443 Reacties

één jaar geleden

Hier is het denk ik over! Hij sliep de laatste 2 nachten een stuk rustiger en langer😄 Overdag is alleen het laatste slaapje nog een drama maar ging gisteren wel al beter dan de dag ervoor😊 hij is nu 18 weken precies

één jaar geleden

Hoe merken jullie een slaapregressie? Hier zoontje van 16 of 17 weken en niks gemerkt🤷🏽‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Felimba

Hier is het denk ik over! Hij sliep de laatste 2 nachten een stuk rustiger ...
Ohh lekker..hier ook vanacht weer doorgeslapen🎉🎉 werd 6 uur wakker speentje gegeven en om 7 uur wakker gemaakt

één jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Hoe merken jullie een slaapregressie? Hier zoontje van 16 of 17 weken en ni ...
Mijn zoontje sliep ineens veel slechter snachts, veel wakker en erg onrustig. Kon er soms wel 10-20x uit per nacht 🤣 Vannacht maar 1 keer om 5 uur dus happy mama hier😄

één jaar geleden

Hier is zoontje bijna 18 weekjes en nog steeds niks van een slaapregressie of sprong 4 gemerkt.. Als ik jullie berichtjes lees hoop ik niet dat we dit nog gaan meemaken..😅 Tot nu toe niks van de sprongetjes gemerkt dus hopelijk deze ook niet💪 Sterkte voor de mama's die er middenin zitten!😘

één jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Zo😊 maar je hoeft niks te merken de 1e 2 of 3 heb ik bij mijn oudste niet eens gemerkt en vooralsnog bij mijn jongste ook nog niet

één jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Hier van de ene op andere dag moeite met dutjes overdag. En normaliter hoefde ik bij wijze van 2 x op z’n billetjes te tikken en hij sliep. Nu moet ik alle toeters en bellen uit de kast halen want hij verzet zich letterlijk. Hij drinkt opeens z’n flesjes niet leeg dat deed hij nooit want het is een flinke jongen en heeft vanaf de geboorte geen druppel laten staan. En snachts, helaas! Sliep eindelijk een week door van 9 tot 7 en BAM. In 1 klap gaan we weer naar 3 uur wakker, 5 uur wakker en dan weer de ochtend 🥹 en slaapt dan niet meteen terwijl hij dat voorheen wel deed . Herhaalt, het is een fase… 😅

één jaar geleden

Hi allemaal, Mijn dochtertje heeft nu ongeveer 1,5 week last van de 4 maanden slaapregressie. Overdags kan ze lastig zelf in slaap komen en vaak sta ik haar weer in slaap te wiegen. Ook komt ze in de nacht weer 3 keer voor voeding en is ze heel vroeg wakker. De ene keer denk ik het komt goed, we komen er doorheen. De andere keer denk ik dat ik haar weer allemaal verkeerde dingen aanleer en ben ik bang dat dit niet over gaat. Voor de gene die er doorheen zijn, ging het ineens weer beter? En hoe lang heeft het ongeveer geduurd?

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Hi allemaal, Mijn dochtertje heeft nu ongeveer 1,5 week last van de 4 maa ...
Hier heeft t 2 weken geduurt. Vooral overdag was drama. Snachts slaapte ze ook ineens nietmeer door, maar sliep ze wel weer in naar fop.

één jaar geleden

Reactie op Maud93×

Hier heeft t 2 weken geduurt. Vooral overdag was drama. Snachts slaapte ze ...
Ik zit bijna op twee weken. Ik hoop dat het snel beter gaat, het is zo vermoeiend. Mijn dochter wil echt aan de borst ‘s nachts, maar slaapt daarna wel weer snel in. Ging je kindje ineens weer zelfstandig en beter slapen?

één jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Onze dochter van 18 weken begint er nu mee 🤣🫠

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Ik zit bijna op twee weken. Ik hoop dat het snel beter gaat, het is zo verm ...
Bij ons 2 weken geduurd en vannacht ging het weer als van ouds. we merkte eerst dat hij overdag weer een stuk vrolijker was en beter sliep en als laatste nu weer een goede nacht. Hoop echt dat dit nu weer de start is van goede nachten 😅

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Hi allemaal, Mijn dochtertje heeft nu ongeveer 1,5 week last van de 4 maa ...
Ik heb dit ook! Wij leggen hem vaak ‘snachts na het troosten tussen ons in en dan slaapt hij zo verder. Hij kruipt soms helemaal tegen mij aan met zn gezicht. Hoe fijn ik het ook vindt ben ik ook bang dat ik hem het verkeerde aanleer ofzo 😩. Maar het helpt wel dus waarschijnlijk wilt hij gewoon geborgenheid denk ik dan.

