15 Reacties
5 maanden geleden
Het is heel normaal als kindjes snachts nog willen drinken. Ik drink zelf snachts ook een glas water leeg. Geef zelf nog borstvoeding en ons dochtertje drinkt gemiddeld 5x per nacht, soms nog extra water erbij. Met uitschieters naar 10x. Overdag drinkt ze goed water en 3 goede voedingen dus ze komt echt niet te kort.
Slaapt jullie zoontje veel met zijn mond open? Of kwijlt hij veel (misschien ook wel door de speen evt.)? Want daardoor kunnen ze dorst/een droge mond krijgen. Maar misschien is het gewoon ook deels contact wat hij zoekt.
Het is mega pittig, maar hopelijk wordt het snel minder
5 maanden geleden
Iedereen vindt wat anders normaal, dus geen judgement hier. Maar vanuit mijn perspectief zijn nachtvoedingen en dus ook zoveel water niet nodig. Het lijkt dan eerder op een gewoonte of slaap associatie en bijna eigenlijk op een omgekeerd voedingschema schema (even googlen). Ik denk met hulp van een slaapcoach, je echt weer door kan slapen en dit kan oplossen! Succes, hopelijk snel beter!
5 maanden geleden
Reactie op Annaa90
Wow mama.. 10x per nacht bv? Hoe dan? 😱🙏🏽
10 x is mega veel, lijkt me ook niet perse goed voor de nachtrust 🥹 pittig zeg
5 maanden geleden
Hij krijgt pap als ontbijt, fruit tussendoor, ca 2 boterhammen lunch, cracker oid tussendoor, en eet heel goed met de pot mee. De hele dag door krijgt hij water aangeboden maar ik vind dus dat hij daar echt te weinig van drinkt. Af en toe een slok. Dus dat is ook mijn vraag; hoe krijg ik hem meer aan het drinken overdag. Ik denk dat hij namelijk snachts inhaalt.
5 maanden geleden
Reactie op Hali16
Hij krijgt pap als ontbijt, fruit tussendoor, ca 2 boterhammen lunch, crack ...
Kip en t ei... snachts dus niet meer geven en dan gaat hij overdag meer drinken. Is even doorbijten en worden een paar zure nachten, maar na een nacht of 3 a 4 houdt het wel op. Maar je kan dat ook samen met een slaapcoach doen op verschillende manieren afhankelijk wat bij je past.
5 maanden geleden
Reactie op Hali16
Hij krijgt pap als ontbijt, fruit tussendoor, ca 2 boterhammen lunch, crack ...
En nog yoghurt als toetje ofzo?
5 maanden geleden
Reactie op Kamila92
Ik zou eerder denken dat het honger kan zijn?
Mijn dochter krijgt nog veel ...
Hij eet dus wel goed, en ik vind ook best veel vergeleken met andere kindjes om ons heen. Alleen overdag drinkt hij nauwelijks. Ik heb hem nu tussen de middag 200 ml met 2 schepjes opvolgmelk gegeven, dat vindt hij lekker en gaat er wel goed in. Dus nu met avondeten ook geven denk ik?
5 maanden geleden
Reactie op Hali16
Hij eet dus wel goed, en ik vind ook best veel vergeleken met andere kindje ...
Onze dochter at abnormaal veel 2 weken lang rondom haar 1e verjaardag dus wie weet heeft die ook (tijdelijke) behoefte aan meer vanwege ene of andere groeisprut.
3 flessen opdrinken alleen vanwege dorst klonk voor mij wat gek, vandaar mijn opmerking. Ik neem zelf eventueel enkele slokjes water en ga verder slapen. Je kent je zoontje het beste ☺️
5 maanden geleden
Nacht voedingen tot 18 maanden (en ook daarna maar ten minste tot 18 maanden) zijn normaal en kunnen ook tijdelijk terug komen (tijdens sprongetje/ziekte) dus misschien wel gewoon honger?