18 Reacties

5 maanden geleden

Ik lees even mee , mijn zoontje 11,5 maanden zou denk ik ook over kunnen naar 1 slaapjes maar vind het lastig

5 maanden geleden

Hier zoontje van net 1 jaar. Hij slaapt van 18.45 tot de volgende ochtend 06.30/07.30. Hij gaat om 10.30 weer slapen en slaapt dan tot ongeveer 13.15/13.45. Dit is nu ongeveer een maandje zo dus met 11 maanden. Hij is vanzelf zijn ochtendslaapje gaan verlengen. Hij sliep eerst van 10.15 tot 11.30/11.45 en deed dan nog een slaapje van 14.45 tot 15.15. Maar dit ging hij steeds overslaan en zijn hem toen gewoon gaan volgen met 1 slaapje. Het is wel een lange ruk van gemiddeld half 2 tot half 7 wakker maar hij red het prima! Ik zou zeggen kijk naar je kindje en niet wat 'moet'

5 maanden geleden

Ik luister niet zo naar wat het cb of wie dan ook zegt, ik volg mijn kind... mij oudste sliep voor haar 2e verjaardag helemaal niet meer overdag (is 2,5 nu) mijn jonsgste word 26 juni 1 en slaapt nog zeker 2x heel soms 3x... ze laten het vanzelf wel merken. Je kan altijd proberen te kijken hoe het 's avonds gaat als ze maar 1 slaapje gedaan heeft

5 maanden geleden

Dochtertje van 1 jaar slaapt sinds bijna 2 maand maar 1 keer overdag. Haar ochtenddutjes werden steeds korter dus de kdv stelde voor om het zo te proberen en dat ging vlot! Rond 8u staat ze op 鈥榮 ochtends, tegen 12u kruipt ze terug in bedje en dit meestal tot 14u/14u30. Om 20u gaat ze naar bed en dat gaat voorlopig toch heel goed zo.

5 maanden geleden

Onze kleine is bijna 1 maar na 2,2-5 uur vallen de oogjes alweer dicht hoor. 1 slaapje gaat hier echt nog lang niet, denk ik. 馃ス

5 maanden geleden

Dochter heeft altijd prima 2 slaapjes gedaan overdag. Het gaat nog steeds goed. Sinds deze week duurt het heel lang voordat ze in slaap valt om 19 uur. Zou dit komen omdat ze dan over dag te veel slaapt. Twee uur s鈥檕chtends en s鈥檓iddag 1 uur.

5 maanden geleden

Reactie op Emmily23

Dochter heeft altijd prima 2 slaapjes gedaan overdag. Het gaat nog steeds g ...
Hoe oud is ze? Wij kregen te horen dat nu max 2 uur per dag zat is (11,5 maand). We wekken hem overigens niet, vind ik zielig 馃槀

5 maanden geleden

Hoe oud is ze? Wij kregen te horen dat nu max 2 uur per dag zat is (11,5 ma ...
Net een een jaar. Ja wakker maken doen wij ook niet. 馃槄

5 maanden geleden

Alle kinderen zijn zo verschillend he, onze kleine man slaapt vaak nog 4 uur overdag en dan toch om half 7 in de avond alweer zijn ogen eruit wrijven 馃ぃ. Denk dat we nog lang 2 slaapjes hebben馃槅.

5 maanden geleden

Reactie op Esje22

Alle kinderen zijn zo verschillend he, onze kleine man slaapt vaak nog 4 u ...
Oh wat heerlijk zeg 馃槀 ben jaloers. Hier altijd altijd al hazeslaapjes overdag vanaf het begin en nu blij als het overdag in totaal 2 uur is. 馃ぃ Ze zijn inderdaad allemaal echt verschillend. Was vroeger zelf ook echt een slaapkop m鈥檔 moeder me altijd wakker maken overal voor en ben het nog steeds whaha. Misschien neemt ze het nog langzaam van me over. 馃ぃ馃ぃ馃ぃ

5 maanden geleden

Onze kleine is bijna 1 maar na 2,2-5 uur vallen de oogjes alweer dicht hoor ...
Hier hetzelfde! Binnen 2 uur ligt hij er weer in voor 45 min馃槆

5 maanden geleden

Is ook helemaal prima! Slaapcoaches adviseren eigelijk pas rond de 18 maanden! Omdat ze dan in staat zijn ervoor en erna langer wakker te kunnnen zijn, maar elk kindje is anders馃

5 maanden geleden

Hoi! Mijn zoontje is 13 maanden en heeft ook nog steeds 2 slaapjes. Van 10 tot 12 en van 3 tot 4. Tegen mij zeiden ze ook vanaf 1 jaar 1 slaapje.. maar dat redt hij echt niet 馃槵 en op de opvang ook nog steeds 2 slaapjes. Dus vind het wel goed en ik zie wel wanneer hij naar 1 slaapje gaat馃槄 Oh en mijn zoontje is meestal Rond 06.30 uur wakker en gaat tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed.

5 maanden geleden

Hier ook, zit hier soms nog op 3 slaapjes zelfs馃槼

5 maanden geleden

Meer mensen die tijdens de overgang naar 1 slaapje juist problemen laat in de avond ervaren? Onze kleine wordt rond 23:00 wakker en is dan heel moeilijk weer in slaap te krijgen.

5 maanden geleden

Bij mijn kindje verschilt het enorm soms 2 of 3 slaapjes. Hij is bijna 1 over 2 dagen

5 maanden geleden

Hier net 1 jaar maar al op 1 slaapje, van 11 tot minimaal 1, soms half 2. Dan om 6 uur weer naar bed voor de nacht (tot half 6/6 uur, dan een fles en nog even verder slapen). Met slapen is hij 'snel' maar eten gaat minder (wil nauwelijks stukjes en drinkt vooral nog uit de fles), onze oudste was precies andersom, die at en dronk alles en had veel slaap nodig. Gewoon je kind volgen wat het beste is

5 maanden geleden

Rond een jaar is er een slaapregressie waardoor het lijkt of ze over kunnen naar 茅茅n slaapje maar vaak is dit nog niet het geval, pas rond 1,5 zoals hierboven gezegd inderdaad! Mijn tweede heeft hier net als mijn eerste destijds nu ook wat meer moeite mee. Proberen eerste dutje niet te lang te laten duren en een vast ritueel aan te houden. Komt vanzelf weer goed :)