443 Reacties

één jaar geleden

Pffff nou wij zitten er ook al een week in. Overdag alleen drie slaapjes van 20 minuten. En alle avonden huilen en huilen. De nachten rommelen, dus zelf slaap ik ook in kleine slaapjes. Zat net even keihard te janken op de bank met een jankende baby in mijn armen. Ik vind dit zo zwaar!!

één jaar geleden

Reactie op LeonieStort

Pffff nou wij zitten er ook al een week in. Overdag alleen drie slaapjes va ...
Hier ook al 3 weken en heb zelf ook veel avondjes zitten janken..ik ga savonds zodra mijn zoontje slaapt rond 20.30 naar bed en dan laat ik hem zelf komen voor de laatste fles dat is de laatste 3 avonden rond 00.30 zo heb ik zelf ook nog paar uurtjes slaap. Als in hem wakker maak voor de voeding van 22.00 is hij klaar wakker en krijg ik hem helemaal niet meer in slaap

één jaar geleden

Hier niets…….. nu 17.5 week. Rond 14 weken wel struggels gehad.

één jaar geleden

Hoe slapen jullie kindjes op de opvang? Mijn dochter (16weken) wil sinds 2 weken niet meer in haar eigen bedje slapen en slaapt dus alle dutjes en ‘s nachts op mij.. ze moet over 3 weken voor het eerst naar de opvang en ik maak mij hier wel druk om. Zeker omdat ze hebben gezegd haar wakker in bed te leggen en haar niet gaan helpen dmv bijvoorbeeld wiegen, want daar hebben ze geen tijd voor. Ik snap dat heel goed, alleen ze kan helemaal niet zelfstandig in slaap vallen :(

één jaar geleden

Hoe slapen jullie kindjes op de opvang? Mijn dochter (16weken) wil sinds 2 ...
Mijn grappenmaker slaapt thuis 3 kwartier, en op de opvang 3 en een half uur. 🥲

één jaar geleden

Mijn zoontje bijna 18 weken slaapt niet heel goed(2 keer een halfuur tot uur). Valt wel zelfstandig in slaap zeggen, maar hij slaapt niet lang vanwege de geluiden van de andere kindjes. Ze leggen hem nog niet in een kamer maar in een box of wiegje in de ruimte zelf.

één jaar geleden

Reactie op esb99

Mijn grappenmaker slaapt thuis 3 kwartier, en op de opvang 3 en een half uu ...
Hahaha hier nog zon grappenmaker😂😂 heeeeeel frustrerend haha!!

één jaar geleden

Reactie op LeonieStort

Ik heb pas ook keihard zitten janken, hoor. Ik was zó moe en bezorgd dat het nooit meer overging. Daarna heb ik bedacht: als het een natuurlijke stap in z'n ontwikkeling is, moet ik me er maar aan overgeven en niet gaan stressen. Uiteindelijk komt het allemaal goed en elk kind heeft z'n eigen tijdlijn. Ik ervaar dat de websites en informatie van slaaptrainers veel angst zaaien mbt "slechte gewoonten of associaties". Ik probeer mezelf dan te herinneren dat ik mijn moedergevoel mag volgen en dat ik mijn zoon de ruimte mag geven voor zijn eigen ontwikkeling . Dat heeft veel stress weggehaald.

één jaar geleden

Reactie op Katy_1990

Oh dat is ook wel een goede om te proberen. Bij mij wordt ze ‘s nachts elke ...
Dit inderdaad. Ik heb me er ook aan overgegeven. Bij mij ook nog niet zelfstandig in slaap vallen overdag. Dat hoeft ook nog helemaal niet qua ontwikkeling. Die mijlpaal komt veel later. Dus ik wieg ook een heleboel.

één jaar geleden

Mijn kleine gaat naar een gastouder. Bewust voor gekozen omdat ze daar veel meer persoonlijke aandacht krijgen ook voor de ontwikkeling etc. Maar moet zeggen dat kleine daar ook veel beter slaapt hoor vaak ook vanzelf vertelde de gastouder. Dit hoor je trouwens vaker hoor. Maar snap heel goed dat je je beetje zorgen maakt omdat ze nog niet zelfstandig in slaap kan vallen. En ik snap heel goed dat ze daar ook druk hebben maar als je kleine toch wat hulp nodig heeft moeten ze daar toch echt gehoor aan geven. Komt vast allemaal goed ☺️ en anders tussendoor even bellen om te vragen hoe het gaat dan ben je misschien wat gerust gesteld.

