443 Reacties
één jaar geleden
Reactie op naer
Wat doen jullie als jullie kleintje wakker wordt? Speen erin? Wiegen? Laten ...
Hier speentje geven en als dat niet werkt luier verschonen en als dat ook niet werkt klein flesje geven.
Hier gelukkig er doorheen slaapt nu sinds weekje door vanaf 23.00 tot 7 uur
één jaar geleden
Reactie op naer
Ik probeer eerst speentje te geven aai hem even over zijn hoofdje en een kus op zijn voorhoofd. Ga dan zelf even gauw wat doen bv plassen. En als ik terug kom herhaal ik het nog eens indien nodig en dan gaat lampje ook uit. Tenzij hij helemaal in paniek is ofzo dan wel even wiegen.
één jaar geleden
Reactie op Celestej
Hoe oud is jou kleine? Voor de hoop hahaha dat wij er ook bijna doorheen zi ...
Mijn zoontje is zaterdag precies 4 maanden
één jaar geleden
Blijkbaar moet ik 's nachts met een boor/sloophamer naast zijn bed staan🤣 2 huizen verder worden badkamer en keuken gesloopt, professionele whitenoise😅
één jaar geleden
Reactie op naer
Als jou kindje eerst wel goed sliep, en nu vaker fop of drinken nodig heeft, leer je hem echt geen negatieve associatie aan hoor! Er gaat gewoon veel door koppie nu, maar als t wat rustiger word pakken ze het ritme van eerder echt wel op. Bij mijn oudste dochter elk geval wel en nu weer..
één jaar geleden
Mijn dochter is 16 weken en zit er ook sinds een week in. Eerste sliep ze als een roosje van 21-8u.
Nu is middagdutje drama, en savonds met naar bed gaan zeker een uur huilen. Snachts vaak voor de fop, en steeds rollen waarna ze weer terug moet gelegd worden. Vannacht zeker 9x bij d'r geweest.
Maar sta er gelukkig wat relaxter is. Mijn oudste dochter sliep ook super goed, en met 3.5 maand ook ineens niet meer. En na 3/4 weken was het weer over. Je hebt er helaas geen invloed op, het goede slapen komt wel weer.
één jaar geleden
Reactie op Maud93×
Mijn dochter is 16 weken en zit er ook sinds een week in. Eerste sliep ze a ...
Maar waarom steeds terug leggen als ze zelf rolt?
één jaar geleden
Reactie op Maud93×
Als jou kindje eerst wel goed sliep, en nu vaker fop of drinken nodig heeft ...
Ah oke. Ja ik ben wel 2 weken geleden gestopt met speen. Ik moest vanaf 4u ongeveer minimaal 15x speen erin doen. Dat brak me echt op. Advies van schoonzus met 4 kids was speen weg als hij niet evht zuigbehoefte meer heeft
één jaar geleden
Reactie op Maud93×
Ze slaapt op buik, dan rolt ze naar rug. En uiteindelijk begint ze te huile ...
Owww zo nee oke snap het, ik dacht als ze omrolt en gewoon slaapt waarom dan terugrollen hihi,nmaar ik begrijp je nu
één jaar geleden
Reactie op naer
Ben ook bang voor die negatieve associaties ja. Wat zei de slaapcoach?
één jaar geleden
Ben ook bang voor die negatieve associaties ja. Wat zei de slaapcoach?
Heb alleen nog een kennismakingsgesprek gehad, maar zij zei dat nu tot 6 maanden het niet erg is om in slaap te wiegen bijv. Wel kan je vanaf 4 maanden al langzaam beginnen met slaaptrainen zelfstandig in slaap vallen, zodat de kleine met 6 maanden vaker zelf in slaapvalt en dus die slaapassociaties voorkomt
één jaar geleden
Ik ben bang dat het hier ook begonnen is. 2e nacht op rij is meneer onrustig vanaf 01.30. Veel te druk met kletsen in zijn bed.😅
één jaar geleden
Nou, wij hebben ook feest denk ik.
14 weken en al 2 nachten elke 3a4 uur klaarwakker. Lachen, kletsen, huilen en vooral heel veel honger. Tuut wilt hij absoluut niet meer ineens.
Gelukkig gaan de dutjes overdag nog prima.
Laten we hopen dat het snachts ook snel weer goed gaat!
één jaar geleden
Mijn dochter is iets meer dan 13 weken (gecorrigeerd ruim 14,5) en sinds 1,5 week is het dra-ma ‘s iedere nacht. Om de 1,5 uur klaarwakker - ze wil alleen verder slapen als ze minimaal kwartier aan de borst heeft gehangen, of als ze op mij ligt (vanaf een uur of 5). Daarvoor sliep ze eigenlijk heel erg goed ‘s nachts. Zou dit al de slaapregressie kunnen zijn?! Wel erg vroeg toch..? Of zou ze gewoon zo veel (meer) honger hebben? Ze kan nog niet omrollen en doet daar ook nog geen pogingen toe. Hopelijk is dit snel voorbij..
één jaar geleden
Reactie op naer
Heb alleen nog een kennismakingsgesprek gehad, maar zij zei dat nu tot 6 ma ...
Goed om te lezen. Bij ons is wiegen misschien wel het belangrijkste onderdeel van het ritueel. Proberen we wel in te korten waar mogelijk. Ook wel geprobeerd om hem wakker neer te leggen. Heeft zo nu en dan gewerkt maar meestal “snapt” hij dan niet dat het tijd is om te slapen en verwart hij het met speeltijd.
Ook wij houden vast aan dat je tot 6 maanden je kind niet kunt verwennen, dus slaap is slaap, en liever niks forceren. Ook met die slaap associaties in ons achterhoofd willen we dat er zo min mogelijk weerstand (mopperen of huilen) is bij het ritueel.
Heeft op 1 hand te tellen keren doorgeslapen als in stukken van 8 a 11 uur. Nu weer terug bij een nacht van 5 + 3 als minimum van “doorslapen” en overdag moeilijk om meer dan 1 cyclus aan elkaar te breien; daar heeft ie bijna altijd hulp bij nodig.