21 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op LoLo27
Ik denk eerder dat het slaapregressie is.. zou nog wel even doorzetten met ...
Ja dacht ik ook aan inderdaad. Maar als ik erover lees op internet, dan lees ik dat die regressie juist te maken heeft met de overgang naar 1 slaapje? Snap dus niet helemaal hoe dat los van elkaar staat. We proberen haar in ieder geval nu nog al haar slaapjes aan te bieden
3 maanden geleden
Ja wij zijn over op 1 slaapje inmiddels! Heel soms als hij vroeg wakker is powernap van 20min. Hier begon het echt rond 12,5 maand zo te rommelen, hebben t 1 maand volgehouden twee dutjes aan te bieden, maar t werd van kwaad tot erger omdat hij hier dus ook ‘s avonds oververmoeid werd door steeds middagdutje over te slaan. Hij slaapt nu van 11:30-14:00/14:30 en 4u later naar bed ‘s avonds. Gaat prima! Ieder kind is anders, dus zou het gewoon aankijken
3 maanden geleden
Wij zijn juist om die reden overgegaan naar meestal 1 slaapje. Heeeel soms nog een 2e maar dat geeft ze dan ook zelf aan.
3 maanden geleden
Mijn zoontje is ook aan het rommelen met zijn slaapjes, hij slaapt nu 2x max 60min, maar van de week ook maar 30 min. In de avond ook meer onrust maar mijn zoontje haalt het nog niet om naar 1 slaapje te gaan. Dit komt ook omdat hij een vroege vogel is.
Je kan het uitproberen naar 1 slaapje? Je merkt het denk ik snel genoeg of het te snel is of niet. Dit verschilt echt zo erg bij kindjes. succes!!
3 maanden geleden
Hier juist 2 langere slaapjes opeens als we ‘s morgens niet zouden wekken. ‘s morgens nu zo’n 40-60 min, ‘s middags 2-2,5 uur. Heerlijk, maar de deur uit is nu even lastig!
3 maanden geleden
We gaan het gewoon proberen! Hoe lang duurde het bij jullie voor je kindje gewend was aan het nieuwe ritme? Of ging dat heel natuurlijk?
3 maanden geleden
Hier ook sinds een week over op 1 slaapje. Dochter sliep eerst juist twee hele lange slaapjes (2x2/2,5 uur), ik maak haar als het niet nodig is nooit wakker. Paar keer geen middag dut willen doen, nu leg ik haar om 10:30/11:00 uur op bed en dan slaapt ze meestal 2,5 uur. Tot bedtijd is ze meestal helemaal goed, al moet het niet later worden dan 19:00 uur!
Wel fijn met het warme weer ook, goede slaap en dan lekker op pad naar het water! Ze doet dan wel in de auto nog een klein slaapje. Als we thuis blijven, dan doet ze geen slaapje in de middag.
3 maanden geleden
Reactie op momtobexxx
We gaan het gewoon proberen! Hoe lang duurde het bij jullie voor je kindje ...
Hier ging t best snel goed! Wel deed ik dan vanaf 10u wandelen id wagen zodat hij niet actief hoefde te zijn, 11u lunchen en 11:30 in bed. Was even eerste paar dagen beetje wennen, maar daarna ging t snel goed en sliep hij 2,5/3uurtjes id middag. Zou t gewoon aantal dagen proberen en mocht ze ineens gaan spoken snachts, toch weer twee dutjes doen
3 maanden geleden
Tussen 12 en 18 maanden gemiddeld.
Hier slaapt ie de dafen thuis eigenlijk alrijd wel 1 x. Op het dagverblijf leggen ze m er vaak nog 2 x in. Dat houdt ie daar minder goed vol.
Soms slaapt ie zn tweede dutje dan niet maar heeft ie toch gerust dus leg ik m iets eerder op bed en dat werkt ook.
Thuis gaat t prima.
Is nu 14mnd
3 maanden geleden
Ik dacht dat mijn zoontje ook toe was aan een dutje maar na drie dagen, ging hij in de avond zo huilen als hij in bed lag en werd veel wakker in de nacht. Soms ontroostbaar 😢 Ik ben toch weer naar twee korte dutjes gegaan omdat hij denk ik dan toch te oververmoeid/overprikkeld was.