18 Reacties

9 maanden geleden

Het is nooit bewezen dat pap helpt bij doorslapen. Zou zelf eerder kijken naar wat er verder overdag ingaat en dan vooral het avondeten. Maar doorslapen tot de echte ochtend doen sommige kindjes nou eenmaal (voorlopig) nog niet. En suikers… krijgt die hier al in overvloed sinds z’n tijd in m’n buik dus zal je mij niet over horen 🤣❤️

9 maanden geleden

Het is nooit bewezen dat pap helpt bij doorslapen. Zou zelf eerder kijken ...
Ah dankjewel! 😊 Ik vind het gewoon gek dat hij dan gewoon echt honger heeft omdat hij voorheen doorsliep. Die hele fles gaat leeg. Ik dacht dat ik hem genoeg aanbiedt overdag maar ik ga het is even opnieuw bekijken. Hij is namelijk een zeer lange jongen. Met 8,5 is hij al 77 cm en 10,5 kilo. Goed in verhouding volgende CB maar heeft dan denk ik ook meer nodig dan een veel kleiner kindjes.

9 maanden geleden

Reactie op zomerbaby1

Ah dankjewel! 😊 Ik vind het gewoon gek dat hij dan gewoon echt honger heef ...
CB vind alles goed binnen de lijntjes, maar als jouw knul zo lekker groot is al (heerlijk) heeft hij misschien overdag wat steviger voedsel nodig. Ik zag hier een topic al over in de juni groep volgens mij. Niet perse vaker eten geven, maar met meer calorieën etc. Ik ben toevallig ook nu aan het zoeken naar recepten, geef mijn kleine echt teveel “makkelijke zooi” (pot/zakje). 🤣

9 maanden geleden

Ik zou ook kijken of je overdag wat meer kunt geven. Ze bouwen overdag als het ware een voorraadje op voor de nacht. Papfles hielp hier nooit met doorslapen, ze kregen er juist eerder onrust van (last van hun buik). Kleine man drinkt hier savonds soms maar 80cc en weigert de rest vd fles maar slaapt toch door.

9 maanden geleden

CB vind alles goed binnen de lijntjes, maar als jouw knul zo lekker groot i ...
Potjes zijn echt niet zo slecht als veel mensen denken hoor 😉 zit juist alles in wat ze nodig hebben in goede verhoudingen (eiwitten, koolhydraten etc)

9 maanden geleden

Potjes zijn echt niet zo slecht als veel mensen denken hoor 😉 zit juist al ...
Ja bedoel meer de fruitpotten ook, het is zo easy en goedkoop om het zelf te maken met bijvoorbeeld banaan 🤣 ben gewoon echt rete lui en wil wat meer qua voeding voor hem gaan betekenen Potje krijgt die elke avond; pasta bolognese 😂 want verder wil die vrijwel niks of eet die maar de helft of minder anders dus dikke prima zo

9 maanden geleden

Potjes zijn echt niet zo slecht als veel mensen denken hoor 😉 zit juist al ...
Klopt enkel bevatten ze geen vetstof. De kinderarts zei om er minimaal een eetlepel vet stof aan toe te voegen (voor ons kleintje 3 eetlepels omdat hij niet genoeg bijkomt). Vooral die van little Maryam kwamen als beste uit de test zonder toevoegingen van onzin had ik gelezen/opgezocht

9 maanden geleden

Als dit eerst niet zo was, kan het ook zijn dat hij in een ontwikkeling/groeispurt zit, dan hebben ze best wel meer honger... overdag wat meer vastvoedsel geven misschien?

9 maanden geleden

Ik zou ook kijken of je overdag wat meer kunt geven. Ze bouwen overdag als ...
Ga ik doen bedankt!

9 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Als dit eerst niet zo was, kan het ook zijn dat hij in een ontwikkeling/gro ...
Jaa dat kan het zeker zijn! 😄

9 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Klopt enkel bevatten ze geen vetstof. De kinderarts zei om er minimaal een ...
Wat doe je er dan bij ☺️☺️

8 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Klopt enkel bevatten ze geen vetstof. De kinderarts zei om er minimaal een ...
Wij geven idd standaard een scheutje olijfolie erdoorheen ook zodat hij makkelijker kan poepen

8 maanden geleden

Wat doe je er dan bij ☺️☺️
Ik gebruik olijfolie, maar je mag gerust afwisselen met andere vetstoffen! Koolzaadolie, maïsolie, boter,…

8 maanden geleden

Wij geven idd standaard een scheutje olijfolie erdoorheen ook zodat hij mak ...
Onze kleine poept al zat haha zou die nog meer gaan kakken ervan?

8 maanden geleden

Wij geven idd standaard een scheutje olijfolie erdoorheen ook zodat hij mak ...
Nou heb er een lepel olijfolie bij gedaan hoor 🤣 ben benieuwd

8 maanden geleden

Onze kleine poept al zat haha zou die nog meer gaan kakken ervan?
Niet meer maar de kleine poepte hier soms echt keiharde keutels. En door de olie werd het soepeler. Hier ook elke luier poep, echt niet normaal 😅

8 maanden geleden

Wij hadden hetzelfde probleem, wij geven nu deze pap voor het slapen, niet door ze melk heen maar gewoon zo geven. Sindsdien slaapt hij eindelijk door.

8 maanden geleden

Reactie op bebehs

Wij hadden hetzelfde probleem, wij geven nu deze pap voor het slapen, niet ...
Hier werkte het juist als een blikje red bull. Giga druk, elk uur wakker en binnen een paar uur schijten 😂