443 Reacties

één jaar geleden

Onze kleine man is overdag echt nieeeet meer in slaap te krijgen! Na meer dan een uur rondstappen, zingen, shhhen valt hij dan doodop in slaap in mijn armen of op mij. Hij kan niet zelfstandig in slaap vallen en het wordt alsmaar moeilijker. We hebben de pickup putdown methode en de gecontroleerde huilmethode (geen fan van trouwens) al geprobeerd maar hij wordt hysterisch als hij overdag in zijn slaapzak en donkere kamer moet zijn. Ik weet niet of dat dit met slaapregressie te maken heeft (hij is 19 weken) of dat we hem dit gewoon hebben gemaakt of een combinatie van beide maar weet echt niet meer wat te doen. Ik heb gewoon geen armen meer vrij gedurende de hele dag

één jaar geleden

Reactie op Liesjekn

Onze kleine man is overdag echt nieeeet meer in slaap te krijgen! Na meer d ...
Ons kleine mannetje kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. En als hij dan eindelijk in slaap valt is het maximaal 30 min tot 45 min. Wat hier nu lijkt te werken om hem in slaap te krijgen is het volgende: - Slaapzakje aan - Speentje in (Dit gaat vaak al huilend) - Playlist aan die we gemaakt hebben - Op de schommelstoel horizontaal tegen mij aan. (Kussen van de schommelstoel onder mijn arm ter ondersteuning) - Ritmisch tikken op de billen en schommelen. De eerste paar keren was het echt nog wel 20 - 30 min huilen. Ik deed zelf een aantal keer oordopjes in. Tussendoor checkte ik wel of er niet een boertje vast zat of dat hij last had van krampjes. Zo niet, gingen we weer door. En wel goed er op letten of hij al wel toe is aan zijn slaapje. En zo ligt meneer nu lekker te koessen

één jaar geleden

Reactie op HetSteenbokje

Ons kleine mannetje kan ook niet zelfstandig in slaap vallen. En als hij da ...
Zo wiegen en op de billen tikken helpt hier ook heel goed! Ik heb geen schommelstoel helaas maar ik wieg met mn armen. En ipv een playlist heb ik de moonie met white noise alvast aan 😊

één jaar geleden

Nog maar 2 weken te gaan, wat een pittige sprong dit 🙈

één jaar geleden

Reactie op SammyT

Hier word die ook al weken wakker vanaf 4/5, met een speentje gaat die gelu ...
Hier hetzelfde.. zoiezo ineens weer n fles nodig in de nacht ergens tussen 1 en 3 en vervolgens wakker vanaf 4/5… niet meer in slaap te krijgen. Druk met geluiden en armpjes/ beentjes. Zoooo vermoeiend

één jaar geleden

Reactie op Liesjekn

Onze kleine man is overdag echt nieeeet meer in slaap te krijgen! Na meer d ...
Hier precies hetzelfde! Ze krijst het uit zodra ik haar slaapzakje aan probeer te doen, laat staan als ik haar vervolgens in bed leg. Dus momenteel ook maar wiegen en wiegen maar ze verzet zich soms hier ook zo tegen en dan wordt ze alsnog boos….😫

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Bij ons gaan de slaapjes overdags gelukkig weer beter. Nachten blijven een ...
Hebben ook geleerd van een slaapcoach, en wij maken hem inderdaad 's ochtends na 1uur wakker. Theorie is dat een babytje een natuurlijk 'dipje' heeft tussen 9-10u, waardoor hij rond dat tijdstip het makkelijkste in slaap valt. Ons was ook het advies gegeven om hem niet eerder dan 9u weg te leggen voor zijn ochtenddutje, omdat je anders kans krijgt op een vroege vogel (je baby wordt vroeg wakker, want het lijf weet dat het toch snel weer mag slapen). Het wakkermaken heeft er bij ons ook voor gezorgd dat hij s middags standaard 2u slaapt. Voorheen was het altijd maar een verassing als hij langer dan 40min sliep :-p. Wij doen 9-10: dutje 1 12-14: dutje 2 16-16.45: dutje 3 We houden het ritme juist goed vast nu en merken weinig van de slaapregressie

één jaar geleden

Reactie op Limoli

Hebben ook geleerd van een slaapcoach, en wij maken hem inderdaad 's ochten ...
Hi, thanks voor je reactie. Dit advies hebben wij ook gekregen. Wat doe jij als je kindje toch vroeg wakker is? Wij doen een klein overbruggingsdutje en dan rond 9 uur naar bed. Ze is nu vaak rond 5:45 uur wakker helaas. Wij hielden ook strak dit schema aan en werkte heel goed. We hoefde haar eigenlijk in de ochtend nooit wakker te maken en alles ging vanzelf (sinds we dit ritme volgde en hulp van een coach hadden gehad) Helaas heeft structuur houden niets te maken met wel of geen slaapregressie krijgen. Het ene kindje heeft er meer last van dan de ander. Super fijn dat je het niet zo merkt want het is echt heel zwaar (lees alle andere berichten 😅) Ik heb nu dus wel het 1 uur slapen in de ochtend los gelaten. Lees namelijk tegenstrijdige berichten over de wakker maak techniek. En sinds mijn dochter echt ging huilen en op schoot verder slapen voelde dat niet goed. Volgende dag deed ze in haar ochtend dutje vanaf 9 uur het lange dutje en daarna 2 korte. Lijkt me ook prima, en dit wisselt dan een beetje per dag. Zeker met een slaapregressie hebben ze alle slaap nodig en zijn ze ook zelf op zoek naar een nieuw ritme. Ik houd me wel heel goed aan de wakker tijden. Laat haar 9 van de 10 keer thuis in haar bedje slapen en houdt structuur, maar laat haar bepalen hoe lang ze slaapt op welk moment. Ik hoop dat alle problemen snel voorbij gaan. We gaan richting de 4 weken en wintertijd komt eraan. Ik kan niet wachten om weer een normale nacht te slapen en niet 4/5 keer eruit te moeten.

