24 Reacties
2 maanden geleden
Hier pakt mijn zoontje ook iedere sprong en slaapregressie mee en dat vind ik echt fan-tas-tisch, in sarcastische zin 🤨
Dan is hij bij anderen ineens ook super leuk maar hier thuis/bij mij is het dikke ellende. Ook 6 tanden tegelijk.
Zo erg dat ik er zelf ook mentale breakdowns van krijg 😮💨 het drukt echt een stempel op de dag. Het zou hier nog 5 dagen moeten duren en ik hoop echt dat het daarna weer een stuk normaler en vooral vrolijker gaat, want dit vind ik ook wel echt een gradatie hoger dan het vorige "pittig" 😅😅🫠
We zitten de tijd maar even uit, probeer er voor hem te zijn en lekker veel knuffels te geven/afleiding te geven, en als ik er zelf doorheen zit dan zal hij t op dat moment toch even iets meer zelf uit moeten zoeken, mama kan niet toveren 🙈
2 maanden geleden
Jaaa hoor hier ook herkenbaar helaas. Kan slecht zelf spelen. Als iets niet naar wens gaat meteen kwaad.
Hier ook 2 kiezen in aantocht dus vandaag helemaal niet te genieten🫣 gelukkig wel weer lief want wou alleen bij mama plakken😋
Maar jaaaa hij is pittig.. en er zit volgensmij ook een kneiter slaapregressie bij. Afgelopen nacht klaar wakker, staand in bed.. en niet in slaap te krijgen, moest heel veel andere dingen doen blijkbaar
2 maanden geleden
Ja is heel heftig hij is snachts heel onrustig aan het slapen of hij word telkens wakker mijn man en ik zijn al de hele nacht wakker word een lange lange dag
2 maanden geleden
Zo blij om dit te lezen. Hier is t juist van t zelfde... s avonds doodmoe maar niet willen slapen. Gaat normaal om 18u30 naar bed, maar we krijgen hem tegenwoordig pas in slaap om 20u/20u30. En hij huilt vaak s nachts waardoor we moeten opstaan. Vannacht was toch extreem, van 2u tot 4u wakker geweest 😴 ben midden in de nacht gaan wandelen om hem in slaap te krijgen. Daarbij ben ik 21 weken zwanger dus het is echt heel pittig. Hopelijk passeert deze fase snel 😩
2 maanden geleden
Pff hier is het ook mega heftig als het aankomt op geduld hebben. Alles moet gebeuren als meneer het wil. Schiet het niet op met het broodje smeren? Zet hij het op een krijsen. Lukt iets niet? Zelfde verhaal .. echt heftig. We merken dat het opvoeden nu echt begint, want hij begint erg slim te worden nu ook. Ben blij als hij straks leert wat geduld hebben betekend😅
2 maanden geleden
Zooo dan hier ook! Normaal altijd blij tevreden en nooit drammen of huilen, maar de laatste dagen als het hem niet aan staat meteen brullen. En me dan aankijken met zo’n tuitmondje. Ik heb een beetje het gevoel dat het opvoeden nu begint. T liefst knuffel ik hem de hele dag als hij zo humeurig is maar denk dat ik z’n gedrag niet moet stimuleren haha lastig
2 maanden geleden
De dagen worden steeds heftiger de hele dag door huilen gillen en drift buien de afgelopen 48 uur maar 2 uur geslapen ik ben zo moe en mijn man vind het nu ook erg pittig worden ook hij slaapt bijna niet meer lnog meer mensen die het zo heftig mee maken? Hulp van anderen is er helaas niet
2 maanden geleden
De dagen worden steeds heftiger de hele dag door huilen gillen en drift bui ...
Zouden het misschien ook tandjes kunnen zijn? Ons zoontje heeft nog maar 4 tanden bij 15 maanden en we merken dat zijn gebit op knappen staat. We denken dat zijn humeur ook samen hangt met pijn bij hem.
Ik zou met je man afspreken, zolang jullie kindje zo slecht slaapt om savonds af te wisselen? Hebben jullie desnoods een zolder waar tijdelijk een bed kan staan?
Sterkte mama 😘
2 maanden geleden
Mijn hemel ik dacht dat de pittige fases wel zo’n beetje achter de rug waren. Dit lijkt tandjes, sprong, en slaapregressie in één 😵💫
2 maanden geleden
Reactie op EsseBb
Zouden het misschien ook tandjes kunnen zijn? Ons zoontje heeft nog maar 4 ...
Hoi mijn zoontje is bijna 15 maanden en zijn 16de tandje komt nu door ik denk dat het een fase is hij word sochtends om 5 uur wakker vandaag half 6 en wil dan niet meer slapen nu net maar weer op bed gelegd en dan om 12 uur weer sochtends is power napje
2 maanden geleden
Hier beetje het zelfde. Ook alles uitproberen en uitdagen. Alles doen wat niet mag. Boos worden als hij zijn zin niet krijgt. Hier eet hij ook super slecht en gooit alles op de grond. Slapen gaat opzich wel goed gelukkig. Wel dat hij wat langer wakker blijft in bed maar niet dat hij vervelend doet. En hier krijgt hij ook 4 kiezen tegelijk. Waardoor ik dus hoop dat hij daarom niet wil eten.
Ik herken hem zo helemaal niet want hij was super makkelijk, en eten ging alles erin. Hoop ook dat dit dan maar die sprong is..
2 maanden geleden
pff t is echt drama. m'n man kan hem op het moment al helemaal niet rustig in bed krijgen dus ik ben altijd de shaak (ruim 39 weken zwanger). nu is r wel weer gelukt maar ons zoontje kan Hein niet zelf zonder mijn hulp in slaap vallen. hij krijst de hele boel bij elkaar.
voorheen was t flesje geven, welterusten en z'n bedje in een ging zelf lekker slapen. verheug me nu al op de tijd dat dit weer terug komt... hij is ook kapot en over vermoeid ondanks 2 slaapjes op de dag... hopelijk is t heel snel voorbij. zowel overdag als savonds drama namelijk...
2 maanden geleden
Reactie op KIM19983
Hier beetje het zelfde. Ook alles uitproberen en uitdagen. Alles doen wat n ...
Same here! Boos boos en nog eens 😤. Vooral als iets niet lukt of mag (zoals met een steakmes spelen😂, zwaar onredelijk).
Lang wakker en niet willen slapen (spelen in bed). Slecht eten… Van 2 broodjes naar een halve in de middag. Avond eten ben ik blij als ze 3 happen eet. Ze was een grote eter.
Geen tanden die doorkomen volgens mij.
Deze fase mag heeeel snel voorbij zijn😂