Hoi!
Mijn zoontje is nu 10 maanden ( bijna 11) en ik merk dat kindjes die jonger dan hem zijn of van dezelfde leeftijd, veel meer dingen al kunnen en doen.. ik begin me een beetje zorgen te maken.
Mijn zoontje kruipt nog niet, en toont hier ook absoluut geen Intresse in. Als ik hem op zijn buik neerleg dan rolt hij heel het huis door, maar kruipen/tijgeren/schuiven zit er niet in. Wel kan aydin aan de hand staan, en stapjes zetten. Hij trek zich niet omhoog aan dingen en probeert ook niet zelf aan dingen te staan. Alleen als wij hem vasthouden kan hij goed lopen en staan.
Verder “praat” hij ook nog niet. Hij schreeuwt veel, en doet af en toe “ babababa” maar dat is het dan ook. Hij imiteert ons ook niet.
Hij kan goed klappen, maar zwaaien zit er ook nog niet in. Hij zwaait heel af en toe, maar dat is misschien 1x per 2 dagen. Hij wijst ook nog niet. Zelf eten doet hij nu sinds een paar dagen ( lunch) maar een lepel vasthouden ofzo lukt ook nog niet goed.
Tot slot merk ik aan hem dat hij ook niet echt aanhankelijk is. Hij houd wel van kroelen, maar hij vind het ook niet erg als dit niet gebeurd.
Dit zijn een paar dingen waar ik het meest mijn zorgen om heb.. wat kunnen jullie baby’s al? Mijn zoontje is wel een maand te vroeg geboren, dus misschien dat dat ook een rol speelt ( officieel zou hij nu bijna 10 maanden zijn)