21 Reacties

5 maanden geleden

Wij hadden een paar dagen voor haar verjaardag een nieuw pak opvolgmelk moeten kopen, maar hebben vanaf toen gewoon halfvolle melk gegeven eigenlijk. Ik dacht we zien wel of het goed gaat, zij drinkt het net zo goed en heeft nergens last van. Ik warm het ietsje langer op in de magnetron, want het komt uit de koelkast en is kouder dan kraanwater. Ook met de papfles mengt het prima, wij zijn blij!

5 maanden geleden

De nummers opvolgmelk is allemaal commercie,😉 hier alleen nummer 1 gegeven aan beide Mijn mannetje word de 26e 1 jaar was de kv al wat aan het afbouwen en nu eigenlijk alleen nog maar halfvolle melk, ik maak het wel warm want koud neemt hij het niet. Hij heeft voldoende aan volledig mee eten wat.wij eten en dan 300ml melk per dag

5 maanden geleden

Wij gaven nog 3 flesjes, geven nu ‘s morgens nog pap met opvolgmelk en hij krijgt ‘s avonds voor het slapen gaan nog een klein flesje opvolgmelk. Met de lunch krijgt hij halfvolle melk, hou de beker onder de hete kraan zodat de ergste kou er vanaf is 😊 Ijskoud uit de koelkast drinkt hij niet haha We blijven nog deels opvolgmelk geven omdat zijn groei een beetje achterloopt

5 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

De nummers opvolgmelk is allemaal commercie,😉 hier alleen nummer 1 gegeven ...
In opvolgmelk zit; Iets meer koolhydraten Iets hoger eiwitgehalte Meer vitamines en mineralen Het is dus echt niet enkel “commercie”. Ons is het aangeraden wél te doen bij 6 maanden door het Sofia kinderzh. Die hebben er vast wel verstand van, lijkt me 🤗 Dreumesmelk raadde ze nu af hier, omdat z’n groei goed is, en er dan juist weer teveel van bovenstaande binnen kan komen (of zoiets was het) 🤣

5 maanden geleden

Same here. Begin volgende maand gaan we over op halfvolle melk Onze GGD consulente gaf aan dat 300ml zuivel per dag genoeg is, inclusief yogurt. Ze zei dat je het met poeder (of borstvoeding) kunt mengen als je baby moet wennen aan de smaak. En dan de combi afbouwen en meer "gewone" melk geven. Ze oefenen al met halfvolle melk op de opvang (2 dagen per week). We hebben waarschijnlijk de laatste pot melkpoeder gekocht. Mijn zoontje drinkt heel graag water en is een beetje klaar met zijn flesjes (behalve 's nachts als hij onrustig is) dus ik verwacht dat hij de nieuwe fase wel goed in gaat 😃💙

5 maanden geleden

Ik heb het gewoon gegeven. Had geen fles in de ochtend gegeven en melk en een boterham. Ze keek even heel raar maar nu drink ze het in de ochtend en middag. 2 kleine bekers 🥰

5 maanden geleden

Reactie op Soliria

Ik heb het gewoon gegeven. Had geen fles in de ochtend gegeven en melk en e ...
Gewoon zonder te mengen?

5 maanden geleden

In opvolgmelk zit; Iets meer koolhydraten Iets hoger eiwitgehalte Meer vit ...
In de nummer 2 zit zelfs meer suiker dus ik ben er niet aan begonnen🙈

5 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Verschilt per merk, wij gebruiken Nestlé en daar zit in de nr 2 veel minder suiker en juist wel meer ijzer 😊

5 maanden geleden

Reactie op Felimba

Verschilt per merk, wij gebruiken Nestlé en daar zit in de nr 2 veel minder ...
Oke dat zou kunnen natuurlijk, in die ik gebruikte was dat wel het geval

5 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Er is niks mis met minimale hoeveelheid suiker, maar ieder z’n ding ☺️

5 maanden geleden

Er is niks mis met minimale hoeveelheid suiker, maar ieder z’n ding ☺️
Ownee dat zeg ik ook niet maar ik vind het onnodig om meer toegevoegde suiker te geven in de kv, maar dat ben ik haha

5 maanden geleden

Ik ben bij allebei rond hun eerste verjaardag gewoon in 1 keer overgestapt op gewone melk. Ze drinken het allebei goed en verder ook nergens last van. Ik maak het voor de rest hetzelfde als poedermelk. Even opwarmen in de magnetron. Dreumesmelk mag hier op het KDV niet, daar zit volgens hen teveel suiker in. Ik heb qua kunstvoeding gewoon altijd 1 gegeven.

5 maanden geleden

Geven jullie het dan ook nog in een fles of bekertje ? Ze drinkt hier 3x de fles nog en water uit een munchkin beker. Ze drinkt natuurlijk niet zoveel achter elkaar uit de beker dan als uit de fles ..

5 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Geven jullie het dan ook nog in een fles of bekertje ? Ze drinkt hier 3x d ...
Wij geven het uit een rietjesbeker, tijdens het broodje om de zoveel hapjes een slok, dan zit ie toch snel op 100-150ml aan melk wat hij drinkt 😊

5 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Geven jullie het dan ook nog in een fles of bekertje ? Ze drinkt hier 3x d ...
Fles voor het slapengaan 100 ml En 210 met pap iedere ochtend

5 maanden geleden

Reactie op Soliria

Ik heb het gewoon gegeven. Had geen fles in de ochtend gegeven en melk en e ...
En s’avonds niks meer?

5 maanden geleden

‘s morgens ipv de fles is hier volle yoghurt met ontdooide frambozen/blauwe bessen een grote hit! Zo krijgt ze ook zuivel binnen, en ze vindt het heeerlijk!

5 maanden geleden

Reactie op Np22

En s’avonds niks meer?
Ja wel in de avond een fles en soms in de middag nog

5 maanden geleden

Hoeveel melk geven jullie? En wat voor melk? In de ochtend en avond de melk opwarmen? Consultatiebureau zei liever niet meer in fles maar ik denk dat hij never gaat slapen dan in de avond😂