één jaar geleden

Reactie op Bloomingflower95

Ik heb dit ook! Wij leggen hem vaak ‘snachts na het troosten tussen ons in ...
Hoe doe je dat met de dekens?

één jaar geleden

Reactie op HetSteenbokje

Hoe doe je dat met de dekens?
We leggen hem op de dekens en mijn vriend en ik er gewoon onder 😅

één jaar geleden

Reactie op Bloomingflower95

Ik heb dit ook! Wij leggen hem vaak ‘snachts na het troosten tussen ons in ...
Ja hier ook hoor! Hij wordt wakker in z’n eigen bedje en komt daar niet tot nauwelijks weer in slaap. Ligt nu ook even tussen ons in en dan is die echt zo in slaap. Ene handje op papa en ander handje op mij hihi dus hij zoekt idd geborgenheid. Lekker geven als ze dat nodig hebben toch! Wij waren inderdaad ook bang hem het verkeerde aan te leren. Maar uiteindelijk het komt vast allemaal goed! Consultatiebureau vertelde dat ze dat pas echt door gaan hebben vanaf een maand of 6. Daarvoor kan je ze nog niet echt verwennen. Dus hoop het maar haha

één jaar geleden

Ja hier ook hoor! Hij wordt wakker in z’n eigen bedje en komt daar niet tot ...
Oh dat is ook wel een goede om te proberen. Bij mij wordt ze ‘s nachts elke 2.5 uur wakker en dan wil ze graag bij me zijn. Ik leg haar dan aan m’n borst en dan drinkt ze en valt ze weer in slaap. Dit 3 tot 4 keer per nacht. Als ik er één kan skippen door haar bij me te nemen en wat meer slaap te pakken dan scheelt dat weer. Vallen jullie baby’s overdags zelf in slaap of hebben ze ook hulp nodig met wiegen? Ik wieg haar elk dutje in slaap en probeer haar het soms zelf te laten doen, maar dat is compleet kansloos op dit moment. Ik heb besloten me helemaal over te geven aan wat zij nu nodig heeft. Het komt wel weer goed. Blijkbaar hebben ze het even zo zwaar met ontwikkelen dat ze graag bij ons willen zijn en geborgenheid nodig hebben. Ik was even in de stress omdat ik bang was voor slecht associaties, maar heb dat los gelaten. Scheelt ook weer een hoop gestress 😅

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Oh dat is ook wel een goede om te proberen. Bij mij wordt ze ‘s nachts elke ...
Ook hier lekker bij ons in bed. Geeft niet meer uurtjes slaap. Maar voor mij wel makkelijker om haar sneller te troosten 🥰

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Mijn zoontje valt nu 2 van de 3 dutjes ong. zelf in slaap. Moest hem voorheen ook altijd in slaap wiegen en zingen. Wat ik nu doe is ik leg hem neer met een speentje geef hem een kus en doe hartslag geluid aan. Ik ga dan even opruimen boven zodat hij me nog wel hoort. Soms slaapt hij zo en soms huilt hij wat en moet ik wel 5 keer terugkomen om hem even een aaitje te geven of een kus. Maar het gaat steeds beter. ‘S nachts lukt dit niet hoor whaha zodra hij me dan ziet gaat hij druk trappen en lachen en kletsen alsof hij klaar is voor de dag om 01:30 😂😭 ook als ik hem dan in slaap wieg en terug leg is hij na 5 minuten weer wakker. Leg ik hem tussen ons in slaapt hij gewoon de hele nacht door. Dus dan maar tussen ons in🙈

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Ja vooral lekker bij je nemen hoor! Ik heb keer artikel gelezen dat baby’s het heel zwaar kunnen hebben tijdens zo’n sprongetje. Overdag valt die wel steeds sneller zelf in slaap als we hem neerleggen. In onze armen in slaap vallen wilt hij eigenlijk al heel lang niet meer. 😭 Maar als het druk is bijvoorbeeld dan valt die wel lastig of helemaal niet in slaap. Dus moet wel rustige omgeving zijn zonder al te veel ruis. Ik heb vroeger heeeeeeeel lang bij mijn moeder geslapen en niet alleen als baby zijnde en ook met mij is het goedgekomen haha denk daar maar aan! ☺️