35 Reacties

3 maanden geleden

Niet veel.. taart, die, mama, papa, oops

3 maanden geleden

Ja best wel! Papa, mama, auto, tillen, eten, die. En schudden met z’n hoofd als hij iets niet wil 😅

3 maanden geleden

Reactie op LoLo27

Niet veel.. taart, die, mama, papa, oops
Dat is in ieder geval al wel iets😁

3 maanden geleden

Hier een aantal woordjes zoals, die, papa, appel, apo (opa), ette (eten), op, aai (dieren), nee, haro (hallo). Het is ineens heel snel gegaan met de taalontwikkeling. Zoon is 13 maanden.

3 maanden geleden

Hier zegt ons zoontje: mama, papa, die, dlaar (klaar), lekker, kijk, kijken, en sinds vandaag brengt hij de tv afstandsbediening naar mij toe wijzend naar de tv en zegt “boema” geeen idee wat hij daarmee bedoelt. (Bumba kan het niet zijn want dat laat ik hem nooit kijken)

3 maanden geleden

Best wel vind ik. Mama, die, daar, nee, nijn (nijntje), aabei (aardbei), dees, eten, ije (ijsje). Gaat zo snel ineens, constant aan het kopiëren behalve met papa dat weigert ie nog haha iedereen die hem verzorgd is mama 😅

3 maanden geleden

Nee niet veel alleen mama papa tag tag(dagdag)😂 maar mijn zoontje wordt ook 3 talig opgevoedt dus kan ook hieraan liggen. Bij mijn oudste was dit ook het geval en de logopedist gaf aan dat het door de 3 talen

3 maanden geleden

Hier nog niet heel veel, alleen mama, dada, oh-ooh als ie iets wegsmijt🤣, ba (bedoelt ie de kat Simba mee maar alle katten zijn nu omgedoopt tot ba🤣) en ja, alhoewel ik niet weet of hij de betekenis van ja al snapt

3 maanden geleden

Hier zegt ze; mama, die, daa(r), haai(als in hallo) Eef(grote zus), jam(Bram, grote broer) en soms "eejsen" of iets wat op eten lijkt, dat bedoelt ze daar dan mee. Ze zegt ook ja en knikt dan en nee is alleen schudden. Het ene kindje is nu eenmaal sneller met taal/spreken en het andere kindje is weer bv motorisch handiger. Ieder kindje ontwikkelt op zijn/haar eigen tempo en begint met hun eigen interesse.

3 maanden geleden

Hier alleen als hij huilt papa en mama. Die, oke Ja Nee en de naam van de hond en kat op zijn manier

3 maanden geleden

Happen en papa, meer niet 🥲🤣❤️

3 maanden geleden

Reactie op FloorM

Best wel vind ik. Mama, die, daar, nee, nijn (nijntje), aabei (aardbei), de ...
Oh en de heeeele dag bah haha

3 maanden geleden

Nee hoor nog niks hij is veel te druk met oefenen met los staan enz, hij doet motorisch veel nu dus spraak volgt dan later, helemaal prima

3 maanden geleden

Wat ze al duidelijk kan: Mama, papa, oma, opa, bal, eten, ja, nee, die, Mimi (van het boek ‘Heksje Mimi’).

3 maanden geleden

Reactie op 9gag

Wat ze al duidelijk kan: Mama, papa, oma, opa, bal, eten, ja, nee, die, Mim ...
En 4 dieren kan ze nadoen (hond, koe, geit, ratelslang🤣(rrrrr)). 13 maanden. Is ze nu!

3 maanden geleden

Hier zegt hij ook niets, heel anders dan mijn oudste zoon. Maar hij is motorisch ook te laat. In het begin dacht ik dat hij nooit zal omrollen(10 mnd), tijgeren (9), kruipen (1 jr), zelf zitten, staan. Hij doet nu alles op eigen tempo. Praten heb ik ook los gelaten.

3 maanden geleden

Hier ook niks, buiten Daaadaaaadaaaa En ieeeehhhhh Papaaaappaaaapaapaa Dus nee geen woorden 😅 Ik maak me er niet zo druk om, ze begrijpt al wel heel erg veel.

3 maanden geleden

Nee nog niks hoor. Af en toe wat gemompel en op. Maar wel veel kletsen en zingen maar gewoon geluiden dus.

3 maanden geleden

Haha lekker rustig, hier heb ik vannacht 100x papa gehoord in een vrolijke toon toen meneer wakker was🤣 iets minder relaxt om 3 uur s nachts.😅 Verder mama, eten, die, kijk, drinken(probeert hij, maar word inken), luier en mijn vader en mijn man hebben hem geleerd om ouwe te zeggen🤣🤣 Die vent gaat de oren van onze kop af kletsen later, merk ik al. Hier ging ons zoontje vaak ineens klanken laten horen die hem lukte bijvoorbeeld kk kk kkkkk en dan gingen we allemaal woordjes met de k zeggen. Zo gingen we steeds met een nieuwe klank nieuwe woorden oefenen/laten horen dat hij die ook kan gebruiken.

3 maanden geleden

Kijktip: bluey-babyrace 🩷💙 Ieder kind op zijn/haar eigen tempo