één jaar geleden

Reactie op LeonieStort

Aahw snap ik heel goed hoor. Al overwogen om ‘s nachts de kleine bij je te nemen in cosleeper of bed? Als je dat al niet doet natuurlijk. Vaak hebben ze tijdens de sprongetjes etc wat meer geborgenheid nodig. Het is allemaal een fase, wel een pittige maar gaat helemaal goedkomen 😊🍀

één jaar geleden

Geen idee of dit bij de slaapregressie hoort. Mijn dochtertje van 4,5 maand kan sinds 4 maanden al draaien van rug naar buik. Sinds 1 week doet zij dit nu in de nacht ook… hierdoor moet ik haar continue terug draaien. Daarnaast is zij de laatste tijd standaard rond 2.30 wakker en slaapt daarna erg onrustig. Denk aan trappelen met benen, slaan met armen enz. Zij ligt nu nog in een love to dream slaapzak. Ik probeer haar in een gewone slaapzak te krijgen. Maar dat lukt nog niet aangezien ze dan gaat draaien of haar speen uitslaat. Zit al te denken om een nunki laken aan te schaffen. Weet eigenlijk niet waar ik nu goed aan ga doen. Maar ben de nachten nu wel zat met zo weinig slaap😓iemand wellicht tips?

één jaar geleden

Reactie op natasjam

Geen idee of dit bij de slaapregressie hoort. Mijn dochtertje van 4,5 maand ...
Hier ligt hij nog volledig ingebakerd snachts... en ik wil hem dus ook graag in de slaapzak hebben.. maar elke keer als ik dan lees hoeveel struggles dit kan geven denk ik weer hmmmm nog maar ff wachten. Maar dr komt een moment dat ik niet meer kan wachten🫣 tumtumtummmm

één jaar geleden

Reactie op natasjam

Onze oudste zoon had veel baat bij een Puckababy slaapzak (de wintervariant is lekker dik) en je kunt de mouwtjes over de handen doen zodat de speen minder snel wordt uitgeslagen. Onze zoon van 17 weken slaap ook in een love to dream slaapzak met Nu ik lakentje omdat hij z’n hele bed doorging. Dit lakentje helpt zeker! We hebben zijn speen met 15 weken weggedaan dus daar geen last meer van…

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Hier ligt hij nog volledig ingebakerd snachts... en ik wil hem dus ook graa ...
Haha! Snap ik helemaal. Bij onze oudste ook gehad… zijn toen in een keer naar een dikke Puckababy slaapzak gegaan en ging toen beter dan verwacht… die zijn lekker dik en zwaar en je kunt de mouwtjes omslaan over de handjes…

één jaar geleden

Reactie op NFN33

Haha! Snap ik helemaal. Bij onze oudste ook gehad… zijn toen in een keer na ...
Jaa ik heb de 4 seizoenen klaarliggen, maar daar past hij van zn lang zal die leven nog niet in😂 ik ga het vannacht maar eens een nachtje proberen met een winterslaapzak maat 68.. wel met lange mouwen idd zodat hij lekker zwaar is.. en dan gaan we het zien🫣 overdag slaapt ie er primaa in.. maar dat zijn maar slaapjes van 45 min😅

één jaar geleden

Reactie op 00me00

Jaa ik heb de 4 seizoenen klaarliggen, maar daar past hij van zn lang zal d ...
Die is wat groot ja 🙈 je hebt ze ook tot 6 maanden maar andere kan idd ook gewoon natuurlijk! Ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op natasjam

Nunki laken hielp hier super goed tegen het rollen. Ook een dikke slaapzak aangedaan en sindsdien rolt ze amper meer.

één jaar geleden

Klopt het dat jullie "slaapregressie -perikelen" samenhangen met het oefenen van omrollen? Ons meisje maakt nog niet heel veel aanstalten tot rollen en we hebben ook geen last van een slaapregressie. Ze is 20 weken nu.

één jaar geleden

Reactie op Pallas

Klopt het dat jullie "slaapregressie -perikelen" samenhangen met het oefene ...
Hier precies zo!! Hij slaapt snachts zelfs beter ipv slechter.. sinds een ruime week van 19.00 tot 7.00 en vandaag voor het eerst sinds de hazenslaapjes zijn begonnen weer een middag dut van ruim 2 uur💪 Maar inderdaad nog geen tekenen tot omrollen en dus ook nog geen slaap struggles. We zitten wel in sprong 4.. maar zelfs die lijkt tot op heden mee te vallen.