40 Reacties

één maand geleden

Pittig zijn ze dan he! Misschien een idee om de ochtendslaap eerste periode te verkorten tot max 3 kwartier. Dan is de ergste slaap eraf maar is hij nog moe genoeg om 's middags te gaan liggen. Als je merkt dat hij op de max 3 kwartier ook niet meer in de middag slaapt, dan over gaan naar 1 slaapje. Maar zeker als hij 4 uur al wakker was, is het erg moeizaam om te rekken tot een uur of 11/12. Dat hij slecht slaapt kan ook te maken hebben met over vermoeidheid. Als hij overdag niet voldoende aan zijn slaap komt, worden de nachten ook onrustiger omdat hij niet goed in de diepe slaap kan komen. Hierdoor is hij overdag misschien gefrustreerder omdat hij moe is en eigenlijk gewoon wil hangen bij mama. Persoonlijk zou ik nu even naar een korte ochtendslaap en een langere middag slaap gaan en kijken of hij daarmee weer beter de nachten door gaat komen.

één maand geleden

Reactie op mommy_2019

Pittig zijn ze dan he! Misschien een idee om de ochtendslaap eerste perio ...
Nou, niet te doen 😔 Ja ik dacht ook al dat het de oververmoeidheid is, wat ik ook niet gek vind met zijn slaapgedrag op t moment. Hoop dat ik het snel recht kan trekken voor hem. Ja ik heb echt nog wel lang volgehouden op 2 slaapjes ondanks dat het soms moeilijk was en dat was ook mijn streven tot 18 maanden, hij is nu 16 maanden. Ik ga dat eens proberen dan! Lukt vandaag in ieder geval nog 😊

één maand geleden

Wij zitten ook echt in een tussenfase.. maar als we sochtends een powernap van max 30 min doen, dan wilt hij smiddags nog slapen. Als hij zijn slaapje sochtends weigert dan gaan we maar wandelen o.i.d. en gaat hij rond 12 uur naar bed. Als we een ochtendje op pad gaan, kan hij overigens prima het op 1 dutje doen.

één maand geleden

Reactie op JAIS93

Wij zitten ook echt in een tussenfase.. maar als we sochtends een powernap ...
Bedankt voor je berichtje, ik moet zeggen, op aanraden van de eerste reactie na 45min wakker gemaakt en hij ligt nu voor het eerst in tijden te slapen voor de 2de keer vandaag. T was een uitdaging haha hopelijk werkt dit nog een tijdje zo

één maand geleden

Reactie op mommy_2019

Pittig zijn ze dan he! Misschien een idee om de ochtendslaap eerste perio ...
Vandaag werkt dit 🤩

één maand geleden

Reactie op Doenjaah

Vandaag werkt dit 🤩
Top! Hopelijk nu die tussenfase ff door en maakt hij straks weer normale nachten en kan hij het goed redden op 1 dutje. Mijn dochter is nu 3 weken over op 1 dut(dan ook gerust 3/3,5 uur) maar heeft soms, zeker einde van de week wel gewoon een ochtend dutje van 3 kwartier en dan gaat ze in de middag nog 2 uur of meer. Dan heeft ze het toch gewoon nodig. Vanmorgen waren we onderweg en is ze in de wagen in slaap gevallen. Heeft ze een half uurtje geslapen en ligt nu vanaf 12:30 al diep in slaap.

één maand geleden

Reactie op mommy_2019

Top! Hopelijk nu die tussenfase ff door en maakt hij straks weer normale na ...
Heerlijk!! Mijn kleine word nu wakker na 1u45 geslapen te hebben. Helemaal prima 🥰 Ja precies, ik wil het ook wel per dag bekijken maar dit is wel fijn als het zo wel lukt! Scheelt een hoop!

één maand geleden

Reactie op Doenjaah

Bedankt voor je berichtje, ik moet zeggen, op aanraden van de eerste reacti ...
Wat fijn! Bij ons lukte 45 min eerst ook! Nu dus niet meer, misschien merk je dat ook over een tijdje. Hier ligt hij nu voor het eerst al vanaf 11.45 en slaapt nu nog. M'n huis is nog nooit zo schoon geweest haha, dat voelt dan echt als een geluksmomentje! Hopelijk komt die tijd voor jou ook weer snel! 💙

één maand geleden

Ohh ik ben benieuwd, hoelang heeft die tijd geduurd dat 45 min nog wel lukte? Ohh heerlijk genieten zeg, voor je kindje maar ook zeker voor jou hihi 😍

één maand geleden

Reactie op Doenjaah

Ohh ik ben benieuwd, hoelang heeft die tijd geduurd dat 45 min nog wel luk ...
Bij mij heeft ze denk ik een dikke maand/ 5 weken ofzo 's morgens 3 kwartier geslapen. Daarna door naar 1x slapen. Heb het zelf vooral uitgesteld omdat ik niet wilde dat ze oververmoeid raakte. Slechte ervaring met de middelste die van baby af aan over vermoeid was en toen hij uiteindelijk goed sliep en overging op 1 slaapje weer in die cirkel terecht kwam. Maar nu vandaag heeft de jongste een kinderwagen slaapje van een half uurtje gehad en van 12:20 - 15:15 geslapen en toen moest ze er echt uit om met de oudste naar zwemles te gaan en ze ligt nu net in bed (18:30).

