443 Reacties

één jaar geleden

Het leed dat slaapregressie heet... onze dochter die nogal van de tijd is, is er op de de kop af met precies 4 mnd mee begonnen. Zo frustrerend aangezien ze al weken doorsliep en net nu ik weer moet gaan werken 🙃 ik hoop dat dit niet te lang duurt maar ben er bang voor 🙈

één jaar geleden

Reactie op STROEBIE91

Nou mijn dochter is op het moment 16 weken en heeft nog nooit een nacht doo ...
Hier ook nog nooit. Ben doodmoe. Je profielfoto, dat ben ik 🥹

één jaar geleden

Reactie op Celestej

Hahaha nou lijkt alsof het nooit overgaat hij is nu 18 weken en begon bij z ...
Hier ook zo 😩 de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Word erg gek van , nu helemaal we op vakantie zijn pff. Kan wel janken 😮‍💨

één jaar geleden

Hier ook al een paar weken bezig. Nu 20 weken en kan al heel lang zelfstandig in slaap vallen maar heeft het nu vooral met naar bed gaan 's avonds moeilijk. Elke 10 minuten even huilen en valt daarna wel weer in slaap met wat ssh'en en mijn aanwezigheid is meestal al genoeg. Ook totaal geen ritme meer omdat hij alleen nog maar hazenslaapjes doet overdag van max 45 min. 's Nachts wordt hij ook vaker wakker en wil dan 9 van de 10 keer een voeding (misschien ook troost). Ik leg hem dan aan en als ie klaar is leg ik hem gelijk weer in z'n bedje en dan slaapt ie weer verder. Hoop dat ie snel de slaapjes (weer) kan koppelen. Ik volg hem nu gewoon en elke 1,5 uur weer naar bed overdag. Ben van plan om na het verzetten van de klok weer wat meer ritme aan te houden. PS: hij valt wel nog steeds zelfstandig in slaap en heeft geen speen dus heb vertrouwen

één jaar geleden

Hier ook al een paar weken bezig😓 vannacht was ook weer een top nacht 😵‍💫 mevrouw was om 3.00 wakker en had een poepbroek en wilde daarna niet meer slapen…. Uiteindelijk sliep ze om 4.30 tot 8.45 maar ben kapot. Ze wordt trouwens standaard wakker om 3.00 ook zo vervelend. Hopelijk is dit een fase 🙈

één jaar geleden

Hier word die ook al weken wakker vanaf 4/5, met een speentje gaat die gelukkig wel weer even verder slapen… Maar hoop toch ook dat dit niet blijvend is… Gelukkig verder geen last maar dit is wel vermoeiend. Meerdere mensen die dit hebben rond deze tijd?

één jaar geleden

Bij ons gaan de slaapjes overdags gelukkig weer beter. Nachten blijven een drama. Nu hadden we een ritme van in de ochtend 45 minuten slaap, ‘s middags 2 uur en namiddag ook nog 40. Nu wil ze in de ochtend ineens langer slapen. Ik heb ooit een slaap coach gesproken die zegt dat je je baby het beste wakker kunt maken uit dutjes om een goed ritme te houden. Ik twijfel daar nu aan omdat ik mijn baby wakker moet maken uit haar ochtend slaapje. Nu slaapt ze de rest van de dag ook prima als ik dit doe, maar twijfel of ik nu met zo een regressie dit wel moet doen of dat ik haar moet laten slapen. Iemand tips? Of hoe pakken jullie dit aan?

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Bij ons gaan de slaapjes overdags gelukkig weer beter. Nachten blijven een ...
Mij is verteld dat je babys juist niet moet wakker maken als ze slapen haha. Ik maak hem niet wakker als hij sochtends langer slaapt weet ik dat hij smiddags niet lang slaapt maar zijn nacht veranderd er niet door dus ik laat hem lekker

één jaar geleden

Wat een drama. Mijn man en ik zijn helemaal af/leeg/op. We zijn al zeker 4 weken bezig met die slaapregressie. Onze dochter valt nog steeds vaak zelf in slaap. Overdag slaapt ze halve uurtjes en 's nachts is het helemaal drama. Vanaf half 4 sowieso. Maar er zijn ook van die topnachten dat het al om 2uur begint. Niets helpt.. ik probeer mezelf voor te houden dat het een fase is, maar ik krijg er buikpijn van. Wel fijn (ookal gun ik iedereen anders) om te herkennen dat we niet de enige zijn.

