9 Reacties
7 maanden geleden
Wat heftig en snap dat jullie kapot zijn.. ons meisje slaapt sinds kort veel op haar buik deed ze hiervoor nooit en toen lag ze dus ook onder een deken. Onder een nunki kun je niet draaien.. wellicht weer zonder nunki proberen? Of de bedtijd wat eerder rond 1830? Hou vol want ooit komt het goed 😘
7 maanden geleden
En veel sterkte en lief blijven voor elkaar ❤️ (gaat hier nog weleens mis lol)
7 maanden geleden
Misschien ook proberen in haar eigen bedje op haar eigen kamer te blijven? Wij hebben deze fase met de 4 maanden regressie bij ons zoontje gehad. We zijn toen heel consequent op zijn kamer gebleven en het kost wat heen en weer geloop en we hebben behoorlijk wat gebroken nachten gehad, maar hij weet nu wel echt dat zijn huilen gewoon geen zin heeft en hij uiteindelijk toch weer in zijn eigen bedje beland. Sinds 2 weken slaapt hij eindelijk goed de nachten door, maar heeft ons dus behoorlijk wat moeite gekost.
7 maanden geleden
Hebben jullie een oorontsteking uitgesloten? Dat was het bij ons.. Sudderde lang aan totdat de klachten heel erg werden.
7 maanden geleden
Wij hadden dit ook, maar we hebben van een slaaptherapeut het volgende advies gehad en dit hebben we heel strikt uitgevoerd en na een week slaapt hij nu al vier dagen door! Na een vaste avondroutine je kleintje op bed leggen. Mocht ze gaan huilen, dan er naast gaan zitten op een stoel in het donker. Zodat ze je nabijheid voelt, evt hand op haar buikje of armpje. Niet gaan wiegen of andere bewegingen want anders gaan ze daar aan wennen. Net zo lang er naast zitten tot ze slaapt, het huilen is ook een soort ontprikkelen. Dit herhalen elke keer als ze wakker wordt, dus ook om drie uur in de nacht..De eerste keren duurde dit soms een uur! Maar na een paar nachten werd dit minder en gisteravond was het nog maar 10 min en sliep hij van 1900 tot 6! Het is even pittig en ook wel zielig, maar ik merkte echt dat mijn zoontje het huilen ook even nodig had. Zeker na een drukke dag op het kdv merkte ik dat hij meer moest huilen(ontprikkelen).
6 maanden geleden
Reactie op il92
Wij hadden dit ook, maar we hebben van een slaaptherapeut het volgende advi ...
“Nog maar 10 minuten?” Ik schrik hiervan. Ik vind persoonlijk 10 minuten laten huilen al echt aan de lange kant, laat staan langer. En “niet oppakken of wiegen anders gaat je kleintje daar aan wennen” dat zijn van die typische slaap coach uitspraken.
Vanuit ons moederhart stel ik de vraag, wil je dat je kindje eraan went dat je er voor hem/haar bent als het je nodig heeft? Of wil je dat je kindje went dat het huilt en huilt en huilt maar er wordt niet op gereageerd, dus om energie te sparen blijf het dan maar stil.
Ik zou idd medische oorzaken uitsluiten en verder kan je niet veel dan nabijheid bieden. Mijn dochter heeft ook momenten dat ze ontroostbaar is in de nacht. Ook 10 maanden oud, en wij slapen ook samen. Kan een enge droom zijn, kunnen tandjes zijn, kan van alles zijn. Er gebeurt zoveel in dat koppie van ze.
Ik kan als tip geven probeer af en toe ook het eerste deel van de avond slaap mee te pakken. Dus zelf niet te laat naar bed gaan. En wat hier helpt als ze zo overstuur is, is haar op m’n borst leggen. Met haar oor op mijn hartslag. Speentje erin en dan wordt ze wel rustig. Het kan echt zwaar en overweldigend zijn maar het wordt uiteindelijk echt beter! En jullie doen niks verkeerd ❤️