ik alleen ben, een maisstengel of cracottes als ik z’n ontbijt maak zodat die even z’n mondje houdt 🤭😂 Hier als ontbijt elke ochtend een 180+6&weetabix&granenpap schaal vol en wat slikken water . Dan is die 2-3 uur verzadigd 🤪

6 maanden geleden

Ik doe soms eerst een halve fles en daarna pap. De pap maak ik tegelijk met de fles zoday die kan afkoelen! Aankleden doen wij vaak na het eten!

6 maanden geleden

Mijn zoontje krijgt als hij wakker is en gelijk honger heeft een fles melk, en daarna ontbijten we als we er aan toe zijn met broodjes

6 maanden geleden

Mijn jongste kan rustig en geduldig afwachten tot ze haar maaltijd krijgt, de oudste kan en kon dit als kleintje ook Al. De middelste daarintegen heeft dit nooit gekund. Nu als hij de avond daarvoor slecht gegeten heeft, dan is hij niet te genieten in de ochtend. Ik heb geleerd om dan snel alles te doen en het huilen/zeuren maar even voor lief te nemen, hij heeft geleerd dat hij wel kan huilen/dreinen en de aandacht opeisen maar het alleen maar langer duurt met zijn zussen die ook uit bed en aangekleed moeten worden. Consessies doen. Het kan niet altijd gaan zoals hij wil.

6 maanden geleden

Wij doen gewoon een verse luier aan en dan ontbijten in pyjama. Aankleden, wassen, tanden poetsen, … komt allemaal na het ontbijt

6 maanden geleden

Ik geef s ochtend uit bed een 120+4 fles en daarna een broodje. De eerste keer werd hij even heel boos want ohjee fles leeg en verwachte meer. Maar nu hij weet dat hij daarna een broodje krijgt vind hij het prima.☺️ Op rustige ochtenden geef ik de fles op de bank en gaan we daarna even omkleden en dan aan tafel voor een broodje. En als ik moet werken of hij moet naar de opvang dan maak ik de fles voordat ik zijn kamer in ga en geef hem in zijn handen op de commode en kleed hem tegelijkertijd aan.🙂

6 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Luier verschonen is al een uitdaging 😂 Ik geef haar eerst een fles op de kamer, daarna verschonen/aankleden en dan pas naar beneden voor een broodje.

6 maanden geleden

Reactie op Ilona2022

Hier precies hetzelfde! Luier verschonen is al een uitdaging 😂 Ik geef haa ...
En hoe doe je dat dan als je na 1 jaar stopt met de fles? Dan eerst broodje en daarna omkleden en luier?

6 maanden geleden

Thanks voor de reacties trouwens, fijn om te weten dat ik niet de enige ben haha! En goed ook om te horen hoe jullie het doen!

6 maanden geleden

Hier is het bij het wakker worden meteen de borst, daarna op het gemak aankleden en mezelf aankleden enzo, en dan pas ontbijt. Gaat prima op die manier

6 maanden geleden

Hier moet hij wachten want ik word eerst zelf even wakker 5 minuutjes oid, dan kleed ik me aan, dus eer dat ik bij hem ben is t vaak 15 minuten.. tenzij hij heel overstuur is dan schiet ik meer op. Dan even aankleden, dat is pieperig. Daarna naar beneden, dan zet ik hem op de grond en meestal is hij dan vervelend totdat hij eten krijgt. Op mijn 2 werkdagen krijgt hij bij de opvang pas eten, dus 45 minuten na wakker worden waarvan 30 minuten in de auto, dat gaat prima zonder gedoe

6 maanden geleden

Weet iemand hoe je weetabix klaarmaakt voor ontbijt baby 11 maanden (normaal krijgt ze 180/200ml opvolg melk en sneetje brood maar brood duurt zo lang de laatste tijd