één jaar geleden

Kan de slaapregressie ook alleen overdag zijn? S nachts gaat het nog goed.. maar overdag half uurtjes of half uurtje met iedere 5 min speen kwijt. Normaal sliep hij zo 1,5 uur🥴

één jaar geleden

Reactie op Mvgk

Wat een drama. Mijn man en ik zijn helemaal af/leeg/op. We zijn al zeker 4 ...
Wij zijn hier ook helemaal op. Het wordt er niet bepaald gezelliger op. Ik hoop echt dat het een fase is dan in ieder geval de nachten weer wat beter mogen gaan straks. 5 a 6 uurtjes slaap achter elkaar lijkt nu een droooom

één jaar geleden

Hmmmmmm 4 uur snachts wakker liggen omdat je kind vrolijk ligt te kletsen in zn bed. Waar heb ik dit eerder gelezen🧐 Het zal toch niet...🫥 Hor kom ik hier weer vanaf?🫠

één jaar geleden

Wij zijn ook al 2 weken bezig met de slaapregressie, in de avond uren huilen voordat hij in slaap valt en daarna om de twee uur wakker en huilen. Hopelijk is het snel over want overdag bijslapen met al die hazenslaapjes gaat niet 😴

één jaar geleden

Ik twijfel of we in de slaapregressie zitten of het komt door verkoudheid (veel hoesten en een iets verstopt neusje) maar hier ook al zo'n 3 weken drama met snachts slapen. Overdag ook weleens wakker na 3 kwartier om een kwartier later alweer in de oogjes te wrijven en moe te zijn.. Het is snachts wel zo dat als we speentje en tutdoekje geven ze rustig verder slaapt dus veel moeite kost het niet maar het breekt je zo op..

één jaar geleden

Reactie op HetSteenbokje

Wij zijn hier ook helemaal op. Het wordt er niet bepaald gezelliger op. Ik ...
5-6 uur slaap aan 1 stuk heb k sinds de geboorte nog niet gehad 😅 maar ze drinkt en valt meteen weer in slaap. Dus dan wel om 22-1-4 wakker, maar omdat ze meteen weer slaapt nu (jeeejjj) is t ook wel te doen

één jaar geleden

Reactie op mmmarissaaa

Ik twijfel of we in de slaapregressie zitten of het komt door verkoudheid ( ...
Hier precies hetzelfde! Sinds ze ziek is zijn de nachten ineens een drama.. elke 1 à 2 uur wakker en je hoort gewoon dat ze wat moeite heeft met ademen.. slaapt daarna wel weer verder (soms met een beetje hulp dmv wiegen of even op de billen kloppen) om vervolgens wéér na 1 á 2 uur wakker te worden.. maar dit zijn wel echt alle slaapregressie signalen volgens mij 🙈 hopelijk snel over!

één jaar geleden

Reactie op Myfirstborn

Hier precies hetzelfde! Sinds ze ziek is zijn de nachten ineens een drama.. ...
Hoop het voor ons beide! Haha

één jaar geleden

Wat doen jullie als jullie kindje wakker wordt? Flesje geven? Mijn zoontje werd vannacht om 4h wakker maar hij leek hongerig want hij pakte de speen en liet hem los

één jaar geleden

Reactie op mmmarissaaa

Hoop het voor ons beide! Haha
Oh wij hebben precies hetzelfde! Om gek van te worden🙈

één jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Wat doen jullie als jullie kindje wakker wordt? Flesje geven? Mijn zoontj ...
Ik geef hem de speen en als hij blijft huilen dan verschoon ik zijn luier en als hij dan nog blijft huilen maak ik flesje maar dat is nog nooit nodig geweest