22 Reacties

7 maanden geleden

Ohja.. een spelen met blokken en andere dingen zit er ook nog niet in. Wel met knuffeltjes en bijt dingen kan hij goed spelen, maar een bal overrollen of iets stapelen lukt echt nog niet

7 maanden geleden

Zou je zelf niet zo druk maken. Elk kindje heeft een andere tempo. Mijn zoontje is ook 9 maanden en toont ook geen interesse in kruipen. Houd zich ook nergens aan vast qua optrekken. Hij kan wel omrollen. Terwijl mijn oudste al heel snel alles deed. (Geboren met 36 weken) Geef je kindje lekker de tijd om op eigen temp te ontwikkelen. Het komt echt wel goed

7 maanden geleden

Mijne loopt al, maar kan bijvoorbeeld echt nog niet klappen. Snapt ze niet wat de bedoeling is

7 maanden geleden

Ik zou me niet direct zorgen maken. Ieder kind heeft zijn eigen tempo qua ontwikkeling. Gaat hij naar een opvang? Daar kunnen ze ook met je meekijken. Blijf je je zorgen maken zou ik toch bij het cb een afspraak maken.

7 maanden geleden

Hier ook een zoontje van 9,5 maand die nog niet tijgert, kruipt, staat of stapelt. Hij probeert het wel maar hij gaat eerder achteruit dan vooruit. Klappen doet hij sinds kort wel. Ik zie ook babies die zeker 2 maanden jonger zijn en dingen al doen. Maar dan blijkt dat zij andere dingen niet kunnen wat die van mij wel op die leeftijd kon

7 maanden geleden

Elk kind ontwikkeld op zijn eigen tempo. En als je echt zorgen maakt even naar de osteopaat gaan kijken of hij niet vast zit. Mijn zoontje kon na 1 sessie gelijk tijgeren en kruipen.

7 maanden geleden

Hallo, Mijn zoontje is 10 maanden . Hij kruipt ook (nog) niet. Ik heb gelezen dat sommige baby's het kruipen ook wel overslaan. Ook gaat/kan hij niet van liggen naar zitten. Maar trekt zich wel al aan de tafel omhoog en gaat staan. Klappen, ja. Zwaaien en wijzen, nee. En eten met een lepel al helemaal niet. ( Dan weet hij wel hoe hij moet zwaaien, lekker het eten door de hele kamer😂) Meer dan blabla komt er bij hem ook niet uit. Maar volgens mij is dat niet zo gek voor zijn leeftijd. Lekker veel tegen je zoontje kletsen dan komen de" ja"," nee" en "die" vanzelf. Ik zou gewoon genieten en trots zijn van wat jouw zoontje wel al kan, ik vind het al super knap dat hij aan de hand al goed kan staan en lopen! Een cliche: Elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo. Mijn zus haar dochtertje, 8 maanden, rolt heel af en toe eens om en verder doet ze niks. Zo was haar oudste dochter ook en die zit nu nooit meer stil en kletst je de oren van het hoofd. Van wat ik lees zou ik mij geen zorgen maken. En anders kun je het altijd met het CB bespreken. Liefs!

7 maanden geleden

Mijn kind kon ook niet kruipen of iets. Tot twee week geleden. Ineens kroop hij en diezelfde dag ging hij ook bij tafel staan haha. Ik wist niet dat ze al moesten kunnen klappen en zwaaien en wijzen hahaha, die van mij doet niks. Oh hij schreeuwt wat 😂 Komt vanzelf, maak je voor nu nog maar geen zorgen.

7 maanden geleden

Zwaaien en wijzen enz hier ook nog niks van, kleine is van 29/6 Tijgeren ja, maar wel al 4 maanden en nog geen kruipbeweging te zien Hoop dat die morgen met een rugzak naar school gaat, rustig weer wat me time 🥹🤣

7 maanden geleden

Moet het al kunnen”praten” dan bij 10 maanden ? mijn zoon zit alleen maar te dadada en speeksel te knetteren met zn mond😂

7 maanden geleden

Volgens mij doet je ventje het hartstikke goed. Elk kind z’n eigen tempo. Niet te druk maken en je er niet teveel op focussen. Ze zijn maar zo kort klein. Voor je het weet zittie op de basisschool en denk je waar heb ik me toen druk om gemaakt.

VRIEND

7 maanden geleden

Dont worry mommy! M’n dochter kruipt wel, maar de rest heeft ze ook nog niet onder de knie hoor. Laat je niet gek maken door de berichten oo 24baby.

7 maanden geleden

Ik krijg gewoon van jou bericht stress 🤣.. onze dochter kruipt (nog) niet? Maar komt tijgerend overal. Ze kan niet zelfstandig zitten, of staan. Ze brabbelt en eet zeker nog niet zelf (op een maisstengel na). Maar maak me geen zorgen hoor! Ze kijkt en observeert de hele dag, het is een ondernemend meisje maar alles op z’n tijd!

7 maanden geleden

Ieder kind ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier! Onze oudste ging pas tijgeren toen hij 13 maand was, kruipen 18 maand. Overal laat mee dus, onze jongste daar in tegen van 9 maand, kruipt, zit, staat en wil alles doen en niets missen. Onze oudste is ook gewoon goed gekomen 😆

7 maanden geleden

Klinkt alsof je een kindje hebt die zich prima ontwikkeld! Niet gaan vergelijken, ieder kindje doet dingen op zn eigen tempo. Vooral lekker van je kindje genieten en geen zorgen maken om wat hij wel en niet kan 😘

7 maanden geleden

Ik zou me niet te druk maken hoor elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier en de ene is heel snel en de andere langzaam en dat komt vanzelf ❤️‍🩹

7 maanden geleden

Dit klinkt als verre van een achterstand. Ik vind dit best hoge eisen voor een kind van 10 maanden. Is er een reden dat je zorgen hebt over een achterstand?

7 maanden geleden

Mijn oudste kroop met 11 maanden en liep met 16 maanden. Die vond gewoon liggen prima. Ook was ze niet aanhankelijk, dat kwam later pas. Mijn jongste kruipt, trekt zich op.. maar praat ook niet. Wel schreeuw geluidjes, maar imiteren ook echt niet. Klappen en zwaaien ook niet. Ik lees geen zorgwekkende dingen. Wat ik in jouw situatie wel zou doen is langs een kinder/baby osteopaat. Misschien zit m iets dwars/, klem waardoor hij niet kan tijgeren/kruipen. Wat overigens ook zelf opelost kan worden, maar wie weet heeft hij wat spanning.

7 maanden geleden

Ohja.. een spelen met blokken en andere dingen zit er ook nog niet in. Wel ...
Hier ook niet. Trekt liever mn planten stuk 🫨

7 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 10 maanden, ze kan rollen, schreeuwen, zwaaien en m'n planten en spullen slopen. Meer zit er echt nog niet in en dat is helemaal prima op haar leeftijd. Dr zus was veel sneller met alles maar ik heb nog geen seconde bedacht dat nr 2 een achterstand heeft. Echt heel cliche maar geniet ervan dat ze nog zo klein zijn en weinig kunnen. De tijd dat ze alles kunnen, wegrennen,eigen plan trekken en de oren van je kop kletsen (of zeuren) duurt lang genoeg 🤣 🤣