17 Reacties

één jaar geleden

Anders even een magnesium voetenbadje voordat je gaat slapen?

één jaar geleden

Wat voor ontspannende oefeningen heb je gedaan? Ik heb een poos geleden gehad dat ik enkel en alleen kon gaan slapen (en doorslapen) wanneer ik vlak voor het slapen gaan yoga oefeningen deed. Dit deed ik dan 30 minuten en dan ging ik daarna gelijk naar bed (geen tv of telefoon meer etc.). Dit heeft mij destijds erg geholpen. Een magnesium voetenbadje kan idd ook erg helpen.

één jaar geleden

Pffff ik heb echt precies hetzelfde! Klaaaaar wakker rond 2/3 uur snachts. En overdag moe… geen tips helaas. Maar wel gelezen dat het erbij hoort..

één jaar geleden

Hier hetzelfde, hoorde al van iemand: de gebroken nachten beginnen al voor de geboorte 😂 Ik moet standaard 2-3x plassen en lig vaak nog een uurtje klaar wakker in bed 😕 Heb ik denk ik sinds ik ook 6 weken ben, ben nu 10+5 en wordt helaas nog niet beter

één jaar geleden

Ik heb dit echt precies hetzelfde alleen dan om 4u snachts. Lig dan 1/1,5 u wakker, val eindelijk in slaap en 07:15 gaat de wekker. Heb ook geen tips helaas.. ik probeer savonds op de bank maar niet te slapen en niet al te veel te drinken savonds maar tot nu toe geen succes 😅😂

één jaar geleden

Magnesium tabletten helpen mij wel!

één jaar geleden

Ik heb dit ook! Naar de wc moeten en klaarwakker zijn! En dan lekker gaan liggen malen… Ik focus op mijn eigen ademhaling of als dat niet werkt op die van mijn man. Dan adem ik in zijn tempo mee, vaak werkt dit goed!

één jaar geleden

Klinkt zo herkenbaar allemaal. Fijn om te lezen dat meer dames hier last van hebben! 🙈

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde verhaal. Ik ben weer haptotherapie gaan doen, dat helpt wel voor de algehele spanning. Ik merk sinds ik daar weer heen ga, ik wat minder onrustig ben. Ik probeer mij er aan over te geven en ga lezen, dan lukt het op een gegeven moment om wel weer in slaap te vallen. Verschilt wel per nacht! Ik probeer ook, als het kan, in de middag even een dutje te doen. Ben normaal geen middag slaper, maar soms lukt het nu wel.

één jaar geleden

Precies het zelfde. Sinds ik 5 weken ben.

één jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde, inslapen is geen probleem. Maar als ik dan midden in de nacht ben gaan plassen is het feest compleet. Mijn verloskundige zei ook dat het erbij hoort, ze noemde het al voorbereiding op wanneer je kindje er is. Dutjes zijn niet aan mij besteed en deze week was ik echt op na een drukke week op het werk. Hele tijd duizelig dus ik ben paar dagen thuis van werk en nu echt aan het bekomen.

één jaar geleden

Precies hetzelfde hier! Heb nu denk ik een maand lang geen normale nacht van 8 uur slapen gehad. Om de twee uur lig ik steeds wakker. Het voelt alsof het de hormonen zijn, voelt als een storm die m’n hele lichaam overneemt en wakker maakt. En dan ook soms best wel erge anxiety die erbij komt kijken terwijl ik niet echt lig te piekeren.. heel vreemd en vooral irritant. Ben kapot! Magnesium geprobeerd maar helpt alleen met inslapen, geen schermen of ander licht, etc etc werkt allemaal niet. Valeriaan mag niet denk ik, zijn er andere natuurlijke slaapmiddelen die wel aan te raden zijn?

één jaar geleden

Reactie op p_i_e_p

Precies hetzelfde hier! Heb nu denk ik een maand lang geen normale nacht va ...
Oeps, vandaag gehoord dat extra magnesium dus niet mag boven op een zwangerschaps multivitamine, maar valeriaan wel!

één jaar geleden

Herkenbaar en ik moet je zeggen, in t tweede trimester was dit minder erg om in t derde trimester weer te beginnen 😮‍💨. Iets met hormonen en t schijnt in t derde trimester dat je lijf zich al aan t klaarmaken is om te wennen aan minder slaap 😵‍💫. Nu zwanger van de derde en moet zeggen dat ik voorheen al chronisch moe was, rond de 7-10 weken echt een dip heb ervaren (lees: om 20u lag ik elke avond in bed). En nu gaat t weer iets beter.. Mijn tip: zoek een comfortabele houding en ga ontspannen liggen. Dan rust je zoveel mogelijk uit. Probeer evt rustgevende muziek of geluid als je merkt dat je toch wel veel gaat nadenken of ga je ademhaling tellen. Dit laatste helpt mij heel erg. 3 seconde inademen, 1 seconde vasthouden, 3 seconde uitademen en 1 seconde vasthouden. Succes iig!

één jaar geleden

Reactie op p_i_e_p

Oeps, vandaag gehoord dat extra magnesium dus niet mag boven op een zwange ...
Ik lees overal dat dat geen kwaad kan boven een bepaalde dosering - en dan nog alleen eventuele darmklachten als gevolg.. Heb je die info van de verloskundige/gyn? Dan moet ik ook maar eens gaan opletten..

één jaar geleden

Reactie op Vos89

Ik lees overal dat dat geen kwaad kan boven een bepaalde dosering - en dan ...
Ja van de verloskundige inderdaad. Ik was heel verbaasd maar 400mg is teveel blijkbaar, vooral als je al multivitamine neemt.

één jaar geleden

Hier ook. Ik probeer het niet erg te vinden en wat te eten, misschien wat te lezen of zappen en slaap dan weer verder. Helpt om niet te veel zorgen te maken dat je niet kan slapen, hoort erbij.