64 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Niempje38

mijn reactie is gericht naar de mensen die vinden dat kinderen alles zelf m ...
Ik vind dat wel een gekke conclusie 🤣 Ik ben echt niet bang dat mijn kind het mij kwalijk zal nemen oid… Het is hun eigen lichaam en daar mogen ze zelf over beslissen. Vind ik dan 😊

9 maanden geleden

Ik vind het echt verschrikkelijk bij babies. En ik vind ook: eigen keuze. Ik ben 39 en heb ze nog niet ;)

9 maanden geleden

Reactie op Niempje38

Ik ben echt niet bang hoor dat mijn kind dat mij kwalijk neem🙈 Wat een gekke gedachte. Mijn mening is gewoon dat iedereen zelf moet bepalen wat er met zijn of haar lichaam gebeurd en dus ook dat van mijn kind. Hij / zij mag daar lekker zelf voor kiezen! niks om bang voor te zijn;) Enne... porceleinen generatie.... hoe kom je er op😅😂

9 maanden geleden

Reactie op JuliaL

Ik ben echt niet bang hoor dat mijn kind dat mij kwalijk neem🙈 Wat een gek ...
sterker nog; Ik denk eerder dat mijn kind het zal waarderen dat ik niet de keuze voor hem/haar gemaakt heb en dat hij/ zij dat zelf mag beslissen! Ik wil mijn kind meegeven dat ze eigen baas zijn over hun lijf en wat daar mee gebeurd.

9 maanden geleden

Reactie op Niempje38

Het is jammer dat je niet kunt accepteren dat niet iedereen het mooi vind wat jij mooi vindt.. de vraag was van de ts: hoe denken jullie over oorbellen met 8 maanden. groot gedeelte vind het niet mooi en laat hun dochter zelf kiezen. Jij bijvoorbeeld doet dat anders.. kun je toch accepteren?

9 maanden geleden

jij vraagt het dus ik geef antwoord haha. ik vind het zielig, waarom zou je zn mooie baby gaatjes in de oren laten schieten? je gaat haar pijn doen omdat jij het mooi eruit vind zien? of omdat je denkt dat ze dat graag wilt nu? 😊

9 maanden geleden

Zoals velen vind ik het ook vreselijk! Ik zit zelf vol tattoos en heb wel 10 piercings in mn oren. Ik ben ook van mening dat dit een eigen keuze moet zijn van een kind. Niet elk meisje gaat het mooi vinden en dan zitten ze wel met gaatjes in hun oren te kijken!

9 maanden geleden

Reactie op Lampje88

Het is jammer dat je niet kunt accepteren dat niet iedereen het mooi vind w ...
jij en velen hier concluderen dit. k respecteer ieder zn keuze maar ben het niet eens met dd meesten, zoals velen ook niet met mij.. prima

9 maanden geleden

Ik zou het zelf niet zo jong doen gewoon omdat ik op zo’n kale knikker het vooral een beetje komisch vind staan, maar ik vind het ook niet het soort mishandeling als sommige hier vinden. Ja, je kindje gaat waarschijnlijk huilen, ja, het is niet nodig, maar waarschijnlijk van zeer korte duur en het is niet alsof je er daarna grote ringen in gaat hangen of dat je kind levenslang met een drakentattoo op de rug moet lopen 😂. Dus als het bij jullie past sla je slag. Ik zag iemand hierboven hetzelfde zeggen: ik kreeg ze inderdaad ook bij mijn A diploma en dan samen mooie knopjes uitzoeken. Ik vond het heel spannend en moest ook huilen op 6 of 7 ofzo, maar draag op 33 nog steeds met plezier oorbellen en zag het ook wel toen als een soort “rite of passage” met mn moeder. Ik denk dat je hier zowel voor- als tegenstander gaat blijven vinden, maar dat het enige wat je echt moet overwegen de groeiende oortjes nog zijn en of je er nu “vanaf” wil zijn of het juist bewust met je dochter samen wil doen. Verder denk ik dat het wel gaat meevallen met het jeugdtrauma ;).

9 maanden geleden

Ik zou kijken wat jijzelf zou willen en niet wat ander ouder zou doen. Ikzelf heb het bij mijn oudste met 3 maanden oorbellen laten schieten en is mooi genezen en nooit ontstoken geweest of iets.. toen ze 1,5 jaar was mocht ze zelf gouden oorbellen uitkiezen en ze vind ze nog steeds geweldig☺️

4 maanden geleden

Mij dochtertje heb ik met 5 weken oorbelletjes laten schieten.. ze had er totaal geen last van!.. 🥰🥰

4 maanden geleden

Ik vind het echt een no-go. Naast ik het persoonlijk ordinair/ kamp-achtig vindt, vind ik die kleintjes nog veel te perfect en al mooi/ gaaf genoeg zonder opsmuk van oorbellen. Niet alles hoeft in de babytijd. Ook is het leuk om later te doen met je kindje. Die van mij wilde toen ze 5 was en ze keek er zo naar uit. Ook nu samen oorbellen uitkiezen vind ik leuk. Het was echt een momentje en ze was zo trots en ze.voelde zich zo groot. Een leuk kado die ze helemaal ervaren heeft. Ook denk ik, die baby's schrikken zich rot, zo'n pijn en ze hebben geen idee hoe of wat. Als ze ouder zijn kan je het uitleggen en ze voorbereiden.

4 maanden geleden

Ik zou het altijd laten piecen ipv schieten

4 maanden geleden

Vind het er altijd raar uitzien bij die hele kleintjes en moeders maken van hun meisjes al tutjes als ze net het daglicht zien, zeg maar. Vind het zelf asociaal om een ander te piercen, want dat is eigenlijk wat je doet. Pas als ze zelf ja of nee kan zeggen op oorbellen, en dan nog is het vroeg, maar dat zou acceptabel zijn voor hier thuis.

4 maanden geleden

Vooral doen wat je zelf wilt. Persoonlijk zou ik niet doen. Keuze aan haar zelf als ze ouder wordt. Ik ken genoeg meisjes die geen gaatjes wilken, maar ook vrouwen die nu wel gaatjes of littekentjes ervan hebben, maar geen oorbellen wikken dragen. Jij kan het dus als mama mooi vinden en waarschijnlijk staat her heel schattig, maar houd de keus lekker aan haar 😉

4 maanden geleden

@TS heel veel verschillende visies en meningen, ik ben benieuwd wat je gaat doen en waarom 🙃🙂

4 maanden geleden

Ik was als kind allergisch en kreeg daar ook problemen mee. Dat zou ik zeker meenemen in je keuze

3 maanden geleden

Gelukkig doen heel veel zaken en juweliers dit pas vanaf een bepaalde leeftijd. Ik zou het nooit doen op zo'n jonge leeftijd. Is toch ook een mooie opsteker ja het halen van je zwemdiploma? Over naar groep 3? Ik vind het nergens naar lijken, een baby (!) met oorbellen. Ordi.

3 maanden geleden

Helemaal niks mis mee, een meisje/ vrouw hoort oorbellen te hebben, maakt ons mooi…mijn idee jong gaatjes laten schieten, max 2.5 jaar….als je het later doet is er dan grote kans dat ze het als traumatisch gaan ervaren en dat het door de leeftijd bijblijft… Laat je niet gek maken, 8 maanden kan met 1 jaar is het ook prima 👌

3 maanden geleden

Ik vind het zo shocking dat het gerechtvaardigd wordt door sommigen dat ‘omdat ze het niet zullen herinneren’ dat het dan juist goed/beter is? Je moet vooral doen wat je zelf wilt, maar rechtvaardig het niet op die manier.