één jaar geleden

Gisteravond/vannacht was echt ruk. Hij werd wakker om: 19:30 21:00 23:30 01:40 04:00 06:00 Shoot me 😱

één jaar geleden

Reactie op HetSteenbokje

Gisteravond/vannacht was echt ruk. Hij werd wakker om: 19:30 21:00 23:30 ...
Dit zijn precies de tijden die ik ook meemaak 😳 elke nacht weer! Soms skipt ze alleen de 19:30 zou chiller zijn als ze voor 4 uur zou kiezen 😅 maar nee… Vanaf 21:00 leg ik haar elke keer aan de borst. Ben zo bang dat ik verkeerde dingen aanleer, maar dit lijkt toch de beste manier te zijn om haar weer lekker te laten slapen. Hoe krijgen jullie je kindje weer in slaap? Wiegen werkt ook wel maar dan is ze vaak na een kwartier weer wakker of direct als ik haar weg wil leggen. Ik probeer gewoon te blijven vertrouwen dat het weer over gaat. Overdags gaat het echt beter en ze is weer 1 keer zelf in slaap gevallen ‘s avonds. Heeft iemand nog een succes verhaal? (I need it 😅) Hoe vervelend het ook is, ik haal wel steun uit dat wij niet de enige zijn die het zo zwaar hebben.

één jaar geleden

Nouuuu volgensmij stappen wij nu ook officieeel in helaas🫥🫥 het voelde alsof we de dans aan het ontspringen waren want het slapen ging ineens zo goed.. sliep lekker door van 19.00 tot 7.00. Viel ineens super goed zelf in slaap, en had ook al 2x een dut van bijna 3 uur gedaan ipv 45 min.. hele gelukkige mama. Maarrrrrr van dat alles is ineens niks meer over🫠😭 meneer wordt in de nacht weer wakker, is weer terug op 45 min power naps... en valt ook amper meer zelf inslaap.. (hoop dat dit er allemaal bij hoort) Het voelt alsof je weer helemaal terug bij af bent🙈 En ik.begon net lekker te wennen aan het doorslapen. Iemand die mij kan vertellen of dit idd bekent klinkt als slaapregressie tafarelen en die me een beetje moed in kan spreken?😅

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Nouuuu volgensmij stappen wij nu ook officieeel in helaas🫥🫥 het voelde al ...
Klinkt aardig overeenkomend idd

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Nouuuu volgensmij stappen wij nu ook officieeel in helaas🫥🫥 het voelde al ...
Klinkt precies zo ja! Hier was het na een week alweer over haha

één jaar geleden

Hier gaat het slapen nergens meer over... valt alleen nog in de kinderwagen in slaap. Echt top met al die regen. Paar weken geleden viel ze zelfstandig in slaap in haar eigen kamer, nu is het al huilen als de slaapzak aan gaat. Mijn hemel, ik trek het zo slecht. Is dit herkenbaar? Ging dit vanzelf weer goed bij de kindjes die uit de slaapregressie zijn?

één jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Klinkt aardig overeenkomend idd
Waar vind ik deze afbeelding?

één jaar geleden

Oeff dat is een goeie ik zal zo kijken voor je of ik het nog weer kan terug vinden, ik vond het bijna 2 jaar geleden toen ik mijn dochtertje kreeg

één jaar geleden

https://www.google.nl/amp/s/www.numsy.nl/slaapregressie/amp/ ging sneller dan ik dacht haha, wel even naar beneden scrollen dan kom je het tegen

één jaar geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hier gaat het slapen nergens meer over... valt alleen nog in de kinderwagen ...
Och wat ontzettend vervelend dat was bij ons ook zo. Enkel wandelend in de maxicosi viel die in slaap soms. Maar het komt echt goed! Echt! Bij ons was het van de een op de andere dag klaar. Maar ik ben nog steeds elke avond bang dat het vast weer begint. Maar hij slaapt alweer bijna 2 week zoals voorheen. Ook uit zichzelf inslaap vallen & de hele nacht door. Soms nog wel een nacht dat je 30x de speen moet doen en soms helemaal niet. Het is ontzettend zwaar en uitzichtloos want je weet niet wanneer het stopt maar echt het stopt! 🥰

één jaar geleden

Reactie op Ninalie

Och wat ontzettend vervelend dat was bij ons ook zo. Enkel wandelend in de ...
Snap helemaal dat je die angst even houdt! Maar wat fijn voor jullie, en goed nieuws dit ;) hoelang heeft het bij jullie geduurd, echt die maxicosi-periode?

één jaar geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hier gaat het slapen nergens meer over... valt alleen nog in de kinderwagen ...
Zeker herkenbaar .. vooral in de avondeten. Mocht net al niet eens mijn verhaaltje af voorlezen, toen begon ze al te janken. Heb haar net nog gezegd dat we haar kamer net zo goed aan een ander kindje kunnen geven nu 🤣 (af en toe wat dreigende taal helpt misschien 🙈😜) Manlief is nu haar buiten in de kinderwagen in slaap aan t brengen, maar voor morgen is er alweer kutweer besteld Dusja, hoe gaan we dat dan weer aanpakken 😅🥲. Het lijkt echt uitzichtloos, kan me niet meer herinneren dat er tijden waren dat ze savonds binnen een kwartier sliep.