één maand geleden

Reactie op Doenjaah

Ohh ik ben benieuwd, hoelang heeft die tijd geduurd dat 45 min nog wel luk ...
Ik denk zo'n 2 a 3 weken...

25 dagen geleden

Hallo allemaal, ik dacht dit had mijn berichtje kunnen zijn 😅 dus laat ik gelijk ook die 3 kwartier wakker maken aanhouden en zien of dat werkt. Hij sliep vanochtend van 9:30 tot 10:15 uur. Maar het middagslaapje was alsnog echt lastig en kreeg hem bijna niet in slaap. Uiteindelijk om 14:15 uur met veel moeite toch gelukt. Hoe laat doen of deden jullie kleintjes het middagslaapje na die 3 kwartier ochtend slaap? Ik merk nu toch een wakker tijd van 4 uur en met moeite lukte het slapen. Normaal laat ik hem na 15:30 uur niet doorslapen en maak ik hem wakker om geen problemen in de avond te hebben. Hoe doen jullie dit? Hij slaapt ‘s avonds rond 19:30-20:00 uur. Of is dit een teken dat ik toch eens moet kijken of ik hem niet kan wakker houden tot 11:30 en 1 slaapje aanbieden? Poe zo lastig zijn de laatste weken en de nachten zo rommelig.

25 dagen geleden

Reactie op julia12

Hallo allemaal, ik dacht dit had mijn berichtje kunnen zijn 😅 dus laat ik ...
Hij is trouwens ook altijd al 5:00 of 5:30 uur wakker en neem hem dan tot 5:30 of 6:00 uur bij ons in bed wakker

25 dagen geleden

Toen mijn dochter nog kort sliep en 's middags lang werd ze rond 6:30 wakker, rond 10 uur naar bed tot 10:45 en dan van 14:00 - 16:00. Dan om 19:00 weer naar bed. Dat verschoof naar 10:30-11:15 dan van 15:00-16:30 slapen en om 19:00 naar bed. Toen ook dan de middag weer flink spoken werd ben ik d'r naar 1 slaapje gaan doen. Nu slaapt ze 1x van 12:30-15:30/16:00 en is ze einde van de dag ook echt afgedraaid. Is ze om 18:30 echt wel klaar met de dag. Maar kan ook spelen dat er nu veel virussen rond waaien waar ze misschien last van heeft.

25 dagen geleden

Reactie op julia12

Hallo allemaal, ik dacht dit had mijn berichtje kunnen zijn 😅 dus laat ik ...
Ja, hier ging hij dan idd ook van 14.00 tot 15.30/16.00 naar bed.. en dan rond 19.30 weer..

24 dagen geleden

Vraag me niet hoe maar hier is het gelukt 1 slaapje hij komt om 8 uur bed 12:30 slapen tot 15:00 en 8 uur wer in bed soms slaapt hij pas om 20:15/30

24 dagen geleden

Vraag me niet hoe maar hier is het gelukt 1 slaapje hij komt om 8 uur bed 1 ...
Ja, 't lukte 2 dagen om sochtends 45 min te slapen en dan een 2de langer slaapje maar ik moet hem denk ik maar gaan dwingen op 1 slaapje want dit is dikke ellende, straks weer vanaf 10u al wakker. Word er echt gek van inmiddels.

24 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Ja, 't lukte 2 dagen om sochtends 45 min te slapen en dan een 2de langer sl ...
Herken je verhaal heel erg hier deed zoontje nog maar 15 minuten powernap om te over bruggen tot half 1 en toen die 15 minuten weg gelaten en dan tussen 12 en half 1 naar bed en dat is nu dus half 1 geworden

24 dagen geleden

Dat kan ik dan ook nog wel proberen alleen meneer is 6u of al wat eerder wakker dus evt wat eerder weer op bed leggen dan. Werd hij niet chagrijnig wakker na 15 min? :)

24 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Dat kan ik dan ook nog wel proberen alleen meneer is 6u of al wat eerder wa ...
Hier werd hij ook heel vroeg wakker ja na 15min was die wel humeurig ja maar zodra hij de hond in de smiezen kreg was zijn bui alweer over ben blij dat ik heb door gezet hij slaapt nu stuk beter snachts