23 Reacties

6 maanden geleden

Ik lees eventjes met je mee. Over 2 maandjes hier ook een operatie (balletje niet ingedaald). Ik vind het ook zo spannend, met name door de narcose.

6 maanden geleden

Als mijn zoontje in het ziekenhuis ligt. Neem ik altijd mee: Pyama Slaapzakje Muziekdoosje Speen Knuffeltje waar hij mee slaapt Flesje Dekentje Luiers etc hoeft niet want dat hebben ze daar

6 maanden geleden

Probeer zelf geen stress te hebben. Dat voelen die kleintje dus probeer te vertrouwen op de artsen in het ziekenhuis. Bereid je goed voor. Maak een briefje waarop je schrijft wat je mee wilt nemen. Ons zoontje is al 2 keer opgenomen dus ik weet hoeveel stress het met zich mee brengt. Achteraf is het mij meegevallen.

6 maanden geleden

Overslagrompers. Het moet gemakkelijk aan en uit kunnen. Vermaak, afleiding. Iets gezonds te eten en drinken voor jullie zelf. Vergeet je zelf niet. Dekentje met geur van thuis. Grote hydrofieldoek. Luiers en doekjes niet nodig, maar check dat even. Kleertjes/pyjama die lekker zitten en gemakkelijk aan en uit kunnen.

6 maanden geleden

Reactie op GHMN

Probeer zelf geen stress te hebben. Dat voelen die kleintje dus probeer te ...
Wat fijn om te horen dat het mee viel! Hoe managede jij je stress?

6 maanden geleden

Als mijn zoontje in het ziekenhuis ligt. Neem ik altijd mee: Pyama Slaapza ...
Dankjewel! Ik had inderdaad anders stapels luiers meegenomen. Wat knap dat je al meerdere keren naar het ziekenhuis bent geweest, respect mama 💪🏻 dat is vast niet makkelijk!

6 maanden geleden

Reactie op Ssjsjnsla

Overslagrompers. Het moet gemakkelijk aan en uit kunnen. Vermaak, afleidin ...
Oe goeie! Hebben ze eten voor kleine guppies in het ziekenhuis? Of moeten we z’n hapjes meenemen?

6 maanden geleden

Reactie op FloorM

Ik lees eventjes met je mee. Over 2 maandjes hier ook een operatie (balletj ...
Ja pffff die narcose vind ik ook spannend. Ze gingen uitleggen hoe dat onder narcose brengen gaat en dat je ze dan niet mag vasthouden 💔

6 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Oe goeie! Hebben ze eten voor kleine guppies in het ziekenhuis? Of moeten w ...
Bij ons in zwolle en groningen hebben ze gewoon flesvoeding en fruit/groente

6 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Ja pffff die narcose vind ik ook spannend. Ze gingen uitleggen hoe dat onde ...
In zwolle mocht dat toen ook niet. Groningen mocht ik hem gewoon op schoot houden en pakte ze hem later van me over en legde ze hem op bed

6 maanden geleden

In zwolle mocht dat toen ook niet. Groningen mocht ik hem gewoon op schoot ...
Goed om te weten, dan ga ik dat toch nog eens vragen. Wie niet waagt wie niet wint 🤷🏻‍♀️

6 maanden geleden

We hebben 3x via spoedeisende hulp in het ziekenhuis moeten verblijven. Totaal 4 weken daar doorgebracht. Denk dat vrijwel alles voor de baby wel genoemd is. Ik zou babykleding meenemen die makkelijk aan en uit kan. Weet niet of je kindje ook infuus krijgt maar dat was best een gedoe steeds met omkleden. Oja en lekker je eigen douchespullen voor de baby (en uiteraard voor jezelf). Verder voor jezelf: Chille kleding, iets om te lezen, tablet, opladers, eten/drinken. Weet niet of er nog broertjes/zusjes zijn? Voor mn oudere dochter probeerde ik t ook beetje leuk te maken met nieuw kleurboek oid. Zodat ze ook wat te doen had als ze (dagelijks)op bezoekuur kwam. Sterkte!🤗

6 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Wat fijn om te horen dat het mee viel! Hoe managede jij je stress?
De operatie was nodig en daarna zou het beter met hem gaan dus dat hield ik in gedachten. We kregen goede begeleiding en mochten tm de ok erbij blijven. Daarna waren we er ook bij toen hij wakker werd. Het wachten is de grootste stressfactor. Vertrouw op de artsen en mij hielp het door te denken dat het allemaal nog erger had gekund.

6 maanden geleden

Reactie op FloorM

Zo spannend hè. Ons zoontje ook maar we zijn eerst doorgestuurd naar Erasmus omdat ze bij ons geen kinderuroloog hebben.

6 maanden geleden

Reactie op CLaudi@

Zo spannend hè. Ons zoontje ook maar we zijn eerst doorgestuurd naar Erasmu ...
Wij moeten ook naar het Erasmus. Ik word nog gebeld voor een concrete datum. Heel spannend

6 maanden geleden

Echt zo fijn al deze reacties, dankjulliewel! Nog een vraagje… ons zoontje mag nu t/m de operatie niet ziek worden… hoe doe je dat in godsnaam? Ik bedoel, hij wordt geopereerd omdat hij chronisch verkouden is en nu moet hij ineens drie weken verkouden vrij zijn 😬 hij gaat een dag per week naar de opvang en we zijn er nu over na aan het denken om hem maar even thuis te houden. Is dat heel overdreven?

6 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Oe goeie! Hebben ze eten voor kleine guppies in het ziekenhuis? Of moeten w ...
Hapjes meenemen. Eten verzorgen ze niet in het Amc in ieder geval. Wij zijn er het eerste half jaar geweest, toen was dat nog niet (echt) aan de orde.

6 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Echt zo fijn al deze reacties, dankjulliewel! Nog een vraagje… ons zoontje ...
Nee hoor. Dat is zeker niet overdreven! Wij hebben onze kleine ook even nergens mee naar toe gekomen. Moest geopereerd worden aan een anusatresie. En hoe kleiner, hoe minder last ze dan hebben. We wilden hoe dan ook alles er aan gedaan hebben dat hij niet ziek werd. Gelukt gelukkig. En de operatie ook.

6 maanden geleden

Reactie op Ssjsjnsla

Nee hoor. Dat is zeker niet overdreven! Wij hebben onze kleine ook even ner ...
Wat fijn dat het gelukt is! We gaan hem inderdaad thuis houden van de opvang. Nog een tip voor anderen die binnenkort een operatie hebben: omdat er in onze provincie mazelen zijn, mogen we hem niet eens naar de opvang doen (mazelen hebben een lange incubatie tijd). De opvang is zelfs even aan het checken of we niet hoeven te betalen voor de dagen dat hij niet komt!

5 maanden geleden

Reactie op FloorM

Herkenbaar. Hier vandaag de grote dag. Rechter balletje wordt nu vast gezet. Vond de narcose ook wel spannend. Op zich ging dat goed alleen hield onze zoon zijn adem in toen hij het kapje op kreeg. Waardoor het iets langer duurde voor hij in slaap was. Nu wachten tot ze klaar zijn.