24 Reacties

6 maanden geleden

Calamiteiten verlof daar kan je het wel opgooien denk ik.

6 maanden geleden

Je moet toch voor de kindjes zorgen? Daar krijg je toch wel zorgverlof voor? 🥹

6 maanden geleden

Of gaan ze naar de opvang normaal de hele week?

6 maanden geleden

Je moet toch voor de kindjes zorgen? Daar krijg je toch wel zorgverlof voor ...
Helaas dus niet...

6 maanden geleden

Of gaan ze naar de opvang normaal de hele week?
Ze gingen anders inderdaad twee x per week naar de gastouder. Maar zij is toevallig net op vakantie 🥹

6 maanden geleden

Je moet toch voor de kindjes zorgen? Daar krijg je toch wel zorgverlof voor ...
Stel, ik zou niet komen omdat ik geen oppas heb. Gooien ze het op werkweigering en mogen ze mij in principe ontslaan

6 maanden geleden

Wat voor werk doe je? Onder welke CAO val je?

6 maanden geleden

Wat heftig zeg veel sterkte voor jullie. Hopelijk heeft je werkgever hier ook begrip voor. Mijn collega had 3 kinderen en haar man kreeg kanker en was hierdoor ook langere tijd opgenomen. Wij werken in een klein bedrijf maar mijn werkgever heeft haar wel alle tijd vrij gegeven tot haar man weer thuis was. Ik weet niet precies hoe dit geregeld was. Veel succes.

6 maanden geleden

Volgens mij moeten ze je wel zorgverlof geven omdat de zorg van je kinderen nu op jou aankomt. Ik lees in 1 van je berichten dat ze het op werkweigering gooien als je je zou afmelden. Wat absurd dat je werkgever zo met je omgaat! Wegwezen daar! Totaal geen begrip voor de situatie, bah. Sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Wat voor werk doe je? Onder welke CAO val je?
Ik werk in de zorg als uitzendkracht. Wel met vast contract en met vaste uren

6 maanden geleden

Reactie op Np22

Wat heftig zeg veel sterkte voor jullie. Hopelijk heeft je werkgever hier o ...
Tot nu toe vrij weinig begrip gehad helaas. De reactie was namelijk : als we de dienst niet op kunnen lossen moet je toch echt zelf. Komen

6 maanden geleden

Reactie op Anne kr

Volgens mij moeten ze je wel zorgverlof geven omdat de zorg van je kinderen ...
Ik heb het zelf ook nog even uitgeplozen gisteravond. Maar zorgverlof mag inderdaad dus niet. Ik kan het inderdaad misschien nog gooien op calamiteitenverlof. Jaa vond de reactie ook zo naar van hun. Geeft alleen maar meer kopzorgen en stress. En alsof je dat dan al niet genoeg hebt 🙄

6 maanden geleden

Reactie op ashleykx

Ik heb het zelf ook nog even uitgeplozen gisteravond. Maar zorgverlof mag i ...
Zeg dat wel. Je hebt nu genoeg aan je hoofd, dan kan je onbegrip vanuit de werkgever niet gebruiken.

6 maanden geleden

Reactie op ashleykx

Ik werk in de zorg als uitzendkracht. Wel met vast contract en met vaste ur ...
Dan heb je gewoon recht op calamiteiten verlof. Je geeft duidelijk aan dat er niemand anders voor jullie kindjes kan zorgen.. dus je hebt daar gewoon recht op (ik val onder dezelfde CAO). Voet bij stuk houden. Doen ze moeilijk? Dan maar ziekmelden. Contract en vaste uren is gewoon doorbetaling van die uren. Niet ideaal, maar ze dwingen je tot zulke keuzes. Uiteraard adviseer ik je om wel eerst netjes het gesprek aan te gaan. Sterkte met alles 🙏🏽

6 maanden geleden

Geen idee of je dit hebt hoor maar evt plb uren inzetten voor de iets langere termijn? Dat is volgensmij wel in overleg met werk maar gebruiken ze bij ons (ook in de zorg) als er iemand acuut thuis moet blijven. Bijv laatst nog toen iemands partner een been ernstig gebroken had.

6 maanden geleden

Maar als je de kids niet kwijt kan. Je werkgever het werkweigering noemt als je niet kan komen. Wat verwachten ze dan? Dat je de kids alleen thuis laat. Ik zou vragen wat hun oplossing dan is. Je hebt niemand om de kids op te vangen, je man is in het zkh ( wat al heftig genoeg is) en je mag niet thuis blijven van werk. Das toch een onmogelijke hoek waar je ingeduwd word.

6 maanden geleden

Wat erg. Sterkte! Zou je anders niet ouderschapsverlof op kunnen nemen? Dat mogen ze niet weigeren toch? Dan ben je nu even gered. Daarna zou ik verdere hulp zoeken om hier mee om te gaan.

6 maanden geleden

Reactie op Emmily23

Wat erg. Sterkte! Zou je anders niet ouderschapsverlof op kunnen nemen? Dat ...
OSV heeft een aanvraag periode van 2 tot 3 maanden (afhankelijk van de werkgevers coulance).. ze heeft gewoon recht op calamiteiten verlof, punt. Mochten ze daar echt echt echt heel moeilijk over doen dan kan je je verlofdagen inzetten (vakantiedagen dus). Of eventueel je gemaakte overuren. Nogmaals sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op Annaa90

OSV heeft een aanvraag periode van 2 tot 3 maanden (afhankelijk van de werk ...
Bij mij is calamiteitenverlof max 4 uur per keer en mag in totaal 2x het aantal uren dat je maakt in een week zijn per jaar genomen. Dus met calamiteiten verlof ben je nog niet gered. Calamiteitenverlof is ook meer voor acute problemen. Bijvoorbeeld een lekkage thuis waar je naar toe moet. Of als iemand een ongeluk gehad heeft en je moet daarheen. Maar zodra het acute voorbij is, wordt verwacht dat je weer op werk verschijnt, of verlof opneemt.

6 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Bij mij is calamiteitenverlof max 4 uur per keer en mag in totaal 2x het aa ...
Dat zou kunnen, maar dan alsnog heb je daarnaast recht om je verlofdagen er voor op te nemen. Je kan niks anders. Je hebt geen andere keus. Dus zij kunnen geen andere keus opleggen. Vind het heel raar dat er zo'n probleem van gemaakt wordt. Anders even juridisch loket bellen? Liefs