38 Reacties
8 maanden geleden
Heb m’n dochter vannacht ook om 4.00 uur klaarwakker uit dr bed gehaald, ik liep dr kamer binnen om de speen te geven en ze begon keihard te lachen. Na een korte check; heb je gepoept, zit er een boertje dwars etc… ging ze nog niet slapen. Dus lekker tussen ons in gelegd, na 20min knuffelen sliep ze weer. Maar man man man, ik ben gesloopt op mn werk nu.
Zou dit dan het begin van de slaapregressie zijn?
8 maanden geleden
Heel herkenbaar, de 4 maanden slaap regressie heeft hier 4 maanden geduurt, dat werd daarna gelukkig beter, nu hebben we de 8 maanden slaap regressie omdat mijn kleine heeft besloten met 8 maanden al te willen lopen😅 deze keer gaat hij gelukkig wel wat makkelijker slapen als bij de vorige regressie, ik ben alleenstaand dus af en toe is het pittig, maar deze fases zijn gelukkig maar tijdelijk. ( daar ga ik in ieder geval van uit😅)
8 maanden geleden
Reactie op ElsMagdalena
Heel herkenbaar, de 4 maanden slaap regressie heeft hier 4 maanden geduurt, ...
3 maanden* dus 1 maand goed slapen en volgende regressie haha
8 maanden geleden
Met de 4 maanden slaap regressie hebben wij er erg last van gehad en hebben toen tips gehad van een pedagoog via het cb. Een paar weken geleden begon het ineens weer. Waar wij achter zijn, als je overdag dingen veranderd dat het dan weer beter zal gaan. Wij zijn nu bezig om een fles eraf te halen en het derde slaapje. Hij werd al een hele poos 5 uur in de ochtend wakker en sinds we die fles en het slaapje aan het afbouwen zijn wordt hij weer tussen 6:30 en 7:00 wakker. Wel moeten we er vaak 1 of 2x uit omdat hij zijn speentje kwijt is, maar ik moet dan vaak ook wel plassen.
8 maanden geleden
Reactie op EsseBb
Met de 4 maanden slaap regressie hebben wij er erg last van gehad en hebben ...
Wat fijn dat dit voor jullie werkt, mijn kleine zit al enige tijd op 2 slaapjes en krijgt nog maar 3 flessen, dit hoeft dus niet te werken. Wat ik heb meegekregen is dat baby's vaak slecht slapen op het moment dat ze druk zijn met het leren van nieuwe dingen overdag, dit verwerken ze tijdens de slaapjes. Bij de vorige slaapregressie hadden wij ook een slaalcoach maar deze tips werkten helaas bij mij niet, op een gegeven moment was het gewoon klaar, sliep die ineens goed, een maand later was dat ook ineens niet meer zo 🤣
8 maanden geleden
Bedoelen jullie als hij wakker wordt echt dat hij gaat huilen? Hier wordt hij ook wel wakker, maar dan is het vaak meer brabbelen of een beetje zeuren en daar wordt ik zelf nieteens wakker van soms🤣… ik laat hem dan ook gewoon liggen en vaak reguleert hij zichzelf en valt hij weer in slaap.
8 maanden geleden
Reactie op ElsMagdalena
Wat fijn dat dit voor jullie werkt, mijn kleine zit al enige tijd op 2 slaa ...
Hier precies hetzelfde gehad, 1.5 week echt onrustige nachten, afgelopen zaterdag ging hij ineens zelfstandig zitten en sindsdien slaapt hij weer van 18.30 tot 6.00 - 6.30! Ik zou vooral de skill die er aankomt heel veel oefenen! 😍
8 maanden geleden
Reactie op elinlag
Bedoelen jullie als hij wakker wordt echt dat hij gaat huilen? Hier wordt h ...
Bij mij is het echt huilen, ik wacht voor ik er heen ga, soms valt hij zelf weer in slaap. Maar soms duurt het een uur of soms zelfs 3 ( en dit is bij deze slaapregressie gelukkig minder als bij de vorige) maar dan ga ik uiteraard wel iedere paar minuten even buurten of ik geef hem wat water of een momentje knuffelen maar dan is het weer het bed in, soms gaat hij dan slapen maar vaak duurt het helaas langer.
8 maanden geleden
Reactie op JAIS93
Hier precies hetzelfde gehad, 1.5 week echt onrustige nachten, afgelopen za ...
Mijn baby van 8 maand kan al zelfstandig zitten maar is nu het staan en lopen al aan het oefenen dus ben bang dat ik er nog even mee moet dealen hahah
8 maanden geleden
Hier ook al een tijd last van dat ze rond 02:00 wakker wordt en gerust 2 a 3 uur klaar wakker is. Niet in slaap te krijgen.. en dan opeens na 2 a 3 uur valt ze weer in slaap en ben ik kapot 🧟♀️ haha. Ze is volgende week 9 maanden oud. Dus of het een nieuwe skill is of 8 maanden slaapregressie, wie zal het zeggen?
8 maanden geleden
Reactie op Iriskp
Hier ook al een tijd last van dat ze rond 02:00 wakker wordt en gerust 2 a ...
Helllls, hier is ze ook enorm vroeg wakker én overdag een blok aan m’n been. Hoef maar een stap te zetten en het is huilen geblazen. Gok sprong/slaapregressie. Hoop ik dan maar anders ook geen idee
8 maanden geleden
Aaaah hier ook vannacht om 0300 opeens een minidisco met al z’n spenen en kroeldoekjes in zn bed 🥲🤣